Atsakymus verslui pateikia žemėlapiai


Audriaus Bagdono (Fotodiena) nuotr.

Balsas.lt

2010-12-13 12:45

Verslas kasdien susiduria su daugybe užduočių ir klausimų. Kaip efektyviai panaudoti turimus išteklius ir resursus? Kur yra geriausi mūsų klientai? Ką daryti, kad tokių klientų būtų daugiau? Kokius produktus jie naudoja ir kaip juos pristatyti? Kur yra geriausia vieta įsteigti naują sandėlį ar parduotuvę? Kurio neefektyvaus verslo atsisakyti ir susikoncentruoti į sėkmingai veikiantį?

Norint atsakyti į šiuos klausimus, galima atlikti skaičiavimus, aprašymus, braižyti schemas ir diagramas. Daugelis įmonių jau naudoja verslo valdymo (ERP), ryšių su klientais (CRM) ir kitas sistemas, jose kaupia informaciją apie techninius, gamybinius resursus, sandėlių atsargas, užsakymus, klientus, jiems taikomas lojalumo programas, vykdomas rinkodaros akcijas. Iš šių sistemų gaunamos standartinės ataskaitos, dažniausiai lentelių ar grafikų pavidalu. Bet galima pasitelkti ir kitą būdą, įgalinantį atlikti išsamesnę, tikslesnę ir įvairesnę analizę, nagrinėti informaciją įvairiais pjūviais, stebėti tendencijas ir modeliuoti ateities veiksmus geografinėje plotmėje, t.y., skaitmeniniame žemėlapyje. Būtent naudojant geografines informacines sistemas (GIS) galima gauti atsakymus ne tik į tokius klausimus, kas ir kada įvyko, bet ir vizualiai matyti ir išnagrinėti tendencijas – kodėl.

Įmonės jau turi sukaupusios daugybę geografinių duomenų: klientų adresai, pardavimų duomenys pagal regionus, tiekėjai, valdoma įranga, tokia kaip vamzdynai, bankomatai, tiekimo maršrutai ir pan. UAB „HNIT-BALTIC“, jau daugiau nei 15 metų įgyvendinanti GIS sprendimus, teigia, kad visus šiuos duomenis galima perkelti ar integruoti su GIS sistema. Informaciją pateikus žemėlapių pavidalu, sprendimų priėmimas tampa paprastesnis ir efektyvesnis.

Pavyzdžiui, turint banko skyrių išdėstymo ir jų paslaugomis besinaudojančių klientų duomenis, GIS sistema vizualiai pateiks informaciją, kur banko skyrių tinklas yra per tankus, o kur galbūt jų trūksta. Panašiai galima analizuoti situaciją, iš kur ateina klientai į mūsų parduotuves, įvertinti konkurentų išsidėstymą bei aptarnaujamas teritorijas, ir priimti sprendimą, kur atidaryti naują prekybos centrą. Dauguma prekybos centrų turi klientų lojalumo korteles. Jų apibendrintus duomenis atvaizdavus geografiškai, galima daryti išvadas, kokiose vietovėse ir kokias reklamos ar pardavimo kampanijas taikyti, nustatyti tendencijas, planuoti pardavimus. Be to, vizualios išvados gali būti naudojamos ir kaip argumentas derybose su tiekėjais.

Kompanijos, kurios jau naudoja GIS, įvertino, kad šios sistemos padeda taupyti laiką ir pinigus, efektyviau organizuoti įmonės darbo procesus ir priimti labiau pagrįstus verslo sprendimus. 

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas