Lietuviai dar neplanuoja grįžti į kavines

Naujausios mažmeninės prekybos tinklo „Rimi Lietuva“ apklausos duomenimis, 2010 metais dauguma Lietuvos gyventojų dažniausiai maitinosi namuose. Viešojo maitinimo įstaigose - kavinėse, restoranuose, valgyklose - kartą per savaitę ar dažniau valgė septintadalis apklaustųjų (14 proc.).

Didžiojis dalis respondentų teigė, jog pernai valgė tik naminį maistą arba viešojo maitinimo įstaigose lankėsi retai: 35 proc. gyventojų išvis nesilankė viešojo maitinimo įstaigose, o 50 proc. kartą per mėnesį ir rečiau. Šių įpročių lietuviai neketina atsisakyti ir pirmąjį šių metų pusmetį - absoliuti dauguma apklaustųjų (90 proc.) artimiausiu metu neplanuoja dažniau lankytis maitinimo įstaigose, o kiek daugiau nei trečdalis (36 proc.) apklausos dalyvių teigė planuojantys valgyti tik naminį maistą.

„Rimi Lietuva“ atstovės ryšiams su visuomene Jovitos Bagdonaitės teigimu, atsižvelgiant į apklausos rezultatus ir akivaizdų žmonių polinkį gaminti namuose, „Rimi“ prekybos tinklas savo pirkėjams ir šiemet stengsis pasiūlyti kuo daugiau tam reikalingų aukščiausios kokybės produktų už patrauklesnę kainą.

Tyrimo metu paaiškėjo, jog pirmojo būtinumo prekėmis, kurių eina įsigyti į prekybos centrą, lietuviai laiko duoną ir jos gaminius (38 proc.) bei mėsą ir jos produktus (30 proc.). Šiek tiek mažiau svarbios maisto produktų grupės - pieno produktai, vaisiai ir daržovės, žuvis. Trečiajame pogrupyje atsidūrė ne pirmo būtinumo, bet taip pat lietuviams svarbios prekės - alkoholis, konditerijos gaminiai, ekologiškos prekės.

Naujausio „Rimi Lietuva“ inicijuoto tyrimo duomenys rodo, jog beveik pusė (46 proc.) apklaustųjų atkreipia dėmesį į prekybos centre vykstančias akcijas, o trečdalis (31 proc.) respondentų būtent jų metu ir stengiasi apsipirkti. Apklausa taip pat parodė, jog daugiausiai (59 proc.) pirkėjų pageidautų per akcijas įsigyti mėsos ir jos produktų už mažesnę kainą. Beveik pusė (46 proc.) suaugusių šalies gyventojų pageidautų akcijų metu įsigyti pigesnės duonos ir jos gaminių. Taip pat respondentai per akcijas mielai įsigytų pigesnių pieno produktų, vaisių ir daržovių.

Dažniau už kitus akcijinius pigesnius maisto produktus stengiasi pirkti moterys (38 proc.), vyresni nei 50 metų žmonės (44 proc.) ir tie, kurių šeimos pajamos mažiausios – iki 1200 litų (52 proc.).

Kaip parodė apklausa, vienas namų ūkis Lietuvoje šių metų pirmąjį pusmetį per savaitę maisto produktams prekybos centruose ketina išleisti vidutiniškai 130 litų. Respondentų nurodytos planuojamų išlaidų maisto produktams prekybos centruose sumos svyravo nuo 10 iki 500 litų per savaitę.

URL

http://ekonomika.tv3.lt/naujiena/lietuviai-dar-neplanuoja-grizti-i-kavines-5537.html