Ar automobilių saugumas yra prabanga?

(Puslapis 1 iš 3)


SCANPIX nuotr.

Almantas Karčiauskas / Balsas.lt

2011-08-05 15:17

Kadaise buvo populiarus toks posakis – automobilis yra ne prabanga, o susisiekimo priemonė. Dabar galima dar papildyti, kad toks automobilis turi būti saugus. Aukšti reikalavimai automobilių saugumui jau tapo nediskutuotina norma. Tačiau ar visiems pirkėjams šis saugumas prieinamas?

XXIa. automobiliai saugumo srityje padarė tikrą proveržį: čia tiek daug gyvybes saugančių inovacijų, kad joms apibūdinti reikėtų viso straipsnių ciklo. Tą patį galima pasakyti ir apie draugiškumą aplinkai bei taupumą. Tai, beje, vienas iš didžiausių šiuolaikinių automobilių kozirių. Na, kur dar komfortas, visi elektroniniai padėjėjai ir t.t. Tačiau visa tai kainuoja. Kainuoja ne tik mums, bet ir gamintojams. Išsisukti nuo saugumą užtikrinančių sistemų diegimo gamintojai jau net nebando. Tačiau kažką aukoti reikia. Kieno sąskaita taupo automobilių gamintojai prasidėjus saugumą didinančių elektroninių pagalbos sistemų erai, ar tikrai nėra skriaudžiami automobilių pirkėjai?

Naujų standartų eroje taupoma kitur

Reikia, kad automobilis būtų Saugus, nes „EuroNCAP“ reitingai yra puikiausia reklama. Reikia, kad būtų bent minimalus saugumą didinančios įrangos paketas, reikia komforto. Ir, žinoma, reikia konkurencingos kainos. Todėl automobilių gamintojai dairosi, kaip sutaupyti kitose srityse. Idėjinius skirtingų kartų automobilių pokyčius pastebi automobilių remonto specialistai. Štai inžinierius ir automobilių variklių remonto specialistas Žydrūnas Janušauskas naujausiuose motoruose pastebi ne pačių smagiausių dalykų.

„Visų pirma pastebėjau faktą, kad mano dirbtuvėse jau tampa tradicija epizodiškai remontuoti vos kelių metų automobilių variklius. Štai šiais metais tvarkiau du automobilius, kuriems tik ką buvo pasibaigęs garantinis laikotarpis. Viskas natūralu, pravažiavę jie buvo tikrai daug, tačiau ardant naujausių laikų variklius aš pastebiu ne tik inovacijas, bet ir taupymą. Tai technologiški varikliai, tačiau ne vienas ir ne keli iš jų gaminami taupiai. Ir ne tik varikliai – ten, kur tik įmanoma, naudojamos kuklesnės medžiagos ar komplektavimo detalės. Viskas paaiškinama – automobilių modeliai atnaujinami dažnai, šiais laikais atsirado milžiniški reikalavimai automobilių saugumui, visi nori ir taupumo. Tai milžiniškos investicijos, tad kažkur reikia taupyti. Tinkama taupymui vieta – varikliai, tiksliau, detalės ir pačios medžiagos, iš kurio jis pagamintas. Be visa to, dar leisčiau sau išsakyti vos ne savitą sąmokslo teoriją: štai automobilių modeliai dabar keičiasi gerokai dažniau nei anksčiau, tad gal ir gaminami automobiliai dabar specialiai daug trumpesniam laikui?“ – svarstė automobilių inžinierius Ž. Janušauskas.

Automobilių remontininkui antrina ir Rusijos automobilių žurnalistas, automobilių bandytojas ir lenktynininkas Andrejus Leontjevas. Tiesa, jis kapsto dar giliau.

Straipsnio puslapiai:

- Almantas Karčiauskas

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas