Dviračiu į darbą: patogu, bet nelabai

(Puslapis 1 iš 2)


Audriaus Bagdono (Fotodiena) nuotr.

Ekonomika.lt

2012-04-15 12:44

Į Lietuvos kelius išrieda vis daugiau dviračių. Tačiau dėl per menkai išplėtotos infrastruktūros ir automobilininkų keliamo pavojaus, retas ryžtasi dviratį naudoti kaip kasdienio susisiekimo priemonę, rašoma politikos savaitraštyje „Atgimimas“.

„O jau dviračių keliai... Avariją patyriau net pačiame Gedimino prospekte – „trūko“ vienos plytos dviračių take. Teko temptis dviratį namo. Kalvarijų gatvėje ant šaligatvio prie kanalizacijos dangčio viena plyta buvo padėta ant kitos viršaus – toks aštrus kampas, kad, jeigu būčiau buvęs be šalmo, tikriausiai gulėčiau ligoninėje. Atsipirkau baisiais nubrozdinimais, teko lipdyti padangą. Jeigu išlendi ant kelio, tai gali būti apšauktas, jei ne partrenktas“, – savo potyriais dalijosi studentas Marius.

Vien šiemet pranešta apie mažiausiai dviejų dviratininkų žūtį, o praėjusią savaitę Vilniuje vienas dviratininkas buvo partrenktas važiuojantis dviračiu taku.

Kita vertus, net ir tie, kurie renkasi dviratį kelionėms į darbą, mokslus ar šiaip reikalams tvarkyti, pripažįsta, kad kol kas ši susisiekimo priemonė galimybėmis, patogumu ir saugumu neprilygsta viešajam transportui ar automobiliams.

„Didžiausios problemos, su kuriomis susiduriu, tai neišplėtota infrastruktūra (ypač kai dviračių takas iš tikrųjų niekur neveda arba tiesiog baigiasi), taip pat erzina vairuotojai, kurie ignoruoja dviračių takus ir įkyriai važiuoja nekreipdami dėmesio, jog ten yra dviratininkų. Beje, pėstieji taip pat mėgsta vaikščioti dviračių takais“, – teigė kasdien į darbą dviračiu važiuojanti Simona.

Dirbančiai Gretai daugiausiai susirūpinimo kelia dviračio saugumas: „Su reikalais retai kur minu todėl, kad kartais nerandu, kur palikti dviratį.“ Anot jos, saugios dviračių stovėjimo aikštelės paskatintų ją tvarkytis darbo reikalus važinėjant dviračiu.

Susisiekimo ministro patarėjo Martyno Čerkausko teigimu, dviračių, kaip susisiekimo priemonės, populiarumo kontekste Lietuva smarkiai atsilieka nuo Vakarų ir Šiaurės Europos valstybių. Anot jo, Lietuvoje dviračių trasų infrastruktūra neišplėtota, tačiau tai esą yra savivaldybių rūpestis. „Ministerija finansuoja tik dviračių takų tiesimą šalia valstybinės reikšmės kelių, taip pat dviračių takus, kurie jungia gyvenvietes arba yra skirti turizmui“, – paaiškino jis.

Pasak Susisiekimo ministerijos Transporto politikos departamento plėtros ir inovacijų skyriaus l.e.p. vedėjo Gražvydo Jakubausko, didesniuose miestuose dviračiai ilgą laiką buvo suprantami kaip rekreacinės, poilsinės ir turistinės paskirties transportas. Anot jo, Lietuvos miestuose dviratininkų skaičius bendroje kelionių struktūroje nesiekia ir 0,5 proc. (ES vidurkis – 5 proc.).

Vilniaus miesto ūkio ir transporto departamento direktoriaus Virginijaus Paužos teigimu, dviračių takų infrastruktūros plėtra ir dviračių transporto skatinimas yra vienas iš savivaldybės prioritetų. Pasak jo, sostinėje yra nutiesti 94 km dviračių takų, kuriuos šiemet planuojama papildyti dviem naujais takais, taip pat rengiamas projektas dėl sveikatingumo trasos Neries pakrante nuo Vingio parko iki Valakampių. Iš viso esą yra parengti arba rengiami 24 skirtingi projektai.

Straipsnio puslapiai:

Gairės: dviratis, transportas

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas