Variklio užvedimas su pagalba

(Puslapis 1 iš 2)


Audriaus Bagdono (Fotodiena) nuotr.

Almantas Karčiauskas / Balsas.lt

2010-12-19 16:06

Spustelėjus tikros žiemos šaltukui ne visada pavyksta užvesti automobilio variklį. Dažniausiai automobilio neužvedame dėl elektros energijos stygiaus, t.y. dėl nusilpusio akumuliatoriaus.

Žinoma, galima būtų pasakyti, kad prasidėjus žiemai reikia įsigyti tinkamą elektros bateriją, tačiau ne visuomet suspėjame tai padaryti arba tiesiog taupome. Kaip tuomet užvesti automobilį? Galima bandyti užvesti variklį tempiant automobilį trosu, tačiau apledėjusiame kelyje tai yra gana pavojingas būdas. Paprasčiau užvesti automobilio variklį naudojant kito automobilio akumuliatoriaus energiją.

Tam reikia laidų su specialios formos gnybtais, kuriuos kasdienėje kalboje vairuotojai vadina „krokodilais“. Tiesa, tinkamai naudotis šiais laidais irgi reikia mokėti.

Kaip išsirinkti tinkamus laidus

Kuo automobilio užvedimui naudojami laidai yra storesni, tuo geriau. Mūsų konsultantas, automobilių remonto dirbtuvių šeimininkas inžinierius Žydrūnas Janušauskas teigia, kad pats tinkamiausias tokio laido storis turėtų būti apie 9,5 mm. Tokio storio laido turėtų užtekti daugumai šiais laikais eksploatuojamų automobilių. Beje, geriausia, kai toks laidas pagamintas iš vario.

Vadinamieji „krokodilai“ turi būti su gera izoliacija. Izoliacinės medžiagos turi būti ne tik tvirtos, bet ir minkštos, nes sukietėjusi izoliacija šaltyje paprasčiausiai pradėtų lūžinėti. Todėl save gerbiantys tokių laidų gamintojai dažniausiai naudoja silikono pagrindu pagamintą izoliaciją.

Mūsų konsultantas pastebėjo, kad perkant tokius laidus vertėtų atkreipti dėmesį į laido ir gnybto sujungimą- paprasto vielos apspaudimo čia jau neužtenka, laidas turi būti prilituotas prie gnybto kronšteino.

Patys gnybtai dėl geresnio kontakto turėtų būti su aštriais „dantimis“. Beje, nepatartina susigundyti didesnio nei įprasta ilgio laidais. Kuo laidai trumpesni, tuo mažesnė jų varža. Pusantro ar du metrai yra pats optimaliausias tokių laidų ilgis.

Tiesiame elektros liniją

Prieš sujungdami dviejų automobilių akumuliatorius, išjunkite abiejų automobilių elektros prietaisus ir degimą.

Sujungti akumuliatorius į vieną sistemą reikėtų nuo teigiamų (pažymėtų pliusu) akumuliatorių baterijų kontaktų: iš pradžių pritvirtinkite gnybtą prie iškrautos baterijos pliusinio kontakto, paskui kitą galą prijunkite prie įkrautos baterijos analogiško kontakto.

Užvedimo procesas

Atlikus elektros sistemų sujungimo darbus, galima imtis užvesti variklius. Užveskite „gelbėjančio“ automobilio variklį ir leiskite jam padirbėti bent keletą minučių, o jei galima, tai ir ilgiau. Išsikrovęs akumuliatorius, sujungus laidus, iškart pradeda „siurbti“ energiją iš įkrautojo, todėl generatoriaus įsikišimas į šį procesą kelioms ar keliolikai minučių tikrai nepakenktų.

Straipsnio puslapiai:

- Almantas Karčiauskas

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas