Visi komentarai
as, 2012-04-11 15:55

Nežinantys savo vertės žmogus, nieko nevertas, pinigai didesni užsienį. Tai, kad šalis valdoma nesiekiant žmoniu praturtejimo niekas nekaltas .

Evelina, 2012-04-08 20:30

Taip ir galvojau kad kas nors pakomentuos apie mano rasyba. Tiesa pasakius nerasiau lietuviskai jau 12metu ir galius pasakyti kad kalba galima pamirsti ir taisiklingai rasyti ir kalbeti. Atleiskit uz klaidas, bet tai atsitinka dauguma imigrantu. Kalbu lietuviskai tik gal keleta valandu i menesi. O beto as jau ir nesiskaitau lietuvos piliete, nes Lietuvos valdzia taip nusprende, kad negali tureti dvigubos pilietybes. Pats durniausias istatymas koki tik galejo isleisti, vietoj to kad isprestu tikra priezasti, del kurios zmones emigruoja. LInksmu Svenciu.

>Evelinai, 2012-04-06 23:22

Tu baigei Lietuvos aukštąją mokyklą ir net neišmokai rašyti be grubių gramatinių klaidų? Ir tu dar drįsti kaltinti Lietuvos aukštąjį mokslą?! Gerai čia prieš mane pasakė, kad viskas priklauso ne nuo sistemos, o nuo individualių žmogaus sugebėjimų. Jei žmogus kvailas, tai jis gali mokytis ar Lietuvoj, ar Amerikoj, bet jis vis tiek liks kvailas. Tai puikiai matosi iš Evelinos komentaro.

eva, 2012-04-06 22:10

Gerb. Evelina, gerbiu kiekvieno nuomone, issakyta komentaruose, taciau negatyviai vertinti Lietuvos aukstojo mokslo sistema ir baigus bakalaura KTU daryti tokias klaidas kaip "inDzinerija", "tarpkitko", "pritaikit", "inDzinierius", "padenkti", "elimentariausia", "praeiti aukstaja matematika", ka jau kalbeti apie skyrybos klaidas, yra tiesiog graudu.. Persasi tik viena isvada - ne sistema bloga, o praktika! ir praktika priklauso ne nuo "blogosios sistemos", o nuo individualiu asmens sugebejimu! baigiau bakalaura VU, mokausi magistra uzsienyje, turiu gerai apmokama darba, kuriame yra vertinamos tiek mano zinios, igytos studijuojant, tiek ir pats diplomas. mano gera drauge is VGTU, dirba Texas valstijoje naftos grezimo centre inzinere, kur taip pat yra vertinamos jos zinios! Nesakau, kad aukstojo mokslo sistema Lietuvoje yra tobula, taciau ji nera blogesne nei kitose salyse, viskas priklauso nuo studento! ir lyginant mano bakalauro studijas Lietuvoje ir magistro uzsienyje, galiu teigti, kad teikciau pirmenybe studijuoti Lietuvoje, kur destytojai yra reiklus, o studentai uolus ir norintys mokytis, nes toje issvajotoje Vakaru Europoje niekas nesimoko, paskaitu nelanko ir telaukia, kol diplomas bus israsytas! taip pat drisciau pastebeti, kad vienpusis istorijos nupasakojimas apie dvieju VU statybos destytoju (o gal visgi VGTU? mat kol kas nesu girdejusi, kad VU egzistuoja STATYBOS studijos...) kelione i Briuseli visiskai neatspindi Lietuvos aukstojo mokslo sistemos. profesorius, su kuriuo kalbejote, tikriausiai yra gan protingas asmuo ir suvokia, kad vertinti neigiamai ir atmesti Lietuvos studentu kandidaturas mainams, remiantis dvieju profesoriu ivaizdziu, yra tiesiog kvaila. taip pat galima dvejoti jo objektyvumu pasakojant istorija. nereikia "nurasyti" Lietuvos ir musu "senu destytoju", ir musu blogos aukstojo mokslo sistemos, esu dekinga mano Alma Matter uz tai, ko ji mane ismoke. viskas, daugiau nebefilosofuosiu, Linksmu Sventu Velyku visiems!

Kazimieras, 2012-04-06 20:45

Labai teisingas straipsnis... Pats dabar ruosiuos baigti kolegija, bet is esmes tai darau tik del to, kad artimieji sako, jog reikia. Nesiruosiu dirbt pagal specialybe, kuria studijuodu ir zinau, kad diplomo reikia dar ir tam, kad dauguma Lietuvos darbdaviu irgi tokios kvailos nuomones, kad reikia diplomo. Cia kazkas rase, kad profesine specialybe igijes zmogus nemoka daugybos lenteles... nu tai kuriem galam jam ta daugybos lentele reikalinga??? Jis dirba ir kelia salies ekonomini lygi, maitina tuos su universitetiniais issilavinimais... Kiek uz maista moketumet, jei visi dirbtumet kazkokiais virsininkais? ir ka tada i darba priimtumet man labai idomu... Tie cia kas giriasi, kad su diplomais ir jiem gerai, tai nemastoto visiskai ir esat bukesni uz paprasta ukininka gyvenimo klausimais... Aisku nera nieko blogo tureti diploma, bet zmogus dirbantis fizini darba yra lygiai tiek pat vertingas, kiek ir su diplomu, o gal net ir vertingesnis...

Evelina, 2012-04-06 19:50

Sis straipsinis yra tikra realybe. Brum komentaras yra neteisingas, nes negali lyginti obuolius su tiltais. Geriau palyginkime du zmones, su issilavinimu toje pacioje specelybeje, lietuviu ir anglu ar vokieciu, ar amerikieciu Ir galiu pasakyti kad Lietuviu issilavinusio zmogaus specialybines zinios tikrai bus kur kas zemesnes. As mokaiusi Mechanika KTU ir dabar mokausi JAV strukturos indzinerija. Galiu pasakyti kad mokslas skiriasi kaip diena ir naktis. KTU mokslas yra mazai ko vertas. ta pacia aukstaja matematika as praejau JAV. Galiu pasakyti kad Lietuvoje aukstoji matematika yra kur kas siauresne ir mazai sprendziama uzdaviniu, o kisama ta tuscia ir nesuprantama teorija., kur moksleiviai priversit nusirasineti. Moksleivis praeina aukstosios matematikos kursus Lietuvoje ir nemoka pritaikit jos savo specialybeje. Lietuvoje profesoriai yra dauguma pasenusiu ir dar Sovietmeciu laiku, tai jie nieko nesidomi ir nezino jokiu naujoviu technologijos styrtise, jie nedaro jokiu "research" kaip kitose uzsienio universitetuose. Profesorius visiskai nemotyvuoja studentu dometis mokslu, o atvirksciai "leidziama" nusirasineti. Tarpkitko, uzsenio sutdentai nenusirasineja, nes idomu mokytis ir o bausme- ismetamas is mokyklos, ir tavo praeiti kursai anuliuojami. Mano kelioneje susiduriau su profesoriu is Brusselio (statybos indzinierius, neminesiu jo vardo ir is kokio universiteto, bet jis yra gan izymus). Jam parase du profesoriai is Vilniaus Universiteto, kad nori uzmegzti rysius su Brusselio universitetu ir pasidalinti ziniomis ir tt. Aisku , LIetuvos profesoriai gavo pinigu is EU padenkti keliones islaidas. Ir ka galvojat profesoriai nuvazeve dare? Pristate Vilniaus UnIversiteta ir motyvacija uzsienio studentams studijuoti Lietuvoje " we have beautiful girls". Taip pat tie du destojai deste viena paskaita Brusselio Universitete, kuria jie visiskai nesuzavejo studentu, nes ji buvo elimentariausia ir studentai jau senai ta mokejo. Kadangi profesoriai Brusselyje uztruko tik kelias dienas, jie suplanavo apkeliauti sali uz EU pinigus. Kai as kalbejausi su profesoriu is Brusselio, jis pareiske dideli nusivylima, nes jie vylesi uzmegsti stipresius rysius ir pasidalinti naujomis idejomis, "research projects", galbut padeti daryti reserch projects. Profesorius, sake kad daugiau ju nebekvies ir netures jokiu rysiu, nes ju tikslas nebuvo toks kaip jie pareiske laiske. Kokios pasekmes? Vilnius Universiteto statybos profesoriai sudare prasta ivaizdi. Abejoju ar Brusselio universiteto studentai atvysk studijuoti i Lietuva, nebent tik praleisti gerai laika vasara. O blogiausia, kad Lietuvos studentams bus mazos perspektyvos dalyvauti studentu mainu programoje ir taip pat netures jokiu idomiu "research" projektu. Taip pat abejoju ar profesoriai atnese kokiu nauju techonologijos ziniu studentams, nebent tik pasigyre apie savo kelione. Man gaila studentu lietuvoje, nes jie negauno to ko yra verti. Yra svarbu kokybe, o ne kiekybe.

Braske, 2012-04-06 19:46

Prie ko čia tas diplomas? Iš praktikos galiu pasakyti, kad nors Vokietijo bakalaurą galima gauti per 3 metus, daug kas užtrunka 6 jį pasiekti. Nepaklausių profesijų magistrai kartais dirba taksistais. Atlyginimai atitinka rinkos paklausą ir su diplomu dirbdamas socialinėse tarnybose sunkiai pragyvensi. Didžiausia LT problema, kad diplomai gali būti nupirkti. Vokietijoje ne. Jaunimas turėtų rinktis paklausią profesiją, univere mokytis, o ne nusirašinėti ir papirkinėti. Tada bus paprasčiau rasti darbą. P.s. Turiu KTU bakalaurą ir dar nė karto nepajutau, kad jo nepakanka.

Brum, 2012-04-06 13:04

Na ir kas? Japonai dar daugiau mokosi. Nepanasu, kad pakenke kol kas. Imho labai gerai, kad yra tie musu "issilavinusieji berasciai". Uztenka pakalbeti bendromis temomis su kokiu anglu eilinui barmenu/vireju/kitos profesijos atstovu ir dziaugsmas neispasakytas aplanko, kad pas mus zmones su aukstuoju - tegul dauguma ir ne patys gabiausi, mokama pabaige, bet bent kiek platesni supratima apie pasauli turintys. O ne kazkokiais velnias zino is kur trauktais prietarais besivadovaujantys. Neneigsiu, yra ir kitokiu, nuovokiu, bet maziau, smarkiai maziau. Dar nei is vieno 20-40 metu lietuvio (valytojos ir barmenai included) neteko isgirsti "Kas yra biologija?". UK teko. Nepykit, bet nesuprantu, kaip tai galetu buti kazkas sveikintino/siektino ir kuo "sviesesne" tauta yra blogai.

Rimtas, 2012-04-06 12:10

O taip , šio straipsnio autorė norėtų, kad lietuvaičiai taptų tokie kaip vakariečiai,t.y. ūkininkais nemokančiais elementarios daugybos lentelės ir t.t.,juodais žemkasiais.Tačiau nepamirškite,kad dažnas moksleivis išvykęs iš LT į užsienį tęsti mokslus beveik visada perkeliamas viena klase aukščiau, negu mokėsi LT. O ką tai paaiškina?!........

Atvirai, 2012-04-06 12:01

Kokia valdžios politika, tokios ir pasekmės.

Indre, 2012-04-06 07:40

Pritariu autoriaus nuomonei. Aukštojo mokslo kokybė Lietuvoje neverta nustatytų kainu, tačiau būtina ne tik mažinti studentų kiekį bet ir kai kuriuos įstatymus, kad šie nereikalautų aukštojo mokslo diplomo būtinai tik iš vienos koknkrečios srities norint ja užsiimti o organizuotų papildomus mokymus artimą išsilavinimą turintiems žmonėms su reikiama patirtimi. Neseniai man pačiai buvo pasiūlyta studijuoti labai panašų antrą bakalaurą ir tai sukėlė gana stiprų nepasitenkinimą. Vadinasi panašios srities inžinierius negali dirbti?..

ar?, 2012-04-05 19:49

Ar turėjote bent vienas komentuojantis praktikantą pas save? Ar suprantate, kad esamiems darbuotojams tai taip pat yra ir laiko gaišimas? Aiškinti, rodyti, tikrinti ar teisingai atlieka pavestas užduotis... Ir tas laikas ne visada atsiperka. Turiu patirties. Tas pats ir su naujai priimtais žmonėmis... Taigi, nauji darbuotojai tai ir daugiau galimybių, bet nepamirškim ir investicijų į juos. Bet kokie, kad ir mažiausi darbai pradžiai yra gerai. Negali patikėti žmogui svarbių užduočių, jei net paprastų nesugeba gerai įvykdyti. Reikia gi patikrinti žmogų. O geras išsilavinimas be praktikos yra nulis.

to draugas, 2012-04-05 10:20

Aš pritariu draugo komentarui. Jis labai gerai pastebėjo ir apie dalį verslininkų. Jie labai daug šneka, kad reikia tos praktikos, bet kai patys priima kažkodėl tai pamiršta. Ir tiesiog studentai ima nešioti popierius ir kavą. Tiesiog neitikėtina, nenormalu. Juk jiem tai reikia darbuotojų, jie apie tai kalba ir tegu suteikia verslininkai sąlygas, bent atitinkamai atlikti praktiką. Absurdas kažoks šneka apie gerą išsilavinimą, bet visi velkasi tose paiose rogėse tiek imonės tie ir univerai.

Draugas, 2012-04-04 18:00

Žinot gal prieš gerą pusmetį ieškojau kur atlikti praktiką ir buvau išsiuntęs prašymus į daugelį teisines paslaugas teikiančių įmonių, tai kelios prašė mano pažymių suvestinės (o pažymiai nėra labai objektyvus dalykas mat atsakymus jei nori gali susirasti ir laikytis ant aukštų balų), dar į kelias įmones atėjau tai jos buvo pasiryžusios pasirašyti man praktikos lapelį ir išgrūsti pro duris, bet aišku pagaliau radau įmonę, kuri tenkino mano lūkesčius. Taigi viso to esmė yra tame, kad gauti specializuota darbą yra sunku, nes žmonės jau ten dirbantys bijo konkurencijos mano manymu todėl ir priima į darbą tuos kuriuos pakankamai pažįsta ir žino, kad jų kompetencija ir įgūdžiai yra per menki konkuruot su senbūviais.

p.s, 2012-04-04 10:52

Sūnus studijuoja universitete. Ieškosi darbo. Darbdaviams nusispjauti ar tu mokaisi, ar jau turi diplomą. Svarbiausi reikalavimai - patirtis.

Realybė, 2012-04-04 10:45

Kas galėjo sugalvoti tokį apsurdą - tęstines studijas. Per 1,5 ar 2 metus įgyjamas aukštasis išsilavinimas. Universiteto koridorius tryniau 5 metus, kad jį turėčiau (turėjau aukštesnįjį ) aukštojo mokslo diplomą. Kepame diplomus už pinigėlius. Parašo kelis darbus ir jau skaitosi kad baigė aukštąjį. Baisu.

sun, 2012-04-04 10:30

Tokios jau tos Lietuvos realijos. Kai turi diplomą tai gali ant jo stoti ir eiti per gyvenimą, o kai jo neturi -tai tik ant akmenėlio gali stovėti- niekam tu nereikalingas. Na o šiap pamąsčius tai kas nori mokosi rimtai , o aks nori tik studentauja.

RimasVILNIUS, 2012-04-04 00:41

Kai mokinausi aukstaji moksla, tai specialybes dalykus pradejo destyti tik po treju metu. labai gerai sedeti destytuvams, gaunant valstybine silta algele... Net nesuprantu, kam reikalingi tie universitettai? Jie ne specialistus daro, o kisa i galvas viska, bet tik ne specialybe. Taip nesunku padaryti tai, ko reikia verslui. Tereikia tik ju paklaust. Bet kur tau... Daug geriau visiem rektoriam ir destytuvam imti siltas algas ir plaukt pasroviui...

Hitras, 2012-04-03 16:40

faktas tas kad daug bakalauro diplomu tiesiog prastumama, labai geras biznis tarpkitko ir jis klesti:) todel ir turim daug diplomuotu, kurie niekam nera verti. Žinoma taip buna ziauriai biurokratinese valstybese..

Linas, 2012-04-03 11:56

baigiau KTU, ten įstojau į techninius mokslus nesunkiai, mokslas nekainavo. Kaip eksperimentą, nusprendžiau stoti į MRU (straipsnyje yra vienos auditorijos iliustracija). Stojau su tokiais pačiais balais kaip ir į KTU, bet į mokamą vietą - vos priėmė. Tai ar lengva "ypač" į mokamą įstoti?

Drako, 2012-04-03 09:28

Lietuvoje švietimo sistema yra ydinga kaip ir visos kitos, nes žmogus kaip asmenybė yra pamirštamas, dėstytojas yra ponas vie6pats (9 atvejais iš 10), kai kurios programos dar sovietinės, tėra didelis reikalavimas kalti ir mokytis mintinai, o ne mąstyti ir tuo labiau žinias pritaikyti praktiškai. Galiu pateikti paprastą pavyzdį - sūnus mokosi Vilniuje, 9-oje klasėje, Vieną dieną grįžo ir sako - nesupratau kaip apskaičiuoti atkarpos vidurio tašką koordinačių sistemoje. Paaiškinau. Kitą dieną mokykloje rašė savarankišką darbą, grįžo laimingas, kad viską išsprendė. Po kelių dienų sužinojo, kad gavo 2, nes sprendė ne mokytojos nurodytu metodu. Sprendė savarankiškai, suprato ką daro, atsakymas teisingas. Bet pasirodo, todėl, kad metodas ne tas - nepritaikė 2 sudėtingų formulių, tai jo darbas praktiškai nulinis. Tai normalu??? Šio pasakojimo esmė tokia, kad mokykloje ir universitetuose kiša į galvas tai ko nepritaikysi gyvenime. Juk pagrindinis tikslas turi būti išmokyti mąstyti ir suteikti kiek įmanoma daugiau žinių, kurias galės pritaikyti gyvenime. Ar klystu???

labai, 2012-04-02 23:38

labai gera svietimo sistema, tik darbdaviai priima i darba be diplomo, kad tokius durnelius lengviau stumdyti ir dar vienam kitam numeta kelis tukst, tai ir komentara palanku valdziai paraso

labai, 2012-04-02 23:38

labai gera svietimo sistema, tik darbdaviai priima i darba be diplomo, kad tokius durnelius lengviau stumdyti ir dar vienam kitam numeta kelis tukst, tai ir komentara palanku valdziai paraso

Kristupas, 2012-04-01 22:31

Cia pas mus tokia mada mokytis... univerai sau pinigu kala o jum plauna smegenis.... Ir baigia mokslu suprantat,kad gyvenimas kitoks nei jum univerai praplove smegenis... Ir tada eisit paneles i maxima kasininke dirbt arba... O vyrai i sandelius arba anglija,airija vergu but... Visais laikais budavo be itakos pazinciu nieko negausi... Ir nebukit jus studentai su roziniais akiniais ir su savo idejom kurios tikram pasaului net nerupi...Kaip pvz atsinaujinti enerketika kuri niekam nerupi,nes pinigu neuzkals... :)

skrebutis, 2012-04-01 21:44

Š tas aukštasis jei paskui dirbt reikia už minimumą. Bet ne reikėtų pamiršt vieno dalyko kad 1996 kiemsargio vietai užimti buvo skelbiami konkursai reikalavimai: reikia gerai mokėt anglų mokėt naudotis kompiuteriu ir turėt servetkę nu tą šikpopierį - DIPLOMĄ aukštosios. Turiu vieną ir to man jau per akis, jau nuo 1996 patys darbdaviai atrinkinėjo protingiausius kiemsargius taigi tradicija dešimtmečio senumo. Ir čia ne pačių studentų išmislas o darbdavių nes būsimi darbuotojai taiskosi prie DABARTINIŲ darbdavių reikalavimų - reikia servetkės.

to karoc, 2012-04-01 20:57

o kas kaltas kad saltagalviai nesimoko ? Juk garbe sh ,,, est per pamokas ir tevai uztaria savo atmateles, imtu tevai ir priverstu mokytis butu rezultatas, juk darbdavys zino kas neturi dipo tai toki iskart reik ... kad nesikankintu.

karoc, 2012-04-01 19:03

Pritariu , kad mūsų švietimo sistema -kalimo mokymo sistema ir ji tiesiog visiškai beviltiška, na kaip ir šalis nėr ko norėt :d

Turbūt, 2012-04-01 18:35

pats ir būsi ta skylė arba gaidys be diplomo :))))

Eikitjusnaxui, 2012-04-01 17:50

LIetuva skyle ir gaidyna cia visi zino. Gaidys tas diplomas. Krc. vartai darbo skelbimus ir raso batu pardavejas pc panoramoi alga: 800lt. reikalavimai: aukstasis issilavinimas :DDDDD pizda tiesiog norisi paskambint tokiam darbdaviui ir sakyt eikit jus naxuy. issigimusi visuomene. Ne veltui vakarai juokiasi is musu :) ten su bakalauru gali uzbirt ziauria daug, o cia tipo dar ir magistro rauk. nes su bakalauru tik gali darbinti batais ar mesa prekiaut..

FG, 2012-04-01 15:58

BAIGE 12 KLASIU LIETUVAICIAI NET NESUGEBA KELIU ZODZIU PARASYTI BE KLAIDU.TAI AUKSCIAUSIAS KORUPCIJOS LYGIS, KAI PAZYMIAI PERKAMI JAU VIDURINESE

Jūsų komentaras

Vardas*

El. paštas (nerodomas)

Komentaras*