Analitikai: Lietuvoje transporto bei žemės ūkio sektoriai – rizikingesni (1)

(Puslapis 1 iš 2)


REUTERS/SCANPIX nuotr.

Ekonomika.lt

2014-10-03 15:14

 Verslo rizikos valdymo bendrovės „Coface“ ekspertai, atlikę keturiolikos Vakarų Europos sektorių vertinimus, pastebi, kad kai kuriuose sektoriuose rizika mažėja, bet visgi visi sektoriai ir toliau pasižymi dideliu rizikingumu arba vidutiniu rizikingumu. Nepaisant ekonomikos stabilizacijos, nė vienas Europos sektorius dar nėra pasiekęs tokio rizikingumo lygio, kad jį būtų galima laikyti nedidelio rizikingumo sektoriumi.

Antrąjį 2014 metų ketvirtį euro zonoje užfiksuotas nulinis augimas patvirtina, kad atsigavimas yra itin lėtas. Tačiau, pagal ekonomistų prognozes, BVP augimas 2014 metais bus teigiamas ir sieks 0.9%. Šią tendenciją iliustruoja pirmieji pagerėjimo požymiai, nustatyti atlikus automobilių ir metalo pramonės sektorių, kurie ilgą laiką laikyti labai didelio rizikingumo sektoriais, vertinimą. Šiuo metu šie sektoriai yra priskirti didelio rizikingumo kategorijai.

Automobilių dalių gamintojams stipriai pasitarnavo dešimt mėnesių iš eilės didėję automobilių pardavimai. Dėl šios priežasties Vokietijos, Jungtinės Karalystės ir Ispanijos rinkos tapo dinamiškesnės. Šis atsigavimas palankus metalo pramonės sektoriui, kuriame veikiančių kompanijų pardavimai ir pelnas stipriai išaugo. Tačiau, nors investicijų mastas didėja, pertekliniai gamybos pajėgumai ir toliau laikomi dideliu sektoriaus trūkumu.

Vakarų Europos sektorių būklė turi įtakos tik toms Lietuvos įmonėms, kurios eksportuoja savo prekes ar žaliavas iš Lietuvos. Paminėtini chemijos bei žemės ūkio sektoriai. Pastarajame vis dar fiksuojamas kainų kritimas, tai gali turėti didžiausios įtakos šio sektoriaus įmonėms antroje šių metų pusėje.

Šiuo metu Lietuvoje labiausiai stebimi ir vertinami kaip rizikingesni verslo sektoriai, kurie artimai susiję su maisto ir daržovių pramone, bei įmonės, kurios didžiąją dalį savo produkcijos eksportavo į Rusiją.

„Šios įmonės bando persiorientuoti, tačiau būtų naivu tikėtis, kad tai įvyks per vieną dieną. Taip pat žinant, jog didžioji dalis Lietuvos eksporto į Rusiją buvo reeksportas į tolimesnes valstybes, esamos sankcijos daugiausia problemų kelia transporto kompanijoms, krovinius vežusioms per Rusijos teritoriją. Labiausiai šias sankcijas turėtų pajausti mažos ir vidutinės transporto kompanijos, kai tuo tarpu stambios, kurių pagrindiniai vežimo maršrutai buvo susiję su Europos Sąjunga, kaip tik, manoma, laimės iš sumažėjusios konkurencijos bei padidėjusio laisvų vairuotojų skaičiaus“, – teigia „Coface“ komercijos direktorius Lietuvoje Mantvydas Štareika.

Žinant, kad daugelis transporto kompanijų turi įsipareigojimų kredito įstaigoms, ateities situacija priklausys ir nuo vidinių susitarimų bei galimų mokestinių lengvatų. Vežėjai bei ekspeditoriai mėgina perorientuoti savo transportą bei užsakymus į kitas rinkas, tačiau yra dalis įmonių, kurios laukia ir tikisi, jog paskelbtos sankcijos bus panaikintos artimiausiu laiku. „Coface“ turimais duomenimis, populiariausios rinkos, kuriomis ketinama bent šiek tiek kompensuoti Rusijos netektis yra Kazachstanas, Kirgizija, Serbija ir kitos.

Straipsnio puslapiai:

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas