Vežėjus įšaldė eilės


Roberto Dačkaus (Fotodiena) nuotr.

Laura Lapėnaitė / Respublika.lt

2010-12-16 12:04

Pernai Lietuvos vilkikų vairuotojų išgyventas košmaras, kai jiems teko kelias savaites stovėti iš vietos nejudančioje keliasdešimties kilometrų eilėje pasienyje, vėl kartojasi. Prie Latvijos ir Rusijos sienos kelias dienas įstrigusiems ir stingdantį šaltį kenčiantiems vairuotojams jau senka kantrybė.

Vairuotojai suirzę

Didžiulės vilkikų eilės Latvijos ir Rusijos pasienyje pradėjo formuotis šios savaitės pradžioje. O vakar rytą Terechovo–Buračkų pasienio punkte iš Latvijos pusės nusidriekė jau 12 kilometrų vilkikų eilė. Joje ilgam įstrigo apie 550 sunkvežimių. Kiek mažesniame Grebnevo–Ubylinkos pasienio punkte eilėje, vakar ryto duomenimis, stovėjo jau 100 vilkikų.

Iš kelionės į Sankt Peterburgą ką tik grįžęs bendrovės „Remkautas" vairuotojas šiaulietis Kęstutis Pilipavičius „Vakaro žinioms" pasakojo, kad pasienyje šiomis dienomis tvyro slogios nuotaikos. “Eilė beprotiška, šalta. Nuolat tenka šildyti mašiną, kad ji užsivestų, kad vairuotojas nesušaltų. Benzinas baigiasi, jo atsargas tenka pasipildyti iš kitų vairuotojų. Vyrai suirzę, nes neaišku, kiek dar teks stovėti", – apie pasienyje tvyrančias nuotaikas pasakojo Kęstutis.

Skubėjo apsirūpinti

Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava" prezidentas Algimantas Kondrusevičius vakar negalėjo tiksliai pasakyti, kiek mūsų šalies vilkikų įstrigo pasienyje, tačiau teigė, kad jų yra “ne mažiau nei pusė" laukiančiųjų.

Jo teigimu, eilės galėjo nutįsti ne tik dėl prastų oro sąlygų, gausiai iškritusio sniego, bet ir dėl padidėjusio krovinių srauto į Rusiją. „Prieš Naujuosius metus visada padaugėja krovinius į Rusiją gabenančių vilkikų. Po Naujųjų, kaip žinoma, Rusijoje daugiau nei savaitę niekas nedirba, todėl logiška, kad rusai nori viskuo apsirūpinti iš anksto", – aiškino asociacijos prezidentas.

Humanitarinė pagalba

Dėl pasienyje susidariusios padėties ruošiamasi ir tokiam įvykių scenarijui, kai pasienyje įstrigusiems Lietuvos vairuotojams būtų teikiama humanitarinė pagalba.

Tokios mūsų vežėjams kelis kartus prireikė pernai. Rugpjūtį Rusija net 29 didžiausias Lietuvos vežėjų bendroves apkaltino „nepatikimumu". Jų vilkikai nebuvo įleidžiami į Rusiją. Dėl to Latvijos ir Rusijos pasienyje nusidriekė 15 kilometrų eilės. Jose įstrigusiems vairuotojams buvo išsiųsta humanitarine pagalba – vandens ir maisto.

Kitą kartą humanitarinės pagalbos pasienyje įstrigusiems vairuotojams prireikė pernai gruodį. Tąsyk Rusija kaltino Latvijos vežėjus nesumokėjus muito mokesčių. Rusams pradėjus itin kruopščiai tikrinti kaimyninės šalies vilkikus, pasienyje kartu su latviais įstrigo ir mūsų šalies vežėjai. 

- Laura Lapėnaitė

Respublika.lt

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas