„Barclays“ vadovas Lietuvoje: nežinome, kokie geri esame

Informacinių technologijų (IT) centrui „Barclays“ Lietuvoje trejus metus vadovaujantis Giedrius Dzekunskas tikina, kad didžiausias kompanijos turtas yra žmonės, kurie čia dirba.

Kol stovime „Barclays“ priimamajame ir kalbamės, kad Lietuvoje reikėtų daugiau gerų naujienų, atkreipiu dėmesį, kad pats G. Dzekunskas į daugelį dalykų žvelgia itin pozityviai. Jis tik gūžteli pečiais. „O ko daugiau reikia?“ – šypsosi.

Ir kalbėdamas apie drąsą, kurios kartais pritrūksta, technologijų centro vadovas turi mintyje visai ne Lietuvą ar lietuvius, o užsienio kompanijas, kurioms investuoti čia, nedidelėje valstybėje, pasak pašnekovo, iš tiesų verta.

Užaugo tarp inžinierių

„Barclays“ technologijų centras G. Dzekunsko karjeroje – pirma tokio dydžio įmonė, tačiau toli gražu ne pirma tarptautinė: jis dirbęs kompanijose ir „Siemens“, ir „Nokia Siemens“. Technologijos taip pat nebuvo svetimos. „Esu užaugęs inžinierių šeimoje –senelis dirbo dar prie Antano Smetonos, tėtis taip pat dirbo telekomunikacijoje, aš nenuklydau iš šio kelio“, – pokalbį pradėjo pašnekovas.

Eidamas iki konferencijų kambario G. Dzekunskas stabtelėdavo prie vieno darbuotojo, kito, trečio, persimesdavo keliais žodžiais, pajuokaudavo. Tai stebint buvo sunku patikėti, kad iš tiesų bendrovėje dirba beveik 900 darbuotojų. „Kalbant apie kompanijos dydį, technologijų centras „Barclays“ – be abejo, didžiausia kompanija iki šiol, kurioje man teko darbuotis“, – prisipažino jis.

Kalbėti apie tiesioginį vadovavimą tokiam būriui darbuotojų čia sunku. „Tikrai nerengiame susirinkimų iš ryto visiems, – juokėsi G. Dzekunskas. – Čia nėra tipinio vadovavimo, kuris būna mažose kompanijose, kai esi vadovas ir kiekvienam sakai, ką jis turi daryti, ar suteiki atsakomybės ribas.“ IT centro „Barclays“ darbuotojai dirba susibūrę į virtualias komandas ir kasdien bendradarbiauja su kolegomis iš Anglijos, Singapūro ar JAV. G. Dzekunskas vadovauja technologijų centro administracijai, taip pat jo kompetencija – Vakarų Europos tinklų priežiūra. Jam buvo patikėta įkurti „Barclays“ IT centrą Lietuvoje ir sustyguoti visus pirminius procesus. „Tačiau esminio skirtumo tarp vadovavimo 130 profesionalų kompanijai ir kompanijai, turinčiai beveik 900 darbuotojų, nematau“, – teigė pašnekovas.

Skirtumai galvose


Prisimindamas, kaip „Barclays“ ieškojo sau tinkamų darbuotojų, G. Dzekunskas ne kartą pabrėžė, kad lietuviai turi nuostabius informacinių technologijų pagrindus. „Tai jaunų ir talentingų žmonių rinka, – kalbėjo technologijų centro vadovas. – Tiesa, ji įdomi tuo, kad čia neturime didžiulių įmonių, o tam tikri IT sprendimai, aplikacijos galimi tik tokiose įmonėse. Tokia padėtis lėmė, kad Lietuvoje trūksta tam tikrų nišinių IT specialybių, tačiau dirbti atėję žmonės, nors paprastai specializuojasi kurioje nors srityje, IT plačiai išmano ir tai sukuria galimybę puikiam startui, leidžia įgyti trūkstamų gebėjimų. Jeigu iš karto nerandame tinkamos kompetencijos žmonių, juos užsiauginame. To linkėčiau visiems verslininkams.“

Pradėjęs kurti technologijų centrą pats G. Dzekunskas netikėjo, kad vos po kelerių metų dirbdami tokioje didelėje kompanijoje lietuviai jausis taip komfortabiliai kaip panašiuose centruose dešimtmečius dirbantys kolegos iš Anglijos ar Singapūro. „Mūsų žmonės užauga labai greitai, tuo net pats netikėjau, – pabrėžė pašnekovas. – Manau, visi mūsų įsivaizduojami skirtumai, palyginti su kitų šalių specialistais, yra daugiau mūsų galvose. Ko iš tikrųjų mes nežinome – to, kokie geri esame.“ Anot jo, galbūt Lietuvoje trūksta įvairių procesų, jų valdymo praktikos, tačiau lietuvių gebėjimai tikrai ne prastesni, o dažnai net ir aukštesni nei pasaulinis vidurkis.

900 IT žmonių daugiau


Per trejus darbo Lietuvoje metus „Barclays“ IT centras tapo svarbia valstybės technologinės pažangos dalimi. „Jau prieš atidarydami centrą žinojome, su kuriomis aukštosiomis mokyklomis norime bendradarbiauti. Žinojome, kad ateiname ne vieniems metams, todėl buvome ir esame pasiryžę investuoti į rinką, kad joje atsirastų IT žinių“, – kalbėjo G. Dzekunskas.

Pavyzdžiui, „Barclays“ suteikė Vilniaus universiteto Matematikos ir informatikos (MIF) fakulteto studentams galimybę universitetą baigti rankose laikant du diplomus – ne tik teikiamą universiteto, bet ir pasaulinės milžinės „Cisco“ CCNP (Cisco Certified Network Professional) diplomą, atveriantį duris ne į vieną kompaniją. Taip pat į šalies universitetus iš kompanijos „Barclays“ studentams vesti paskaitų su profesoriais keliauja gabiausi kompanijos specialistai. „Pakankamai gerai bendraujame su universitetais ir galime pasižiūrėti, ko gali reikėti industrijai ateinančius 10 metų. Studentams, manau, mūsų inžinieriai į paskaitas įneša nemažai šarmo“, – pasakojo technologijų centro „Barclays“ Lietuvoje vadovas.

G. Dzekunskas neslėpė, kad kai praėjus vieniems veiklos metams „Barclays“ iškopė į antrą geidžiamiausių Lietuvos darbdavių sąrašo vietą, teko išgirsti ir kaltinimų, esą kompanija nuviliojo geriausius specialistus iš lietuviškų kompanijų, kurioms teko juos auginti iš naujo. „Tikiu, kad jeigu norime tapti daugiau pridėtinės vertės paslaugų teikiančia šalimi, turime turėti daugiau kvalifikuotų darbo vietų. Esu susitikęs su keliais kitų įmonių vadovais, kurie išsakė panašų priekaištą dėl žmonių nuviliojimo. Tada jų paklausiau, koks receptas, kaip sukurti daugiau darbo vietų nedidinant konkurencijos rinkoje. Jeigu man jį kas nors pasakytų, būčiau laimingas žmogus, – ironizavo G. Dzekunskas ir čia pat suskaičiavo: – Jeigu pažiūrėtume, kaip buvo prieš trejus metus ir kaip yra dabar, šiandien Lietuvoje turime kokiais 900 kokybiškų IT žmonių daugiau.“

G. Dzekunsko nuomone, „Barclays“ kūrimasis Lietuvoje buvo neeilinis įvykis ne tik pačiai valstybei, bet ir tarptautinei kompanijai – jai IT centras Lietuvoje buvo jau ketvirtas. „Nėra knygos, kurioje būtų parašyta nuo A iki Z, kaip turi kurti įmonę, kaip joje suformuoti tam tikrą kultūrą“, – teigė pašnekovas. Per pirmuosius veiklos metus patys vadovai spėjo susivokti, kokio dydžio kompanijai reikia vadovauti, kaip veikia ši organizacija, buvo laiko susitvarkyti su visais reikiamais procesais ir dokumentacija. „Dar vienas iššūkis buvo suvokti, kaip augsime Lietuvoje, – pasakojo G. Dzekunskas. – Lietuviai gabūs, tačiau mūsų rinkoje nepriimta girtis, turime talentingų inžinierių, tačiau kartais jų gyvenimo aprašymai telpa viename lape. Teko perprasti šiuos dalykus.“ Anot jo, džiugu, jei gabūs ir protingi žmonės renkasi „Barclays“, juolab tai, kad kompanija po metų tapo viena geidžiamiausių darbdavių Lietuvoje, yra tų pačių darbuotojų nuopelnas. „Mūsų vardo išoriniuose šaltiniuose beveik nėra, tai reiškia, kad darbuotojai patys pasakoja apie darbą pas mus. Žmonės yra kompanijos veidas ir tai džiugu“, – tikino jis.

Būti norimiems


Paklaustas, kodėl „Barclays“ savo technologijų centrui pasirinko tokią nedidelę šalį kaip Lietuva, G. Dzekunskas tvirtino, kad kompanija turi enciklopedijos dydžio atsakymą į šį klausimą. „Pasakojant trumpai pirmiausia „Barclays“ atėjimą lėmė talentingi specialistai, esantys Lietuvoje. Taip pat turime pakankamai gerą ir stabilią infrastruktūrą, kitaip tariant, internetą visoje Lietuvoje, nenutrūkstantį elektros energijos tiekimą. Taip pat – aukštąsias mokyklas, kurios rengia daug gerų specialistų“, – vardijo „Barclays“ IT centro vadovas ir nepamiršo paminėti ir Lietuvos Vyriausybės pastangų pritraukiant investuotojus.

G. Dzekunsko nuomone, Lietuva turi kuo traukti investuotojus. „Tik didžiosioms kompanijoms reikia šiek tiek drąsos, nes mes jiems atrodome maža rinka, o šalies žinomumas nėra pakankamai didelis“, – pastebėjo pašnekovas. Jis prisiminė, kad investuotojų forume susitikę užsienio verslininkai tvirtino, esą investavę Lietuvoje jie ne tik augo sparčiau nei tikėjosi, bet juos maloniai nudžiugino ir lietuvių darbo kokybė. „Barclays“ planavo augti iki 250 darbuotojų per dvejus metus, o dabar turime beveik 900. Nė viena iš užsienio kompanijų kalbėdama apie investicijas Lietuvoje nesako apsirikusi“, – tikino IT centro vadovas.

Kalbėdamas apie vadovaujamos kompanijos ateitį G. Dzekunskas pasakojo apie tris tikslus, kuriuos norėtų pasiekti per ateinančius kelerius metus. „Norime būti geriausias darbdavys savo darbuotojams, nes tik geras darbdavys gali sukurti aplinką, kurioje žmogus gali atsiskleisti ir duoti didžiulę naudą ir sau, ir kompanijai. Motyvuotas darbuotojas yra kelis kartus našesnis nei tiesiog turintis profesionalių žinių, – aiškino „Barclays“ technologijų centro vadovas. – Taip pat norime būti geidžiamas darbdavys darbo rinkoje ir norime, kad Lietuva „Barclays“ pasaulyje būtų tas centras, kurio paslaugų norėtų mūsų vidiniai klientai.“

FAKTAI: Technologijų centras „Barclays“ Lietuvoje

Šiandien kompanijoje dirba beveik 900 darbuotojų

Technologijų centras yra didžiausia IT sektoriaus bendrovė Lietuvoje

Kasdieniai technologinių centrų užtikrinami procesai leidžia 140 tūkst. „Barclays“ darbuotojų visame pasaulyje dirbti greičiau ir geriau

2010, 2011, 2012 metais bendrovė įvardyta kaip viena geidžiamiausių darbdavių Lietuvoje

Vidutinis technologinio centro darbuotojų amžius – 29 metai

CV: Giedrius Dzekunskas

Technologijų centre „Barclays“ Lietuvoje dirba nuo 2009 m.

2008–2009 m. – IT vadovas bendrovėje „Lietuvos energija“

2006–2008 m. – dirbo kompanijoje „Nokia Siemens Networks“

Studijavo BMI, Vytauto Didžiojo universitete, Vilniaus Gedimino technikos universitete

Straipsnis publikuotas savaitraštyje „Ekonomika.lt“ (45(106), gruodžio 3 – 9 d.)

URL

http://ekonomika.tv3.lt/naujiena/barclays-vadovas-lietuvoje-nezinome-kokie-geri-esame-33675.html