Elektromobilių „Jonelių“ kelias – nelengvas

(Puslapis 1 iš 2)


Eglė Kijauskienė / Ekonomika.lt

2010-10-05 15:16

Antradienį pramonininkų konfederacijos surengtoje diskusijoje "Elektromobiliai Lietuvoje: Kada? Realybė ar iliuzija?" nuspręsta jau dabar pradėti eiti kelią link taršą mažinančių automobilių.

„Kelias link elektromobilių nėra lengvas, bet jį reikia pradėti dabar. Turime parengti preferencijų sistemą ir pateikti siūlymus vyriausybei bei Seimui. Vien kalbomis, kaip gera, gražu, ekologiška važinėti elektromobiliais, nieko nepasieksime. Vokietijos valstybinėje energetikos programoje iki 2020 metų yra numatytas 1 mln. elektromobilių panaudojimas, o mūsų programoje nėra nė vieno žodžio apie elektromobilius. Švedijos savivaldybė už savo pinigus įrengė tokių automobilių pakrovimo stotis. Mes siūlysim mažesnius PVM, kelių, parkavimo ir kitus mokesčius. Reikia turėti įdirbį šiuo klausimu“, - kalbėjo Bronislovas Lubys, Lietuvos pramonininkų konfederacijos prezidentas.

Anot jo, viena pagrindinių problemų yra ta, jog šiuo metu elektromobiliai yra brangesni už tradicinius. Be to, Lietuvoje trūksta tokių automobilių techninio aptarnavimo centrų.

„Norint, kad elektromobiliai, kurie yra brangūs, palyginti su tradiciniais, taptų konkurentabilūs, reikia mažinti su jais susijusius mokesčius. Planuojama, kad 2050 metais neliks tokio reiškinio pasaulinėje mašinų pramonėje, kaip CO2 išmetimo į orą“, - sakė B. Lubys.

"Tokvilos", Lietuvoje prekiaujančios hibridiniais „Toyota Prius“ modeliais, direktorius Petras Ignotas sako, kad šiuo metu hibridiniai automobiliai kainuoja apie 100 tūkst. litų. 2008 metais jų buvo parduota 20, šiemet – taip pat 20. P.Ignoto skaičiavimu, 2008 m. Lietuvoje buvo parduota 21, 5 tūkst.. naujų (iki 3 metų senumo) automobilių, o pernai 3 kartus mažiau - 7527 vnt.

Patiems gaminti nelengva

Tuo tarpu Stasys Brundza, Lietuvos autoverslininkų asociacijos prezidentas, sako, kad pasaulinė transporto elektrifikacija yra skirta sumažinti taršą, padėti spręsti pasaulinę klimato kaitos problemą.

„Ar patys gaminsim elektromobilius, ar naudosim pasaulinių gamintojų mašinas? Moksliniams tyrimams „Toyota“ skiria 8 mlrd. eurų, iš jų apie pusė – taršos mažinimo tikslams. Iš kur pas mus tie milijardai? Reikalingi rimti saugumo bandymai, atsiranda papildomi pavojai avarijos atveju – aukšta įtampa. Gaminti elektromobilius ne taip paprasta, kaip atrodo, o jų naudojimui reikia infrastruktūros“, - sako S. Brundza.

Lietuviškasis "Jonelis"

Vaidotas Lašas, šią vasarą įkurtos Lietuvos elektromobilių asociacijos, vienijančios elektromobilių entuziastus, direktorius, minėjo, kad kauniečiai jau yra sukūrę badomąjį elektromobilio modelį „Jonelis“. Kita kauniškė bendrovė „Elinta“ yra pagaminusi elektrinį motorolerį. Mindaugas Milušauskas iš Vilniaus taip pat yra sumontavęs elektromobilį.

Straipsnio puslapiai:

- Eglė Kijauskienė

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas