Viešasis transportas: už ką susimokame pirkdami bilietėlį?


Balsas.lt nuotr.

Balsas.lt

2014-10-15 10:23

Dažnas iš mūsų kiekvieną dieną naudojasi viešuoju transportu, bet retas kuris pagalvoja už ką būtent susimoka pirkdamas vienkartinį bilietėlį, kainuojantį 3,50 lt. Balsas.lt pabandė išsiaiškinti kur nukeliauja mūsų pinigai.

Susisiekus su SĮ „Susisiekimo paslaugos“ adimistracija šiuo klausimu nukreipia į Vilniaus miesto savivaldybės viešųjų ryšių skyrių, kuriame po truputį, nors ir miglotai pradedami gauti atsakymai.

„Pas mus tikslios apie tai iš ko susideda bilietėlio kaina nėra. Iš ko susideda šilumos kaina irgi niekas neaiškina, lygiai taip pat iš ko susideda transpotravimas paaiškinti taip pat sunku. Išskirstymo nėra, kiek tikslios kainos kur nueina, bet dalis kaip žinia nukeliauja vežėjui, kurui, darbuotojų algoms’’, - aiškino savivaldybės darbuotoja, kuri pridūrė, kad troleibusų ir autobusų vairuotojų algos, atskaičius mokesčius siekia beveik 3000 litų.

Toliau gilinantis į viešojo transporto bilietėlio kainą ir kokia nauda vartotojui, pakalbiname Vilniaus miesto savivaldybės tarybos narį Juozą Antanaitį, kuris šia tema turi tvirtą ir konkrečią nuomonę.

„Visų pirma sivaizduokit, kad sergu ir man reikia nueiti į polikliniką už 5 kilometrų, kuriuos pėsčiomis eisiu kelias valandas, dar sušalsiu ir dar labiau susirgsiu, o čia sėdu į viešąjį transportą, susimoku 3,50 lt. ir nuvažiuoju, tai vadinasi moku už tai, kad sutaupau laiko. Antra, taupau avalynę, kuri brangi, nes mane nuveža. Visada yra alternatyva – einu pėsčias, sėdu ant dviračio. Jei kalbėti apie senyvo amžiaus žmones, jiems yra taikoma lengvata, ir ji taikoma vienintelė Lietuvoje būtent Vilniuje. Už dyką mes norėtume gyventi ir nemokėti už nieką, o tas kuris klausia už ką moka, o jo maitintojas tarkim dirbtų vairuotoju, jis sakytų, kad per mažas atlyginimas.“, - dėstė J. Antanaitis.

Priminus tarybos nariui viešojo transporto vairuotojų algų dydžius, kurie yra tikrai nemenki ir paklausus ar nederėtų visgi iš bilietėlio kainos kažką skirti ir vartotojo patogumui, kaip tarkim ateinančio gripo sezono specialias dezinfekcijas ar patogesnį tvarkaraštį, tarybos narys taip pat tvirtai dėsto: „Vairuotojas dirba sudėtingai, jis turi mane gyvą ir sveiką nuvežti iš taško A į tašką B, taip pat jis yra eismo dalyvis, nuo jo orientacijos, sveikatos priklauso ir kitų eismo dalyvių saugus gyvenimas. Jis dirba labai atsakingą darbą. Nepamirškime to, kad Vilniaus mieste niekas negali gauti mažesnio atlyginimo už vidutinį Lietuvos.“, - savo nuomonę išsako J. Antanaitis ir priduria, kad nors pats turi naują mašiną, bet į darbą važinėja 1G maršruto autobusu, nes taip greičiau ir pigiau ir klausimų apie bilietėlio kainą jam net nekiltų.

Taigi, aiškinantis naudą vartotojui mokančiam pilną bilietėlio kainą, aišku tiek, kad mokame už tai, jog greičiau pasiekiame mums reikiamą tašką ir padengiame mus vežančio vairuotojo atlyginimą.

Close

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

Pensijų kaupimo fenomenas: senatvei lietuviai atsidėjo solidžias sumas

Per pastaruosius penkerius metus beveik pusė dirbančiųjų sutaupė po tris vidutines mėnesio algas ir atsidėjo jas senatvei. Toks fenomenas užfiksuotas Lietuvoje – vienoje paskutiniųjų Europos Sąjungos (ES) valstybių pagal taupymo normą. ...

Galvos skausmas darbdaviams: rugsėjį prasideda nedarbingumo antplūdis

Rudenį į ugdymo įstaigas sugrįžę mažyliai ima aktyviai „dalintis“ ligomis, o tėvams tenka forminti nedarbingumą bei slaugyti atžalas. Personalo specialistai pastebi, kad rugsėjis yra naujas išbandymo metas darbdaviams. Vos ...

Traukinys sujungs keturių valstybių sostines: paaiškėjo bilietų kainos

 Kelionių traukiniais geografiją plečiantys „Lietuvos geležinkeliai“ kartu su Ukrainos geležinkeliais vykdo projektą traukiniu sujungti keturių valstybių sostines. Rugsėjo 28 d. iš Kijevo pradės kursuoti pirmieji šio ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas