Vežėjų Rusijoje laukia nauji iššūkiai

(Puslapis 1 iš 3)


Fotodienos nuotr.

Aliona Vasilevskaja / CargoNEWS

2014-04-06 16:02

Statistiniai duomenys byloja apie tai, kad Rusija ne vienerius metus yra vienas iš svarbiausių Europos užsienio ekonomikos partnerių. Ši Rytų rinka itin svarbi vežėjams. Eksportuojamųjų prekių apimtis kelių transportu iš Europos Sąjungos (ES) į Rusiją 2012-2013 metais siekė 83,4 mlrd. eurų. Anot transporto atstovų, šioje šalyje nuolat kyla iniciatyvų kaip nors “prispausti” užsienio šalių vežėjus.

Vežėjai, anot ekspertų, yra didelės rizikos grupėje, nes Rusija nesunkiai gali jiems sudaryti įvairias kliūtis dirbti savo teritorijoje. Tai neramina, nes ne pirmą savaitę sklinda gandai apie galimą ekonominę blokadą Lietuvai, kuri atsilieptų ir transporto atstovams.

Rusijos rinka neprognozuojama

Transporto atstovų teigimu, Rusijos rinka yra neprognozuojama. „Linava” prezidentas Algimantas Kondrusevičius sako, kad net analitikai, kurie šiais metais ES transporto paslaugų sektoriuje žada atsargų kilimą, Rytuose to nemato. Tai, anot jo, siejama su Rusijos ekonomine situacija ir įvykiais Ukrainoje.

Pasak „Linavos“ vadovo, Lietuvos vežėjų ir Lietuvos valstybės aktyvumas, vystant Rytų partnerystės ir Ukrainos temą, vežėjams grįžo bumerangu. „Rusija gali pradėti taikyti tam tikras protekcines priemones savo vežėjų atžvilgiu, o kitų šalių vežėjus nustumti į šalį. Visi atsimename, kaip rugsėjo ir spalio mėnesį Lietuvos vežėjams muitinėje buvo įvesti detalūs patikrinimai, kurie ir pakoregavo metų rodiklius. Tos tris savaitės buvo išbandymas vežėjams ir asociacijai“.

Dabar pradedama kalbėti apie tai, kad dirbti su Rusija tampa vis sudėtingiau. Su tuo sutinka ir kalbinti vežėjai. UAB „Vedautos autotransportas“ vadovas Erlandas Mikėnas sako, kad pastaruoju metu Rusijos vykdomi veiksmai apsunkina Lietuvos vežėjų padėtį. Rusija nevykdo susitarimų ir nepripažįsta TIR sistemos reikalavimų. Anot jo, nors ne visi vežėjai dirba Rusijos rinkoje, tačiau visi jaučia jos veiksmų padarinius. „Rusija sugriežtina patikras pasienyje, o mes iškarto jaučiame pervežimų kainų pokytį Europoje,“ – sako jis.

UAB „Polita“ vadovas Renatas Vainius papildo, kad dirbdamas su Rusija, pripranti prie besikeičiančių reikalavimų ir biurokratinių užkardų. „Dabar yra neaiškumų ir su TIR sistema. Mes gabename krovinius per Baltarusiją, todėl labai stipriai nuo šito nenukentėjome. Tiems vežėjams, kurie krovinius gabena per Latviją ir Estiją, tai sukėlė papildomų problemų,“ – pasakoja jis.

A. Kondrusevičius sako, kad dėl TIR sistemos Rusijoje yra labai neramu: „Jeigu IRU uždarys TIR sistemą Rusijoje, ji bus ilgam laikui palaidota valstybėje, kuri yra mums labai svarbi. Tokiu atveju kils sunkumų dėl kelionių į kitas TIR sistemos nares, pavyzdžiui, Kazachstaną ir Uzbekistaną. Prarasime ir koridorių per Baltarusiją“.

Straipsnio puslapiai:

- Aliona Vasilevskaja

CargoNEWS

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas