Žaliasis smegenų plovimas (6)

(Puslapis 1 iš 2)


Fotodienos nuotr.

Prekės ženklas

2014-05-06 20:17

Pasauliui vis daugiau dėmesio skiriant aplinkosaugai bei ekologiškumui, verslininkai stengiasi neatsilikti. Vieni iš tikrųjų stengiasi gaminti ekologiškesnius produktus bei mažinti taršą, o kiti tik sako taip darantys ir įvairiausias būdais stengiasi vartotojus tuo įtikinti. Trumpiau tariant, tokie verslininkai naudoja „Greenwashing“ strategiją.

„Greenwashing“ – tai apgaulinga rinkodaros strategija, siekianti sudaryti įspūdi, jog kompanijos veikla ar parduodami produktai yra ekologiški ar draugiški aplinkai. Ši strategija dažniausiai vykdoma pasitelkiant viešuosius ryšius, produktų pakuotes bei įvairias reklamos formas. Geriausi bei akivaizdžiausi „Greenwashing“ strategijos pavyzdžiai – tai neįtikėtai išaugęs žalių akcentų turinčių produktų pakuočių skaičius, taip pat, įvairiausių, niekur nepatvirtintų, lipdukų ar logotipų spausdinimas, tvirtinančių, jog produktas yra draugiškas aplinkai ar ekologiškas. Savo internetinėse svetainėse ar spaudoje „Greenwashing“ strategijos propaguotojai dažnai mėgsta skelbtis apie savo „žaliąsias“ iniciatyvas, taip siekiant užmaskuoti gamtai daromą žalą ar nukreipti dėmesį nuo nemalonių su kompanija susijusių incidentų.

Ką tai reiškia tikrai ekologiškam verslui?

„Greenwashing“ strategija itin didelę įtaką padarė išties ekologiškiems verslams. Milžiniškus biudžetus turinčios korporacijos investuoja didžiulius pinigus, siekiant suformuoti teigiamą vartotojų požiūrį, kompanijos ekologiškumo bei sąžiningumo klausimu. „Žaliųjų“ žinučių bei produktų gausa dažnai užgožia išties ekologiškus produktus, ypatingai, kai vartotojai patys nebežino kuo galima tikėti. Ekologiški verslai dažnai patenka į spąstus, kai investicijos į ekologiją bei produkto kokybę sunkiai atsiperka dėlto, jog produktas tiesiog paskęsta žaliųjų pakuočių bei reklamų miške. Ir nors dabar ekologiškas produktas laikomas gan dideliu konkurenciniu pranašumu, mažas rinkodaros biudžetas ar nesėkmingai pasirinkta taktika, gali itin brangiai kainuoti. Ir visa tai, didžiųjų verslų vykdomos „Greenwashing“ strategijos dėka.

Nedidelės Vilniuje veikiančios spaudos paslaugu bedrovės „Prašvieta“ gamybos vadovė Regina Žemaitienė, teigia, jog nors įmonė tikrai stengiasi gaminti žmogui bei gamtai draugiškus prekinio ženklo „Salvador“ gaminius, dažnai tai paversti į konkurencinį pranašumą būna sunku: „ Aplinkai draugiškus gaminius pagaminti dažniausiai būna kiek brangiau, tačiau jų kokybė būna geresnė. Gaila, jog kartais klientams tai nerūpi. Dažnai prioritetas yra tik kaina. Gal tai daugiau Lietuvos fenomenas, tačiau dažnai tai kelia klausimą: ar ekologiškumo siekiančioms kompanijoms verta stengtis bei investuoti į savo gerovę, aplinkosaugą, gaminių kokybę, jei daugumai klientų tai tiesiog nerūpi“.

Straipsnio puslapiai:

Close

Į Lietuvą suplūs technologijų lyderiai: atsiskleidė ir lietuvių žinios

 Naujausias tyrimas parodė, kad lietuviai yra girdėję apie „blockchain“ ir kriptovaliutų technologijas, tačiau vis dar jomis nepasinaudoja. Ekspertai teigia, kad šiomis temomis trūksta diskusijų. Tad jau ketvirtus metus ...

Telefonų istorija: 7 telefonai, kurie paliko didžiausią pėdsaką

1983 m. metais pasirodė pirmas mobilusis telefonas. Šiandien, praėjus 35-iems metams po jo atsiradimo, šis įrenginys gerokai pasikeitė. Dabar jį vadiname išmaniuoju telefonu, kartais jis vargiai telpa mūsų kelnių ...

Į Lietuvos kelius grįžta „Google Street View“ automobiliai

 Šią vasarą Lietuvos keliuose vėl pasirodys „Google Street View“ automobiliai. Jų tikslas – atnaujinti šalies duomenis platformoje „Google Maps“. Šįkart bus koncentruojamasi į tarpmiestinių ...

Žingsniu arčiau Nobelio: profesorius V. Šikšnys įvertintas elitine 1 mln. dolerių vertės Kavli premija

Vilniaus universiteto (VU) profesorius Virginijus Šikšnys už CRISPR-Cas9, arba vadinamųjų „genų žirklių“, atradimą apdovanotas kas dvejus metus teikiama elitine Kavli premija, kurios vertė siekia 1 milijoną JAV ...

Atšilus orams: 3 patarimai, kaip apsaugoti telefoną

Meteorologai džiugina itin vasariško savaitgalio prognozėmis, todėl daugelis mintyse jau planuoja išvykas į gamtą. Šiluma, vandens telkiniai, smėlis – neatsiejami tokio laisvalaikio atributai, bet taip pat ir grėsmės ...

Atraskite Lietuvą: 5 išmanūs būdai padės suplanuoti tobulą kelionę

Pastaraisiais metais Lietuvą vis dažniau atranda ne vien svečiai iš užsienio, bet ir patys lietuviai. Ir tai tikrai nestebina: šalies miestai nuolat atsinaujina bei pasiūlo įdomių atrakcijų, šalia miškų bei ežerų dygsta ...

5 geriausi telefonai, kuriuos galite įsigyti tiesiog dabar

Atėjus laikui įsigyti naują išmanųjį, tenka spręsti nemažai klausimų: kurio gamintojo, kurios serijos bei modelio, dydžio ir net spalvos įrenginį rinktis, o gal, apskritai, dar palaukti geresnio? Jei laukti nesinori, „Tele2“ ...

Išmanus kelionių planavimas: 4 programėlės, padėsiančios sutaupyti

Atėjus šiltajam sezonui, daugelis mintyse vis dažniau kuria būsimų atostogų planus. Tačiau planuoti kryptis ir įspūdžius yra daug smagiau nei išlaidas, todėl technologijų lyderė „Tele2“ siūlo į pagalbą pasitelkti ...

Atlikite testą: ar žinote, koks turi būti slaptažodis?

Jei manėte, kad jūsų „Slaptazodis123“ yra saugus, turime jus nuliūdinti: taip nėra. Programišiai nuolat naudoja šimtų milijonų vartotojų prisijungimo duomenis tobulinant slaptažodžių spėjimo technikas, kuriant programinę ...

Trys fotografavimo telefonu klaidos, skiriančios mėgėją nuo profesionalo

Kiekviena įamžinta akimirka, jei ji pateikta tinkamai, gali būti išskirtinė. Deja, kartais plika akimi matomas vaizdas stipriai pranoksta tą, kurį išvystame telefono ekrane. Nuotraukos būna „išsiliejusios“, spalvų ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas