Kokie tinklalapiai internete pelningiausi?

Rinkos tyrimų bendrovės „TNS LT“ duomenimis, 2010 metais Lietuvos interneto portalai išsidalijo 25 mln. litų reklamos lėšų. Didžiausią dalį iš reklamos užsakovų internete surinko lankomiausi naujienų portalai „Delfi.lt“, „Lrytas.lt“, „Balsas.lt“ ir kiti.

Apie tai kokius interneto tinklalapius sukurti reikalauja mažiausiai sąnaudų, ir kokie pritraukia daugiausiai reklamos, „Balsas.lt“ kalbina kelis reklamos specialistus.

Pelną neša skelbimų ir pažinčių portalai

Interneto reklamos sprendimų bendrovės „Adnet“ projektų vadovas Eimantas Sabaliauskas teigė, kad šiuo metu daugiausiai reklamos galima išvysti moterims bei verslo aktualijoms skirtuose portaluose.

„Visi tinklapiai, kurie yra susiję su moterimis, dabar yra labai pergrūsti reklamos. Taip pat reklamos trūkumu negali skųstis ir verslo tinklalapiai. Bet apskritai viskas priklauso nuo sezoniškumo, pavyzdžiui, dabar yra padangų keitimo metas, atitinkamai padangų užsakovai reklamuojasi specializuotuose puslapiuose“, - kalbėjo E. Sabaliauskas.

Pašnekovo teigimu, pinigų prasme naujienų portalai gal ir daugiau pinigų pritraukia, nes reklamos kainos juose didesnės, tačiau, jeigu kalbėtume apie pelnus, ko gero skelbimų ir pažinčių portalai būtų pelningesni.

„Pažinčių, skelbimų tinklalapiuose visą turinį generuoja vartotojai, administratoriui reikia tik prižiūrėti serverius. Naujienų portalams jau reikia išlaikyti žurnalistus“, - aiškino reklamos specialistas. Tiems, kurie dar dairosi nišos ir svarsto, ar vertėtų kelti koją į interneto rinką, pašnekovas teigė, kad naujienų portalų kurti nebeapsimokėtų, tačiau gerų idėjų galima būtų pasiieškoti užsienio svetainėse.

„Jeigu kalbėtume apie naujienų portalus, vienareikšmiškai galima sakyti, kad rinka jau yra perpildyta ir kažką kurti papildomai tikrai neverta. Tačiau taip pat yra sakoma, kad reikia padaryti dešimt kartų geriau nei tas, kuris tai pirmas padarė, ir tu jį aplenksi. Ar tai iš tiesų veikia realybėje – abejoju, paprasčiau turbūt būtų pasižiūrėti, kas yra užsienyje pasiteisinę ir pritaikyti čia Lietuvoje“, - svarstė interneto reklamos sprendimų bendrovės „Adnet“ projektų vadovas.

Didėja konkurencija su užsienio portalais

Lietuvos marketingo asociacijos (LiMA) valdybos pirmininkas Simonas Bartkus svarstė, kad labiau apsimoka būti mažu tinklalapiu tarptautinėje rinkoje nei dideliu Lietuvoje.

„Lietuvoje daugiausiai reklamos sutraukia tie tinklalapiai, kurie yra labiausiai lankomi. Kiek aš žinau, šiai dienai iš lietuviškų portalų populiariausiųjų dešimtuke dominuoja naujienų portalai, todėl jie ir sulaukia daugiausiai reklamos“, - aiškino reklamos specialistas. Tačiau pašnekovas neslėpė, kad reklamos kiekis ne visada būna esminis veiksnys, nulemiantis tinklalapio pelningumą, nes svarbūs yra ir jo išlaikymo bei administravimo kaštai.

Paklaustas, kaip per pastaruosius metus keitėsi tinklalapių reklamos kiekiai, S. Bartkus tikino, kad per krizę jie ženkliai sumažėjo, tačiau dabar pastebimas atsigavimas.

URL

http://ekonomika.tv3.lt/naujiena/kokie-tinklalapiai-internete-pelningiausi-7036.html