Vežėjai gaivina savo transporto parkus


Roko Medonio (Fotodiena) nuotr.

Elta

2011-02-17 09:41

Sunkmečio egzaminą išlaikę vežėjai drąsiau galvoja apie transporto parko atnaujinimą, kreditoriai prognozuoja, jog krovininio transporto išperkamosios nuomos rinka šiemet augs 20-30 procentų. Nors iki prieškrizinio lygio dar toli, pardavimo apimtys pastaruoju metu skaičiuojamos ne procentais, bet kartais, rašo „Lietuvos žinios“.

Sunkmečiui įsisiautėjus vežėjai savo transporto parko geriausiu atveju nedidino, blogiausiu - buvo priversti jį išparduoti arba grąžinti kreditoriams. Tačiau pastarąjį pusmetį vilkikų paklausa ir sudarytų pirkimo sandorių skaičius nustebino optimizmu. Palyginti su 2009 metais, pernai Lietuvoje užregistruota tris kartus daugiau naujų vilkikų, didesnių nei 16 tonų svorio. Tai, pasak specialistų, ženklas, kad rinka atsigauna, o transporto įmonės žengė į parko atnaujinimo ar net plėtros etapą. Be to, vežėjų atžvilgiu sušvelnėjo bankų ir kitų kreditorių tonas.

Sunkvežimiais prekiaujančios bendrovės „Volvo Lietuva“ rinkodaros vadovas Laurynas Bričkus dienraščiui patvirtino, jog kelerius metus trukęs sąstingis pamažu slūgsta, o vilkikų paklausa - auga. Jo teigimu, tai lėmė keletas veiksnių. „Iš tiesų skaičiai rodo, kad jau galima kalbėti apie tam tikrą atsigavimą. Antai sunkiais 2009-aisiais naujų tarptautiniais maršrutais važinėjančių sunkvežimių Lietuvoje buvo užregistruota vos 418, o pernai šis skaičius išaugo daugiau nei tris kartus - iki 1301. Šią situaciją galima paaiškinti tuo, kad įmonės priverstos atnaujinti mašinas, planuoja plėtrą bei lengviau susitaria su bankais dėl finansavimo. Atrodo, kad šiais metais naujų vilkikų bus parduota dar daugiau“, - kalbėjo L.Bričkus.

Nacionalinės vežėjų asociacijos „Linava“ atstovas Gytis Vincevičius taip pat tvirtino, kad sunkmečio vėzdą atlaikiusios transporto įmonės jau gerą pusmetį aktyviai žvalgosi į naujus vilkikus. Be to, yra vilčių, jog bus iš dalies atnaujinti ir didžiųjų miestų autobusų parkai. „Iki krizės Lietuvoje buvo apie 26 tūkst. tarptautiniais maršrutais krovinius gabenančių sunkvežimių. Ekonomikai sustreikavus jų sumažėjo iki 20 tūkstančių. Nuo praėjusių metų vidurio šių sunkvežimių skaičius vėl ėmė augti. Taigi atsigavimas yra, nors sugrįžti į ikikrizinį lygį šiemet, matyt, dar nepavyks“, - dėstė pašnekovas.

Vežėjai keletą pastarųjų metų jautė kietą bankų ranką, nemažai įmonių kaltino kreditorius per smarkiai užsukus paskolų kranelį. Finansuotojai neslėpė, jog peržiūrėti skolinimo politiką esą buvo neišvengiama, tačiau tvirtino, kad dabar sunkvežimių kreditavimas tapo lankstesnis. „Pastebėjome, kad 2010 metų antroje pusėje padaugėjo įmonių, kurios kreipėsi į banką siekdamos gauti finansavimą krovininiam transportui įsigyti. Svarbiausios tai lėmusios priežastys - pastebimai išaugęs krovinių vežimo poreikis ir gerokai padidėję transportavimo tarifai. Po truputį atsigaunant ekonomikai ir eksportui, šis poreikis vėl didėja. Tai rodo ir statistika, tačiau skirtumas nuo krizinio laikotarpio kol kas dar nėra labai ryškus. Manome, kad šiais metais krovininio transporto išperkamosios nuomos rinka turėtų augti 20-30 procentų“, - sakė SEB banko atstovas Arvydas Žilinskas.

 

Elta

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas