Ar išlaikyti nuosavą automobilį pigiau nei važinėti taksi?


AFP/SCANPIX nuotr.

Ekonomika.lt

2013-04-10 10:59

 Automobilio registracija, draudimas, tepalų, filtrų, sezoninių padangų keitimas, mokesčiai už techninę apžiūrą, statymas aikštelėje, plovimas, remontai. Šis ilgas sąrašas ne tik smarkiai paplonina vairuotojo piniginę, bet ir atima daug laiko. Tai priverčia susimąstyti: galbūt naudingiau naudotis taksi paslaugomis, o ne pirkti nuosavą automobilį?

„Jeigu skaičiuotume tik išlaidas degalams, vienas kilometras nuosavu automobiliu nebūtų labai brangus – nuo 20 centų vairuojant ekonomišką automobilį užmiestyje iki 50 centų ar daugiau vairuojant didesnį automobilį mieste. Pridėjus kitas išlaidas ir įvertinus automobilio nuvertėjimą, kaina už kilometrą gali ne tik pavigubėti, bet ir būti net penkis kartus didesnė“, – sako Viktoras Daukšas, Autoplius.lt plėtros vadovas.

Kilometras nauju automobiliu – kaip su taksi

Pasak automobilių rinkos eksperto, vieno kilometro kaina labiausiai priklauso nuo vairuojamo automobilio amžiaus. Brangiausiai nuvažiuoti vieną kilometrą kainuoja nauju automobiliu.

„Vidutiniškai naujas automobilis Lietuvoje kainuoja 69,4 tūkst. litų. Vos jį nusipirkus dar reikėtų investuoti į kasko ir civilinį draudimus, o vėliau per metus į automobilio priežiūrą – iš viso apie 4 tūkst. litų ar daugiau. Po pirmųjų metų naujo automobilio kaina krenta ketvirtadaliu – 18 tūkst. litų. Vadinasi, neskaičiuojant išlaidų degalams, naujas automobilis pirmais metais kainuoja apie 22 tūkst. litų“, – skaičiuoja V. Daukšas.

Taigi, jei nauju automobiliu, kuris 100 kilometrų vidutiniškai sunaudoja 6 litrus dyzelino, per metus nuvažiuojama apie 20 tūkst. kilometrų, vieno kilometro kaina siekia 1,4 lito, jei įveikiama tik 10 tūkst. – kaina šokteli iki 2,5 lito už kilometrą.

„Panašūs yra ir taksi paslaugų įkainiai. Kilometro kaina priklausomai nuo kokybės ir miesto svyruoja nuo 1,5 iki 2,5 lito. Tad jeigu per metus įveikiate ne daugiau kaip 10 tūkst. kilometrų ir didžiąją jų dalį nuvažiuojate mieste, taksi būtų pigiau nei naujas nuosavas automobilis. Juo labiau kad tuomet nereikėtų mokėti ir už techninę priežiūrą, draudimus ir t. t.“, – sako V. Daukšas.

Senesniu automobiliu pigiau

Vidutinis automobilio amžius Lietuvoje – 14 metų. Tiek metų keliuose riedanti transporto priemonė per metus nuvertėja 1,1 tūkst. litų. „Nusipirkus 14 metų senumo automobilį taip pat reikėtų pasiruošti nemažoms investicijoms. Bent 3 tūkst. litų reikėtų išleisti transporto priemonei užregistruoti, civiliniam draudimui, priežiūrai ir remontui“ – sako V. Daukšas.

Automobilių rinkos eksperto teigimu, vienas kilometras tokiu automobiliu kainuotų apie 50 centų, jei vairuotojas per metus įveiktų 20 tūkst. kilometrų, esant 6 litrų 100 kilometrų dyzelinio kuro sąnaudoms. Jei automobiliu nuvažiuojama mažiau ir tik mieste, sąnaudos degalams išaugtų iki 8 litrų 100 kilometrų, ir vieno kilometro kaina pasiektų 80 centų ribą.

„Jeigu nepasiseka ir automobilis dažnai genda, vidutinė kilometro kaina gali išaugti, tačiau vairuojant seną automobilį ji nepasieks 1 lito. Vairuoti senesnį automobilį finansiškai naudingiau nei naudotis taksi paslaugomis“, – sako V. Daukšas.

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas