Vežėjai ateitį vertina optimistiškai


CargoNEWS

2013-06-04 11:48

 Prieš savaitę surengtos bendros „Linavos“ ir „Creditreform Lietuva“ spaudos konferencijos metu pastarosios organizacijos direktoriaus pavaduotojas Romualdas Trumpa pristatė įvairius Lietuvos vežėjų rodiklius fiksuotus praėjusiais metais. Su įdomiausia statistika siūlome susipažinti visiems Lietuvos vežėjams.

Transportas – lietuviškas verslas

„Creditreform Lietuva“ analizavo įvairias verslo šakas, siekdami išsiaiškinti, kur yra daugiausiai Lietuviško kapitalo. Tam buvo pasirinktis 1 tūkst. didžiausių ir pelningai dirbančių Lietuvos įmonių. 64,2 proc. šių įmonių buvo Lietuviško kapitalo. Lietuviškomis įmonėmis buvo laikomos tos, kurių bent 50 proc. kapitalo priklausė akcininkams iš Lietuvos.

Populiariausiuose verslo sektoriuose šie rodikliai buvo tokie:

Karas su draudikais

Šiuo klausimu „Creditreform Lietuva“ atstovai pateikė labai įdomius skaičius. Nuo 2009 iki 2012 metų komercinių sausumos transporto priemonių draudimo įmokos augo 34,8 proc. Draudimo išmokos per tą patį laikotarpį sumažėjo 8,7 proc.

Per minėtus metus draudimo bendras pelnas padidėjo 134 mln. litų. Iš jų 78 proc. (105 mln.) buvo komercinio transporto sąskaita.

Transporto priemonių gausa

Prieškrizinis lygis pasiektas jau 2011 m. Jei lygintume su 2009 m., transporto priemonių skaičius išaugo 12 proc. Nuosavų transporto priemonių skaičius išaugo 43 proc. Lizinguojamų transporto priemonių skaičius sumažėjo nuo 50 proc. iki 36 proc. Tiesa, didelėse įmonėse šis rodiklis nuo 53 proc. ūgtelėjo iki 59 proc. Taip pat verta paminėti, kad transporto priemonių skaičius augo visose įmonių dydžio grupėse.

2012 m. tendencijos

Vertindami prabėgusius metus, rinkos analitikai teigia, kad viskas buvo tikrai neblogai, o ir išryškėję bendri transporto sektoriaus bruožai nieko blogo nežada. Sausumos transporto pajamos augo 11,3 proc. (pervežimo keliais – 13, geležinkelių – 7, keleivių 0,5 proc.).

Krovinių kiekis paaugo 6 proc., o apyvarta 9 proc. Importo ir eksporto krovinių augimas pralenkė tranzitinių pervežimų augimą.

R. Trumpa savo pranešime taip pat pastebi, kad ryškėja rinkos stabilizacijos požymiai. Darbuotojų skaičius augo tik didesnėse įmonėse. Atsiranda ir naujų žaidėjų rinkoje. Nors transporto sektorius sudaro 7 proc. visų įmonių, tarp naujai įkurtų įmonių šis rodiklis šokteli iki 10 proc.

Didžiausiais rizikos faktoriais šiuo metu įvardijamas nuo metų pradžios didėjantis turto areštų skaičius. Dažniausiai tai nutinka dėl ginčų su draudimo kompanijomis. Taip pat šiemet truputį pagausėjo smulkiųjų transporto įmonių bankroto atvejų.

Parengta pagal „Creditreform Lietuva“, „Regitra“, „Versli Lietuva“ ir Statistikos departamento duomenis.

 

CargoNEWS

Close

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

Pensijų kaupimo fenomenas: senatvei lietuviai atsidėjo solidžias sumas

Per pastaruosius penkerius metus beveik pusė dirbančiųjų sutaupė po tris vidutines mėnesio algas ir atsidėjo jas senatvei. Toks fenomenas užfiksuotas Lietuvoje – vienoje paskutiniųjų Europos Sąjungos (ES) valstybių pagal taupymo normą. ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas