B. Carney: pardavėjų ateitis – internetas

(Puslapis 1 iš 2)


AFP/SCANPIX nuotr.

Paulius Grinkevičius / Ekonomika.lt

2012-12-04 11:19

Visur įsigalintis internetas keičia pardavimo procesą ir, suteikdamas galimybę gauti galybę nemokamos informacijos, perima pardavėjų funkcijas bei kartu tampa konkurentu pardavėjams. Tam, kad išliktų, viena svarbiausių verslo gyvavimo grandžių – pardavėjai – privalo naudotis technologijomis ir savo veiklą palaipsniui perkelti į internetą, „Verslo žinių“ surengtoje konferencijoje „Pardavimai 2013: į ką investuosime rytoj"“ antradienį „Litexpo“ parodų rūmuose sakė pardavimų, rinkodaros ir derybų ekspertas Billas Carney.

„Esminis pasikeitimas įvyko dar 2008 metais. Tada kilo klausimas – kam reikia samdyti pardavėjus, jei visą informaciją pirkėjui galima pateikti „YouTube“ žymiai mažesnėmis sąnaudomis? – pranešimo pradžioje klausė B. Carney.

Ieškodamas atsakymo į šį klausimą ekspertas prisiminė svarbiausius pardavimo raidos etapus. Esą anksčiau pardavėjų funkcija buvo būti įtikinėtojais – eiti pas žmones ir įtikinti, kad jų produktai yra geresni negu kitų. Tačiau laikui bėgant situacija pasikeitė – pardavėjo darbas jau nebebuvo įtikinti pirkėją, pardavėjai prisistatydavo klientų draugais.

„Vėliau pardavėjai ėmė sakyti, kad pardavinėti nėra jų tikslas. Jie sakydavo: „Mano tikslas yra, kad jūs vartotumėte protingai – aš esu jūsų geriausias draugas ir visai nenoriu jums parduoti“, - prisiminė B. Carney.

Tačiau ir vėl viskas pasikeitė – pradėta kalbėti apie emocinio ryšio sudarymą su klientu, o dabar svarbiausias vaidmuo tenka technologijoms.

„Dabar klientai sako, kad nori glaudesnio bendradarbiavimo su pardavėjais. Trumpalaikis kontaktas kartą per mėnesį yra per mažai – jūs turite užtikrinti, kad esate pasiruošęs būti šalia kliento 24 valandas per parą, – aiškino rinkodaros specialistas. – Dabar, kai turime technologijas, kompiuterio, telefono ekranas, galbūt net kino teatro ekranas mums suteikia galimybes bendrauti su keliais klientais vienu metu.“

Pasak B. Carney, dabar bendrovės turėtų pasinaudoti interneto suteikiamomis galimybėmis ir padaryti taip, kad patys pirkėjai, disponuodami galybe informacijos, taptų bendrovių ambasadoriais – pardavėjais.

O ir pardavėjai iš interneto taip pat gali gauti gausybę informacijos. Pasak B. Carney, dar prieš susitikimą su žmonėmis pardavėjai gali rasti galybę informacijos apie klientų pomėgius. Daug informacijos galima gauti slapukų (angl. cookies) pagalba.

„Aš tai vadinu slapukų magija – slapukų pagalba galiu matyti ką mano tinklalapyje apsilankęs klientas mėgsta iš tikrųjų, o ne ką sako kad mėgsta. Dabar tradicinę segmentaciją papildo interneto segmentacija“, - sakė B. Carney.

Straipsnio puslapiai:

- Paulius Grinkevičius

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas