Masinis turizmas Lietuvai tinka

Tarptautinio kelionių organizatoriaus „Tez Tour“ vadovas Lietuvoje Aleksandras Sukovas apie keliones galėtų pasakoti daug ir ilgai. Turizmo srityje vyras dirba ne vienerius metus, tačiau kelionės jį vis dar žavi.

„Galiu į tą pačią vietą vykti tris keturis kartus ir man vis tiek patiks, – šypsojosi A. Sukovas. – Netgi Lietuva, į ją atvykus skirtingais metų laikais, atrodo vis kitokia šalis.“

Visada šalia kliento

A. Sukovas pasakojo, kad pradėjęs veiklą Lietuvoje pirmiausia „Tez Tour“ ėmėsi griauti įsišaknijusius mitus. Pavyzdžiui, kad lietuviams kelionės į šiltuosius kraštus yra per brangios, kad produktai, plačiai paplitę pasaulyje, lietuvių tautai netinkami.

„Paaiškėjo, kad masinis turizmas mums tinka“, – šyptelėjo jis.

Pradėjusi veiklą įmonė nesistengė išrasti dviračio.

„Pradėjome nuo Egipto – pasaulyje puikiai žinomos šalies. Esminis skirtumas buvo vienas – pasiūlėme keliauti pigiau. Ir pirmieji lietuviams pasiūlėme aptarnavimą nuo durų iki durų“, – pasakojo A. Sukovas.

Žinoma, verslininkas neslėpė, kad klientą ne tik palydėti į oro uostą, bet ir nuskraidinti specialiai užsakytu lėktuvu bei pasitikti
svečioje šalyje, nuolat būti šalia, jei prireiktų pagalbos, kainuoja nepigiai.

„Į šią infrastruktūrą investuoti reikia nuolat. Tačiau kartu tai susiję su moraliniu pranašumu, nes klientai visuomet žino, kad esame šalia“, – aiškino jis.

Kartais stebint, kaip klostosi kelionės, praverčia ir technologijos, mat technologiškai išsivysčiusiose šalyse „Tez Tour“ turi galimybę ne tik stebėti, kaip juda jų autobusai, bet ir per įrengtas kameras matyti tai, ką mato autobusų vairuotojai, kaip elgiasi keleiviai, kokių problemų kyla.

„Kartais, kai pamatome, kad nutiko kas nors netikėta, galime pasiūlyti greitą išeitį. Klientai šios mūsų darbo pusės nemato, tačiau visa tai – dėl jų saugumo ir patogumo“, – tvirtino A. Sukovas.

Poilsis pagal rekomendacijas

Prioritetai, į kuriuos atsižvelgdami lietuviai renkasi tinkamiausias keliones, nesikeičia daugybę metų.

„Pirmas dalykas, lemiantis pasirinkimą, yra rekomendacijos. Nebūtinai kelionę turi parduoti profesionalas, užtenka rekomendacijų iš pažįstamų žmonių“, – tvirtino A. Sukovas.

Žinoma, jis nepamiršo pridurti, kad galimybės lietuviui taip pat labai svarbios.

„Kiekvienas nori nuvažiuoti kuo toliau, pamatyti, ko niekas dar nėra matęs, ir padaryti tai kuo pigiau“, – juokėsi verslininkas.

Nepakitusi ir suma, kurią lietuviai linkę skirti atostogoms. Dažniausiai kelionė perkama už maždaug vieną vidutinį mėnesio uždarbį.

A. Sukovas pastebėjo, kad lietuviai iš naujo atrado Viduržemio jūros salas – Kosą, Rodą ir netgi Maljorką.

„Populiarėja Ispanija ir Graikija, be to, po neramumų Egipte atsirado daugiau norinčiųjų atostogauti Turkijoje. Tai natūralu – iš vieno paplūdimio persikeliama į kitą“, – sakė verslininkas.

Ispanija, beje, ir jam pačiam labai miela šalis.

„Ten jaučiuosi itin gerai. Ir pagyrų šiai šaliai girdėjau iš daugelio žmonių“, – pasakojo jis.

Įdarbina vietos gyventojus

Ieškodami patikimų partnerių, gidų, galinčių poilsiaujantiems žmonėms parodyti ne tik turistų nutryptas vietas, bet ir tas, kurias mėgsta ir lanko vietiniai, „Tez Tour“ visuomet pirmiausia
atkreipia dėmesį į vietos gyventojus.

„Kas kitas gali geriau vesti derybas su būsimais partneriais, padėti išspręsti kilusias problemas, jeigu ne žmogus, nuolat gyvenantis toje šalyje ir kalbantis vietos verslininkams suprantama kalba?!“ – retoriškai klausė A. Sukovas.

Tik tada, kai suformuojama stipri vietos komanda, ją papildo Lietuvos specialistai.

Verslininkas pasakojo, kad neretai darbas „Tez Tour“ darbuotojams Egipte tampa galimybe išmaitinti šeimą. Greičiausiai būtent tai, jog vietos gyventojams tenka ieškoti įvairių būdų, kad užsitikrintų pragyvenimą, lėmė greitą Egipto turizmo sektoriaus atsigavimą po revoliucijos.

„Nieko nuostabaus, kad dabar Egipte dar viskas šiek tiek kitaip. Tačiau verslas niekada nepaleis iš rankų turizmo galimybės, juk tai antras didžiausias šalies pajamų šaltinis“, – tvirtino „Tez Tour“
Lietuvoje vadovas.

Nors revoliucija sumažino keliautojų srautą į Egiptą, tokios tradicinės religinės šventės kaip ramadanas bei pasirodantys oficialūs perspėjimai negerti alkoholio viešai ir nedrumsti rimties poilsiautojų neatbaido.

„Į tai reikia žiūrėti normaliai – juk tai kultūriniai skirtumai, dėl kurių keliauti įdomu. Jeigu visi būtume vienodi, kam apskritai reikėtų keliauti?“ – kalbėjo verslininkas.

Nėra atradėjai

Rinkdamiesi, į kurias šalis reikėtų siūlyti keliauti lietuviams, „Tez Tour“ darbuotojai būna itin pragmatiški.

„Nesame kolumbai, – pripažino A. Sukovas. – Pirmiausia žiūrime į šalies potencialą suteikti priimtinos kokybės paslaugas.“

Tikrinama, kokie viešbučiai, keliai, darbuotojai, netgi kokia šalies politinė situacija, bendra atmosfera ir ateities tendencijos. Pavyzdžiui, pernai pasiūlytų kelionių į Austrijos kalnus A. Sukovas nelaiko atradimu.

„Seniai žinoma, kad Austrija yra slidinėtojų rojus. Kodėl anksčiau
nesiūlėme šios krypties? Todėl, kad lietuviams tai buvo neįperkama. Anksčiau net svajoti negalėjai, kad per savaitę išleistum 4 tūkst. litų slidinėjimui. Tačiau Austrijoje atsirado entuziastų, kurie įtikino mūsų verslo savininkus investuoti šioje šalyje. Taip atsirado nauja kryptis“, – pasakojo „Tez Tour“ direktorius.

Turizmo sektoriuje krizės dažnos

„Tez Tour“ Lietuvoje vadovu A. Sukovas tapo 2009 metais. Įmonėje jis dirbo nuo pat jos padalinio mūsų šalyje įkūrimo. Nors, kaip sako pats verslininkas, apie turizmą jis niekuomet nesvajojo, ši įmonė jo karjeroje nebuvo pirma, susijusi su turizmu.

Kad prie įmonės padalinio Lietuvoje vairo teks stoti pačiame sunkmečio įkarštyje, A. Sukovo negąsdino.

„Krizė tuo ir žavi, kad visiems vienoda. Visi esame tarsi blaškomi uragano ir net labai norėdami nieko negalime pakeisti, ypač kai kalbama apie pasaulinę krizę. Išgyvena tik stipriausi“, – aiškino pašnekovas ir priminė, kad kiekvieno verslininko stalčiuje privalo gulėti krizės išgyvenimo planas.

Jis sutiko su ekonomistų nuomone, kad turizmas – itin lanksčiai į pakitusias sąlygas reaguojanti verslo sritis.

„Galbūt dėl to, kad sumažėjus parduodamų paslaugų paklausai galime koreguoti pasiūlą. Tiesa, kai įmonė veikia daugybėje šalių, reaguoti greitai būna gerokai sunkiau, nes yra įsigyta nemažai turto, o jis nėra taip greitai, kaip norėtųsi, realizuojamas, – aiškino A. Sukovas. – Manau, laimėjome savo veiklą padarydami efektyvesnę. Be to, didžioji dalis krizę atlaikiusių bendrovių klientams siūlo unikalius produktus. Esu tikras, kad tai padėjo ir „Tez Tour“.

Verslininkas priminė, kad turizmo kompanijoms nuolat tenka susidurti su didesnėmis ir mažesnėmis krizėmis: „Nebūtinai jos turi būti ekonominės, kartais tai politinės krizės. Pavyzdžiui, revoliucija Egipte. Tokiais atvejais turistų srautas į kurią nors šalį sumažėja. Per krizę poilsiautojų srautas sumažėjo į visas šalis.“

Keliauti su vaikais puiku

Kelionės po pasaulį – A. Sukovo darbas. Atrodo, to galėtų pavydėti bet kas, mat nuolatinis lankymasis kurortuose, šilto klimato šalys, geriausi viešbučiai – dažno svajonė. Tačiau „Tez Tour“ Lietuvoje vadovas, paklaustas, kuri šalis jam mieliausia, prisipažino, kad geriausiai jaučiasi namie.

„Žinoma, dėl šeimos“, – patikslino.

Verslininkas pasakojo, kad šiandien, kai dvi jo atžalos paaugo, jis vis dažniau į svečias šalis gali keliauti su šeima. Pradėję nuo kelionių kūdikystėje, šiandien A. Sukovo vaikai neretai patys ragina tėtį aplankyti kokią nors šalį.

Galbūt dėl šios priežasties „Tez Tour“ Lietuvoje vadovas klientus ragina keliauti su šeimomis.

„Man kartais atrodo keista, kai šeima pasirenka itin prabangų viešbutį, bet vaiką palieka namie. Juk galima pasirinkti pigesnį viešbutį ir keliauti visiems kartu“, – gūžtelėjo pečiais A. Sukovas.

Jis greitai suskaičiavęs, kad kelionė, jei vaikas nedidelis, pabrangsta apie 30 proc., keliaujant su vyresniu vaiku kartais tenka mokėti tiek pat kiek už suaugusį asmenį.

„Tačiau viskas priklauso nuo to, kiek ir ko norite sau leisti, kokios jūsų galimybės. Aš visuomet raginu keliauti su vaikais. Tai puiku“, – sakė A. Sukovas.

 

CV: Aleksandras Sukovas

Gimė 1978 m. Vilniuje

Studijavo Vilniaus kooperacijos kolegijoje, Kauno technologijos universitete mokėsi verslo vadybos, įgijo verslo ekonomikos bakalauro laipsnį

2002 m. dirbo vadybininku turizmo bendrovėje „Omnituras“

Nuo 2003 m. dirbo bendrovės „Tez Tour“ padalinyje Lietuvoje

2009 m. tapo „Tez Tour“ atstovybės Lietuvoje vadovu

 

FAKTAI: „Tez Tour“

Pasaulyje „Tez Tour“ pradėjo veikti nuo 1994 m.

Per visą savo veiklą bendrovė aptarnavo 15 mln. poilsiautojų

Kelionių organizatorius turi atstovybes 29 pasaulio šalyse

Bendrovė valdo gerai pasaulyje žinomo prekės ženklo „Amara World“ bei „Palma
Riva Club“ viešbučių tinklus ir bendradarbiauja su lyderiaujančiomis pasaulinėmis
viešbučių grupėmis, tokiomis kaip „Mariott“, „Sheraton“, „Le Meridien“, „Sol Melia“, „Princess“, „Hilton“, „Kempinski“ ir kt.

Turkija yra seniausia ir populiariausia „Tez Tour“ siūloma kelionių kryptis

 

URL

http://ekonomika.tv3.lt/naujiena/masinis-turizmas-lietuvai-tinka-28975.html