Verslas neišnaudoja paramos akcijų


Dmitrijaus Radlinsko (Fotodiena) nuotr.

Ekonomika.lt

2013-08-29 13:57

Svarbiausias aspektas vartotojams renkantis prekę išlieka kaina – kas trečias gyventojas tai išskiria kaip svarbiausią kriterijų. Nemažiau svarbūs vartotojams ir atitikimas poreikiams bei šviežumas – šiems kriterijams prioritetą teikia atitinkamai 19 ir 16 proc. vartotojų. Galimybė ką nors paremti įsigyjant prekę kol kas motyvuoja tik nedidelę dalį Lietuvos gyventojų. Dešimtadalis šalies gyventojų rinktųsi labdaroje ar paramoje dalyvaujančią prekę nekreipdami dėmesio į kainą, jei skiriama parama artima idėjiškai.

„Vertinant pastarųjų metų įvairias labdaros ar paramos iniciatyvas bei jų metu surinktas lėšas, galima matyti, kad Lietuvos gyventojai yra aktyvūs ir socialiai jautrūs. Tačiau tyrimo duomenys atkleidė, kad prekių ir paslaugų įtraukimas į labdaros ar paramos akcijas kol kas nėra vertinamas kaip išskirtinumas ar pridėtinė vertė, kuri išskirtinai motyvuotų pirkėjus įsigyti, renkantis iš panašių produktų”, – sako Arnas Marcinkus, organizacijos „GDP| Gerų darbų partneriai” direktorius.

Patekę į situaciją, kai turėtų pasirinkti tarp prekės, kurios kainos dalis yra skiriama paramai ir kitos prekės, kuri jokioje paramoje nedalyvauja, daugiau kaip pusė gyventojų dėl skirtingų priežasčių pasirinktų pirmąją. 24 proc. tai padarytų tuo atveju, jei prekių kainos būtų vienodos, 12 proc. – tik tuo atveju, jei pirmoji prekė būtų brangesnė ar šiek tiek brangesnė, 6 proc. – tik tuo atveju, jei ji kainuotų pigiau.

Sekdamas vartotojų nuomone verslas daugiausiai paramos turėtų nukreipti sunkiomis ligomis sergantiems vaikams ir suaugusiems, taip pat vaikų namams ir beglobiams ar našlaičiams. Atitinkamai 44 proc. ir 26 proc. gyventojų pasirinktų produktus, kurių gamintojai dalį kainos skirtų būtent šioms sritims.

„Noras padėti mažiau galimybių turintiems žmonėms yra suprantamas, kadangi viešojoje erdvėje apie tai daugiausia kalbama, kita vertus, nepelnynai užmirštamos kitos, ne mažiau svarbios sritys kaip gamtosauga, kultūra ar švietimas. Tyrimas parodė, kad duonos gaminiai, pieno produktai, saldumynai, užkandžiai ir gėrimai yra tie produktai, kurie būdami labdaros akcijose, pritrauktų daugiausiai gyventojų dėmesio. Tai, kad masinio vartojimo prekės vartotojų sąmonėje siejamos su labdaros ir paramos akcijomis – pozityvi tendencija, rodanti galimybę į socialinės atsakomybės veiklas įtraukti kuo daugiau žmonių. Manome, kad tai dar vienas, alternatvus būdas, kaip kiekvienas mūsų galėtų prisidėti prie jam svarbių iniciatyvų ar idėjų įgyvendinimo”, – teigia A. Marcinkaus.

Visuomenės nuomonės tyrimą organizacijos „GDP| Gerų darbų partneriai” atliko tyrimų bendrovė „Socialinės informacijos centras”. Tyrime dalyvavo 1007 Lietuvos gyventojai, kurių amžius nuo 15 iki 74 metų. Tyrimas atliktas iš Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo programos NVO fondo remiamo paprojekčio „Fondas 2.0“ lėšų.

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas