Vežėjai randa papildomų pajamų

(Puslapis 1 iš 2)


Fotodienos nuotr.

Aliona Vasilevskaja / CargoNEWS

2014-01-11 17:59

Ekonomikos augimo laikais transporto sektorius buvo tarsi ant bangos, tačiau ekonominė krizė šios srities įmonėms gerokai pakirpo sparnus. Mažėjantį pelną ir krovinių trūkumą savo kailiu pajuto ne viena transporto bendrovė. Ieškodami naujų pajamų šaltinių, vežėjai pradėjo plėtoti kitas papildomas veiklas. Šią temą ir panagrinėkime.

Kai kurie verslininkai sėkmingai plėtoja kelias įvairias veiklas, o kitiems nepavyksta susitvarkyti ir su viena. Verslo modelis, kai užsiimama keliomis giminingomis sritimis, anot transporto atstovų, neretai pasiteisina, o papildoma veikla padeda išgyventi. Ypač tai aktualu smulkioms ir vidutinėms įmonėms. Vežėjai papasakojo, kaip šis veiklos modelis paveikė, jų įmonių plėtrą.

UAB “Vilktukas”, veikianti nuo 2001 metų, teikia krovinių pervežimo, ekspedijavimo ir logistikos paslaugas. Bendrovės direktorius, Rimas Raščius CargoNEWS sakė, kad įmonė taip pat turi sunkvežimių remonto dirbtuves, kuriuose dabar dar pradėjo siūti ir puspriekabių tentus. Pašnekovas pabrėžia, kad kiekviena papildoma įmonės veikla atsirasdavo iš poreikio.

Verslininkas akcentuoja, kad vien iš pervežimų gyventi būtų gana sudėtinga, ypač mažai įmonei, kuri neturi pakankamai lėšų įsigyti didelį automobilių parką. Smulkiai įmonei, pasak jo, bet kuris nedidelis nukrypimas nuo nubrėžtos linijos beveik garantuoja žlugimą.

„Įmonė gyvuoja jau 13 metai. Automobilių servisas ir logistikos padalinys atsirado maždaug prieš 8 metus. Serviso prireikė, kai pradėjome plėsti automobilių parką. Jaunos įmonės transporto parką sudarė ne pačios naujausios mašinos, todėl reikėjo atlikti nemažai remonto darbų. Mūsų automobiliai servisuose sugaišdavo daug laiko, todėl vieną dieną, sugalvojome atidaryti savo dirbtuves. Suradome patalpas ir pradėjome kurti servisą. Nuo pat jo įkūrimo žinojome, kad remontuosime ne tik savo, bet ir kitų įmonių automobilius. Prieš du metus sugalvojome remontuoti ir siūti tentus. Matėme, kad mūsų regione yra toks poreikis, nes niekas šios paslaugos neteikė,“ – pasakojo pašnekovas.

Nemažą dalį pajamų bendrovė uždirba iš ekspedijavimo: „Įmonės automobiliams reikėjo krovinių, o kainų, kaip ir visiems norėjosi kuo geresnių. Juk natūralu, kad tam tikrą dalį pasiima ir ekspeditoriai. Dar vienas pliusas tai, kad galėjome paskirstyti savo krovinius. Aišku yra ir tam tikrų grėsmių. Krovinių apyvarta yra didelė, ir kokia nors stambesnė bankrutavusi įmonė, gali ir tave nutempti į dugną. Šiandien jau turim 10 šia veikla užsiimančių vadybininkų“.

Papildoma veikla atsiranda iš poreikio

UAB „Ainetra“ prekiauja naudotais automobiliais ir teikia automobilių gabenimo bei ekspedijavimo paslaugas. Ši įmonė taip pat rado sprendimą, kaip didinti pelną – pradėjo plėsti paslaugų spektrą. „Ainetra“ direktorius Juozas Šiugždinis papasakojo, kad veikla prasidėjo nuo prekybos naudotais automobiliais. „Vėliau atsirado poreikis gabenti automobilius sau, tada automatiškai ir kitiems. Įmonė šiuo metu turi 3 autovežius, tačiau ateityje planuojama parką plėsti. Viena veikla iššaukė kitą. Krizės metu pradėjome užsiiminėti ir ekspedijavimu. Tada prekyba automobiliais buvo beveik sustojusi. Dabar mūsų bendrovėje iš viso dirba 11 žmonių,“ – kalba jis.

Straipsnio puslapiai:

- Aliona Vasilevskaja

CargoNEWS

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas