Vieni Vilniaus mikrorajonai džiaugiasi viešuoju transportu, o kiti spūstimis


Juliaus Kielaičio (Fotodiena) nuotr.

Ekonomika.lt

2012-01-12 16:00

 Ieškodami būsto, gyventojai turi daug kriterijų, pagal ką išsirenka tinkamiausią variantą. Ne patys svarbiausi, bet pakankamai svarbūs, yra susisiekimas viešuoju transportu ir eismo spūstys. Šie dalykai ypač aktualūs iš kitų miestų atvykstantiems mokytis studentams, kurie dar nepažįsta miesto. Tad nekilnojamojo turto portalas Aruodas.lt atliko Vilniuje gyvenančių asmenų apklausą ir apibendrino rezultatus, kokie mikrorajonai susisiekimo viešuoju transportu ir spūsčių klausimu yra geriausi ir prasčiausi.

Viešojo transporto maršrutų gausa

Skirtingų viešojo transporto maršrutų gausa daro įtaką, kad keleiviai reikiamą vietą gali pasiekti greičiau. Daugiausiai (daugiau nei šešios) skirtingų viešojo transporto priemonių važiuoja iš Naujamiesčio, Žirmūnų, Viršuliškių bei Antakalnio. Kiek mažiau, tačiau labai panašus skaičius skirtingų viešojo transporto priemonių važiuoja iš Fabijoniškių, Pašilaičių, Justiniškių mikrorajonų.

Patys miesto gyventojai teigia, kad maršrutų gausa negali pasigirti Vilkpėdės, Pavilnio, Užupio ir Baltupių mikrorajonai, rodo Aruodas.lt apklausos rezultatai.

Viešojo transporto važiavimo dažnumas

Geriausiai išvystytas susisiekimas viešuoju transportu yra iš tų mikrorajonų, iš kurių viešasis transportas važiuoja itin dažnai – vidutiniškai kas 5 minutės. Tai Justiniškės, Antakalnis, Naujamiestis, Žirmūnai ir Pašilaičiai. Ilgiausiai viešojo transporto tenka laukti tiems, kurie vyksta iš Naujosios Vilnios, Verkių ar Lazdynų – pasak Aruodas.lt apklausos dalyvių, iš šių mikrorajonų važiuojantiems asmenims dažniausiai tenka laukti ne mažiau kaip puzvalandį, nes viešasis transportas tevažiuoja kartą ar du per valandą.

Atstumas iki artimiausios stotelės

Vykstantiems viešuoju transportu, o ne nuosavu automobiliu, itin svarbu, koks atstumas nuo gyvenamosios vietos iki viešojo transporto stotelės. Šiuo požiūriu pirmauja Pilaitė, Lazdynai, Šnipiškės, Antakalnis, Naujamiestis, Žirmūnai, Šeškinė, Karoliniškės bei Justiniškės - šiuose mikrorajonuose gyvenantieji teigia, kad viešojo transporto stotelės yra kieme arba visiškai arti (iki 100 metrų).

Toliausiai iki viešojo susisiekimo stotelių tenka eiti Fabijoniškių, Naujininkų, Pašilaičių ir Verkių gyventojams. Pasak jų, stotelės yra vidutiniškai už kelių šimtų metrų, kartais toliau nei pusė kilometro.

Kuriame mikrorajone nėra spūsčių?

Dauguma Vilniaus gyventojų teigia piko metu Fabijoniškėse, Justiniškėse ir Lazdynuose išvis nesusiduriantys arba itin retai susiduriantys su eismo spūstimis. Pasak respondentų, piko metu taip pat eismo spūsčių beveik nebūna Naujojoje Vilnioje, Užupyje ir Pilaitėje.

Daugiausia problemų norint pasiekti norimą vietą kyla tiems, kurie gyvena Viršuliškėse, Fabijoniškėse, Žirmūnuose, Antakalnyje, Karoliniškėse ir Naujamiestyje. Šių mikrorajonų gyventojai dažnai arba visada stringa eismo spūstyse.

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas