Verslininkams per brangu pristatyti produkciją žemės ūkio parodose
(Puslapis 1 iš 4)

Audriaus Bagdono (Fotodiena) nuotr.
2012-10-03 07:04
Specializuotų žemės ir miškų ūkio parodų „Ką pasėsi...“, „Sprendimų ratas“, „Agrobalt“ ir kitų organizatoriai vis vilioja žemės ūkio bendroves, ūkininkus ir kitus verslininkus kuo anksčiau išsipirkti plotus savo stendams ir paviljonams. Neretai verslininkai įtikinami išsinuomoti plotus 2 ar net 4 metams, tačiau šios investicijos dažnai ir nepasiteisina.
Susimokėjo už 4 metus
Ekspertai ir rinkos dalyviai pripažįsta, kad parodos yra viena geriausių galimybių potencialius klien tus supažindinti su naujovėmis, bet dalyvavimas parodose dažnai neduoda apčiuopiamos naudos. Tobulėjant technologijoms verslas randa pigesnių būdų, kaip rasti klientų ir pristatyti jiems savo produkciją.
„Mes už ketverius metus „Ką pasėsi...“ parodos organizatoriams sumokėjome daugiau nei 100 tūkst. Lt, bet jau abejojame, ar vertėjo ryžtis šiam sprendimui“, – „Valstiečių laikraščiui“ pasakojo vienos bendrovės vadovas.
Pasak jo, bent jau iki šiol investicija visiškai nepasiteisino. Bendrovė sudarydavo daugiau sutarčių su klientais bendraudama ne parodoje, o reklamuodamasi per spaudą, internete arba rengdama lauko dienas.
„Viską atsigabenti į parodą kainuoja apie 15 tūkst. Lt. Visi darbuotojai kelioms dienoms įtraukiami į pasiruošimą parodai, todėl nukenčia tiesioginė veikla“, – teigė pašnekovas.
Jo nuomone, jei nepristatai naujovių, dalyvavimas parodoje tėra priminimas, kad esi rinkoje. Verslininkas jau svarsto, ar nepernuomoti ploto partneriams, o parodoje „Ką pasėsi...“ dalyvauti tik 2014 metais.
„Visiškai pakanka dalyvauti kartą per dvejus metus“, – neabejojo bendrovės vadovas. Apie dalyvavimą kitose parodose jis nė nesvarsto.
Parodų biudžeto neatskleidė
Ketvirtadienį Aleksandro Stulginskio universitete (ASU) prasidės iki šeštadienio truksianti miško, medžioklės ir aplinkos paroda „Sprendimų ratas 2012“. Praėjusiais metais joje dalyvavo 102 įmonės, 220 augintojų ir gamintojų. Šiemet dalyvaus 82 fi rmos. Tai maždaug 20 proc. mažiau. Gerokai populiaresnė yra kita ASU paroda „Ką pasėsi...“ Jai paramą skiria ES (74,9 tūkst. Lt) ir valstybė (15,7 tūkst. Lt).
Šias parodas organizuojančio ASU Žemės ūkio mokslo ir technologijų parko (MTP) direktorius Virginijus Venckutonis sakė, kad parodos „Ką pasėsi...“ biudžetas yra didesnis kaip 1 mln. Lt. „Sprendimų rato“ biudžetas yra kelis kartus mažesnis. „Gautos lėšos pirmiausia yra panaudojamos parodoms organizuoti“, – patikino V.Venckutonis.
Parodos sustiprina partnerystę tarp universiteto ir žemės ūkio verslo atstovų. Dažniausiai po šių parodų įmonės įrengia pažangias auditorijas studentams.
ASU Senato nutarimu, 15 proc. surinktų lėšų atskaitoma į universiteto biudžetą, o kiti pinigai skiriami infrastruktūrai gerinti. Pavyzdžiui, 2011 m. rudenį įrengta 108 arų lankytojų transporto stovėjimo aikštelė. Ji įrengta ir už tas lėšas, kurios iš parodų dalyvių buvo surinktos avansu.
- Gediminas Stanišauskas