Vežėjai darbuotojų žvalgosi užsienyje (2)

(Puslapis 1 iš 2)


Roberto Dačkaus (Fotodiena) nuotr.

Aliona Vasilevskaja / CargoNEWS

2013-07-12 07:39

Pastaruoju metu aktyviai diskutuojamas tarptautinių gabenimų vairuotojų trūkumo klausimas. Vežėjai tikina, kad vairuotojų tikrai nepakanka, todėl samdo juos iš užsienio. Vairuotojų profesinė sąjunga atkerta, kad reikia kelti vairuotojų atlyginimus, o įdarbintiems vairuotojams iš trečiųjų šalių mokėti ne mažiau, nei lietuviams.

Paklausa viršija pasiūlą

Tarptautinės vežėjų asociacijos IRU specialistų teigimu, vežėjai visame pasaulyje susiduria su tarptautinių gabenimų vairuotojų trūkumu, todėl asociacija parengė specialią rezoliuciją, kurioje vyriausybės skatinamos skleisti informaciją apie pozityvius autotransporto srities aspektus ir įsidarbinimo galimybes, taip pat užtikrinti efektyvų vairuotojų rengimą. IRU nepritaria kitų šalių piliečių įdarbinimui transporto įmonėse.

Lietuvos darbo biržos (LDB) duomenys byloja, kad vairuotojų paklausa viršija pasiūlą. Per 2013 m. sausio – gegužės mėnesius buvo užregistruota 3537 darbo pasiūlymų vairuotojams, tai 37 proc. daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu pernai. Šiuo metu yra 655 laisvos darbo vietos.

Ieškančių darbo mažiau. Per penkis 2013 metų mėnesius teritorinėse darbo biržose įsiregistravo 150 tarptautinio krovinių vežimo transporto priemonių vairuotojų.

Įdarbinami užsieniečiai

Per penkis 2013 metų mėnesius buvo išduoti 1435 leidimai užsieniečiams, norintiems dirbti tarptautinių krovinių vežimo vairuotojais, 141 leidimu dirbti daugiau negu praėjusių metų atitinkamu laikotarpiu.

Transporto bendrovių atstovai sako, kad užsieniečius įdarbinti būtina, nes reikalingų specialistų Lietuvoje nepakanka. UAB „Schenker“ vykdantysis direktorius Edmundas Daukantas pabrėžia, kad Lietuva yra globalios rinkos dalyvė ir transporte turi egzistuoti internacionalumas. „Lietuvius vairuotojus samdo užsieniečiai, lygiai taip pat Lietuvos įmonės turi turėti teisę samdyti kitų tautų žmones į savo įmones. Lietuvoje gyventojų nedaugėja, o transporto rinka auga ir akivaizdu, kad darbo jėgos turi trūkti. Kitas dalykas yra susijęs su kompetencija. Vežti krovinius, pavyzdžiui, į Kazachstaną geriau sektųsi kazachui nei lietuviui, nes jis ten važiuotų kaip į namus, galėtų bendrauti vietos kalba, žinotų kultūrą, tradicijas. O Lietuvoje labai daug kalbama apie vien tik pigią darbo jėgą. Žinau tokių atvejų, kai Lietuvos vežėjai samdo vairuotojus olandus, nes dirba su centrinės Europos šalių klientais ir, nors, tokį žmogų pasamdyti kainuoja brangiau, jis yra labai vertingas įmonei“, – dėsto E. Daukantas.

Vairuotojų profesinės sąjungos pirmininkas Ramūnas Narbutas sutinka, kad kažkiek imigrantų įdarbinti reikia, nes dalis vairuotojų pasensta, suserga, išvyksta dirbti į kitas šalis, tačiau, anot jo, tai neturi dempinguoti šio darbo sektoriaus.

R. Narbuto manymu, dažnai užsieniečiai dirba už mažesnius atlyginimus. „Pagal dabar galiojančius įstatymus įdarbinant užsieniečius, turėtų būti mokamas statistinis tos šakos atlyginimo vidurkis, o LDB to nekontroliuoja. Apie žmogų pamirštama ir tvarkomas verslas. Taip yra ne tik Lietuvoje, bet ir kitose demokratinėse ES šalyse. Su tuo sunku kovoti, nes užsieniečiai dažniausiai nesupranta kalbos ir sutinka su siūlomomis sąlygomis, kad tik turėti tą darbą. Verslininkai nenori samdyti lietuvių, nes užsieniečiai yra pigesni, jie neišmano mūsų įstatymų“, – apgailestauja jis.

Straipsnio puslapiai:

- Aliona Vasilevskaja

CargoNEWS

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas