Didžiosios vairuotojų klaidos strigus spūstyje

(Puslapis 1 iš 2)


AFP/SCANPIX nuotr.

Ekonomika.lt

2014-02-21 17:20

Kiekvienas vairuotojas su transporto spūstimis kovoja savaip – važiuoja į darbą anksčiau arba bando aplenkti pagrindines miesto arterijas, tačiau eismo specialistai ir automobilių draudimo ekspertai nuogąstauja, kad vairuotojų gudrybės nesibaigia net ir pakliuvus į transporto spūstį. Europos draudimo bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje žalų statistika liudija, kad per pastarąsias keturias savaites 1 iš 10 avarijų buvo padaryta važiuojant lėta eiga. Tokių „kamštinių“ nutikimų žalos yra minimalios, tačiau jų galėtų būti žymiai mažiau. Be to, nevykę vairuotojų bandymai išvengti spūsčių tik padidina jų mastą.

„ERGO Insurance“ žalų administravimo direktorius Baltijos šalyse Audrius Pilčicas pateikia 3 dažniausiai pasitaikančias klaidingas vairuotojų nuostatas, kurios lemia eismo įvykius transporto spūstyse. Pasak jo, nors šių avarijų metu padaroma žala paprastai nesiekia 1000 litų, skaudžios ir moralinės tokių įvykių patirtys – vairuotojai gali kaltinti tik save.

Uždaras ratas: kiekvienas gudresnis už kitus

Pasak A. Pilčico, spūstyje atsiskleidžia tikrasis vairuotojų mandagumas. Kol vieni kantriai laukia, kiti savo kelią į darbą ar namus bando trumpinti kitų vairuotojų sąskaita. Piktybiškai neužleisti iš šalutinio kelio bandančio įsukti vairuotojo, staigiu manevru persirikiuoti į plyšį gretimoje juostoje, sukti iš netinkamos eismo juostos – tai tik keli nekantriausių vairuotojų būdai greičiau ištrūkti iš kamščio, kurie dažnai ne tik nesutaupo laiko, bet ir baigiasi avarijomis.

„Geriausias patarimas, pakliuvus į kamštį – apsišarvuoti kantrybe ir laikytis kelių eismo taisyklių. Tie, kurie bando pergudrauti kitus spūstyje stovinčius vairuotojus, dėl pavojingų manevrų tik patiria daugiau streso ir geriausiu atveju sutaupo vos kelias minutes“, – sako A. Pilčicas.

Anot žalų administravimo eksperto, tokie gudruoliai sukelia pavojingas avarines situacijas, taip pat supykdo kitus vairuotojus. Kai kurie jų nusprendžia neatsilikti – taip sukuriamas uždaras ratas, kuriame vieni kitiems trukdo judėti. Dėl to transporto srautas juda tik lėčiau.

„Būk trečias“: nepastebi avarijos priešais

Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje statistika atskleidžia, kad kas dešimtoje kamštyje įvykstančioje avarijoje nukenčia 3 ar daugiau automobilių. Vien per keturias pastarąsias savaites tokių įvykių pasitaikė 15. Tai liudija, kad transporto spūstyse lėtai judantys vairuotojai ne visada laiku sugeba įvertinti jų akyse įvykusią avariją ir patys tampa tokio eismo įvykio dalyviais.

„Net ir stovint spūstyje, kai automobiliai juda labai lėtai, vairuotojai neturėtų atsipalaiduoti ar užsiimti pašaline veikla: rašyti trumpųjų žinučių, valgyti, skaityti laikraščių ar, kas būdinga moterims, dažytis. Taip galima lengvai prisijungti prie susidūrusių automobilių virtinės“, – sako A. Pilčicas.

Straipsnio puslapiai:

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas