Automobilių pramonės tendencijos

Frankfurte prasidėjo didžiausia pasaulyje automobilių paroda. Praėjusį šeštadienį paroda duris atvėrė plačiajai publikai ir veiks visą šią savaitę – iki sekmadienio. Tokio tipo parodos – tai puikus automobilių pramonės veidrodis: matyti, kur link eina automobilių gamintojai. Tad galima išskirti keletą krypčių.

Šiemet didžiausias akcentas skirtas komunikacijoms ir ryšiui su išoriniu pasauliu. Tam buvo sukurtas net atskiras stendas, tačiau parodos organizatoriai visai nepasirūpino interneto ryšiu, kuris strigo net tikrinant paštą. Paradoksas – komunikacijoms didžiausią dėmesį skyrusi automobilių paroda nepasirūpino komunikacijomis. Beje, panašu, kad tai bendra pasaulinė tendencija – pasaulis vis labiau priklausomas nuo interneto, bet tik Lietuvoje interneto greitis yra vienas geriausių pasaulyje. Vakarų Europai jį dar teks tobulinti ir tobulinti.

Na, o dabar grįžtam prie automobilių tendencijų. Pirmiausia – lietuviai skubiai turi galvoti pavadinimą padidinto pravažumo automobiliams. Jie seniai nebe visureigiai. Užsieniečiai vartoja žodį „crossover“. Tokie automobiliai dažnai niekada nenuvažiuoja nuo asfalto, o Frankfurte išryškėjo dar didesnė tendencija – krosoveriai tampa sportiški.

Krosoveriams mada dar nepraėjo, jie vis populiarėja ir vis daugiau žmonių persėda iš tradicinių sedanų į padidinto pravažumo automobilius. O štai patys padidinto pravažumo automobiliai tampa vis sportiškesni ir labiau pritaikyti greitam važinėjimui asfaltu, o ne bekele. Sportinės krosoverių versijos ir kupė kėbulą turintys visureigiai dominavo tarp Frankfurto naujienų. Kupė tipo visureigių pionierius „BMW X6“ jau seniai nebe vienišas šioje rinkoje. Konkurentą jam jau pardavinėja „Mercedes“, artimiausiu metu jį turės ir „Audi“ su „Mazda“.

Dar vienas pradininkas – nedidelis miesto krossoveris „Juke“ taip pat jau seniai nebe vienišas savo susikurtoje klasėje. Nissan Juke po trijų metų bus kardinaliai atnaujintas ir gal net pakeis pavadinimą – Frankfurte buvo parodytas jo studijinis modelis pavadintas Gripz. Dabartiniam Juke konkurencijos tik daugėja. Ispanai parodė naują „Leon Sport Cross“, „Honda“ pradėjo „HR-V“ prekybą, jam konkurentą ruošia „Toyota“.

Iš kur visa ši mada? Ogi iš mūsų pačių poreikių. Automobilių gamintojai neperša nieko per prievartą, jie tiesiog tenkina pirkėjų poreikius. O krossoveris yra didesnis, reiškia ir brangesnis negu kompaktinis hečbekas ar sedanas. Gamintojai parduoda brangesnį automobilį, daugiau uždirba, todėl suinteresuoti visiems kišti tokį automobilį, o pirkėjai taip pat laimingi, nes gauna trokštamą daiktą susitaikydami su santykinai didesne kaina.

O štai tų automobilių, kurie nėra populiarūs, niekas nenori gaminti. Štai „Mini“ direktorius Ralph‘as Mahler‘is, paklaustas kada atsiras elektra varomas „Mini“, atsakė, kad toks atsiras tik tada, kai jie bus tikri, kad projektas atsipirks. Tad kol kas elektrinio „Mini“ nesitikėkite.

Jeigu manote, kad autonominiai elektra varomi automobiliai artimiausiu metu išstums tradicinius – klystate. Parodoje nebuvo nei vieno tokio automobilio, nors didžioji gamintojų dalis rimtai svarsto ir bando tokias mašinas, bet jos toli gražu nėra tobulos ir į Frankfurtą atvežtos nebuvo.

Tačiau panašu, kad pirmiausia tradiciniuose automobiliuose nebeliks galinio vaizdo veidrodėlių. Lenktynėse vietoj jų daug kur jau naudojamos kameros. Visa tai daroma dėl dviejų priežasčių – veidrodėliai palyginus gremėzdiški ir smarkiai padidina oro pasipriešinimą, o tai reiškia didesnes kuro sąnaudas. Be to, kameros ir ekranai yra tokie pigūs, kad beveik prilygsta veidrodėlių kainai, o jų dydis yra daug kartų mažesnis.

Kol kas kameros veidrodėlius masiškai keičia konceptiniuose modeliuose, bet analitikai mano, kad jų dienos jau suskaičiuotos ir per artimiausius kelerius metus galinio vaizdo veidrodėliai ims dingti iš prekybos. Tereikia pirmo gamintojo, išdrįsusio panaikinti veidrodėlius ir tai taps masiniu reiškiniu.

Na, ir paskutinis dalykas, labai kritęs į akis Frankfurte, tai automobilių pavadinimai. Panašu, kad skambių ir gerų naujų automobilių pavadinimų tiesiog neliko. Jeigu tai nėra mistinė ir nieko nereiškianti skaičių ir raidžių kombinacija, tai jau gerai, tačiau ir ne kodiniai pavadinimai šiuolaikiniams automobiliams duodami, švelniai tariant, ginčytini: „Bentley“ – „Bentayga“, „Nissan“ – „GripZ“, „Honda“ – įsiklausykite: „Civic Tourer Active Life Concept“. Greitai pavadinimui vien perskaityti neužteks visos „Piko minučių“ laidos.

URL

http://ekonomika.tv3.lt/naujiena/automobiliu-pramones-tendencijos-55605.html