Virš šimto naujosios ekonomikos entuziastų diskutavo apie Lietuvos vertės pasiūlymą „Teslai“

(Puslapis 1 iš 5)


Ruslano Kondratjevo nuotr. Diskusija: „Tesla Motors” giga-gamykla Lietuvoje?

2017-01-06 18:15

Pagrindinis dalykas, ko Lietuvai trūksta, kad pritrauktų tokius stambius investuotojus kaip „Tesla Motors, - išsikelti ambicingą tikslą tai padaryti.

Pagal kitus parametrus – gamybinę infrastruktūrą, logistiką, žmogiškuosius ir kitus išteklius Lietuva yra tikrai pajėgi ir konkurencinga tai padaryti.

Tokias išvadas padarė sausio 5-osios vakarą pirmą kartą į darbo grupes susibūrę Lietuvos naujosios ekonomikos entuziastai. Juos subūrė idėjos atvesti į Lietuvą „Tesla Motors“ autorius verslininkas Vladas Lašas, prieš tai sulaukęs ir valstybės vadovų palaikymo.

Kaip Lietuva atliepia „Teslos“ strateginį tikslą Europoje

Įvairių sričių verslo, viešojo sektoriaus ir mokslo naujovių kūrėjai, buvę „Tesla Motors“ darbuotojai analizavo, koks yra „Tesla Motors“ strateginis tikslas Europoje ir kokios kompanijos galimybės Lietuvoje statyti savo europinę ličio akumuliatorių gamyklą.

Darbo grupės atliko techninę mūsų šalies analizę – gigagamyklos statybai tinkamus sklypus (Klaipėdos ir Panevėžio LEZ bei Kruonio hidroelektrinės teritorija), gamybai reikalingas medžiagas, infrastruktūrą, logistiką. Analizavo potencialių Lietuvos konkurentų (Portugalijos, Ispanijos, Nyderlandų) pranašumus ir trūkumus.

Reikės inžinerinio mąstymo darbininkų

Svarbi dalis – žmogiškieji ištekliai: ar Lietuva būtų pajėgi pritraukti 6 tūkstančius įvairaus lygmens darbuotojų ir talentų? Kiek ir kokios kompetencijos darbuotojų „Tesla Motors“ reikės? Iš kur Lietuva jų gaus?

„Vertinant dabartinę „Tesla Motors“ gamyklą Nevadoje, tikėtina, kad ir Europos gigagamykloje daugiau kaip 60 proc. personalo būtų darbininkai, turintys inžinerinį mąstymą. Kad sugebėtų išspręsti automatizuotoje gamykloje galinčias kilti problemas“, - dėstė žmogiškųjų išteklių poreikį analizavusi grupė.

Darbo grupėje dalyvavę personalo valdymo ir atsinaujinančios energetikos specialistai pasiūlė „kurpalių“, pagal kuriuos galima organizuoti „Tesla mokymų akademiją“, pameistrystės programas Lietuvos proftechninėse mokyklose, greitam gigafabriko darbuotojų paruošimui skirtas e-mokymų programas ir kt.

Teisininkai analizavo, kaip „palengvinti“ teisinę bazę trūkstamiems artimojo užsienio specialistams įdarbinti.

Nevados „Gigafactory“ sėkmės istorija

Išanalizuota Nevados „Gigafactory“ sėkmės istorija parodė, kad „Tesla Motors“ sprendimą pasirinkti į Nevadą nulėmė ne šios valstijos vadovų pasiūlytos mokestinės lengvatos (kelios kitos valstijos siūlė didesnes), bet bendras pasiūlymo paketas, visuma veiksnių, iš kurių susideda gigagamyklos kaštai.

Straipsnio puslapiai:

Close

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

Pensijų kaupimo fenomenas: senatvei lietuviai atsidėjo solidžias sumas

Per pastaruosius penkerius metus beveik pusė dirbančiųjų sutaupė po tris vidutines mėnesio algas ir atsidėjo jas senatvei. Toks fenomenas užfiksuotas Lietuvoje – vienoje paskutiniųjų Europos Sąjungos (ES) valstybių pagal taupymo normą. ...

Galvos skausmas darbdaviams: rugsėjį prasideda nedarbingumo antplūdis

Rudenį į ugdymo įstaigas sugrįžę mažyliai ima aktyviai „dalintis“ ligomis, o tėvams tenka forminti nedarbingumą bei slaugyti atžalas. Personalo specialistai pastebi, kad rugsėjis yra naujas išbandymo metas darbdaviams. Vos ...

Traukinys sujungs keturių valstybių sostines: paaiškėjo bilietų kainos

 Kelionių traukiniais geografiją plečiantys „Lietuvos geležinkeliai“ kartu su Ukrainos geležinkeliais vykdo projektą traukiniu sujungti keturių valstybių sostines. Rugsėjo 28 d. iš Kijevo pradės kursuoti pirmieji šio ...

„Norfa“ keičia darbo laiką

 Tiek didieji, tiek mažieji „Norfos“ prekybos centrai sekmadienį dirbs trumpiau. Pranešime spaudai rašoma, kad nuo lapkričio mėnesio, didesnieji XL, XXL ir „Hyper“ formato „Norfa“ prekybos ...

Paviešino atlyginimus Lietuvoje: mažiausiai – Kalvarijose, daugiausiai – Vilniuje

 Lietuvos statistikos departamentas skelbia, kaip keičiasi mokami atlyginimai skirtingose Lietuvos savivaldybėse. Iš naujausių duomenų matyti, kad didžiausių atlyginimų lyderis nesikeičia, tai – Vilnius. Straipsnio apačioje ...

Ukrainiečių atlyginimai negalės būti mažesni nei lietuvių: išgelbės tautiečius ar pasmerks?

 Lietuvos Vyriausybė su Ukrainos Vyriausybe siekia stiprinti bendradarbiavimą ir užtikrinti darbuotojų teisių apsaugą, kovoti su nelegaliu darbu. Projekte numatyta, kad į Lietuvą atvykęs ukrainietis privalo gauti ne mažesnį atlyginimą nei tas, ...

Kad konkurencinė kova nebūtų pralaimėta: 5 taisyklės rengiant butą nuomai

 Nekilnojamojo turto ekspertė teigia, kad konkurencija butų nuomos rinkoje auga. Nuomininkams nebereikia „čiupti“ tai, kas atsirado pasiūloje. Jie gali rinktis. Tuo tarpu nuomotojai, norėdami greičiau ir brangiau išnuomoti, ...

Jau galima gauti paramą pirmajam būstui

 Nuo šiandienos, rugsėjo 1 dienos, įsigalioja Finansinės paskatos pirmąjį būstą įsigyjančioms jaunoms šeimoms įstatymas, kuris sudarys sąlygas jaunoms šeimoms gauti subsidiją, skirtą pirmojo šeimos būsto kredito ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas