ES aviacija: mažinti pelną ar branginti bilietus? (1)

(Puslapis 1 iš 2)


Karolio Kavolėlio (Fotodiena) nuotr.

technologijos.lt

2011-11-29 15:41

 Siekiant mažinti klimato šilimą skatinančių dujų kiekį, nuo 2012 m. aviacija bus įtraukta į ES prekybos taršos leidimais sistemą. Ji bus taikoma visiems skrydžiams iš ES oro uostų ir į juos. Tad visos ES aviacijos kompanijos turės arba pirkti taršos leidimus, arba investuoti į ekologiškesnes technologijas. Bet kokiu atveju, tai bus papildomos finansinės išlaidos, o kas jas dengs, kol kas dar nėra aišku.

ES taip pat siekia susitarimo mažinti aviacijos ir jūrų transporto keliamą taršą pasauliniu mastu. Artėjant klimato kaitos konferencijai Durbane, į žurnalistų klausimus atsakė Peteris Liese (Europos liaudies partija), kuris rengė EP nuomonę dėl aviacijos sektoriaus įtraukimo į prekybos taršos leidimais sistemą.

Kodėl reikėjo aviaciją įtraukti į prekybos taršos leidimais sistemą?

Nuo 1990 m. aviacijos sektoriaus išskiriamų dujų kiekis padvigubėjo. Tai nesuderinama su tarptautiniais įsipareigojimais apriboti pasaulio klimato kaitą iki 2 laipsnių pagal Celsijų.

Mokslininkų nuomone, siekiant šio tikslo būtina ženkliai sumažinti [šiltnamio efektą sukeliančių] dujų emisijas. Aviacijos įtraukimas taip pat būtinas, nes kiti transporto sektoriai (kelių ir geležinkelių) seniai reguliuojami ir dėl to patiria nemažą finansinę naštą.

Kaip vertinate kitų ne ES šalių, įskaitant JAV, pasipriešinimą ES taisyklėms?

Mane labai nuliūdino JAV Atstovų rūmų balsavimas [dėl teisės akto, prieštaraujančio JAV orlaivių įtraukimui į ES prekybos taršos leidimais sistemą]. Laimei, Senatas dar nepatvirtino šio įstatymo, todėl tikėtina, kad jis neįsigalios.

Apskritai JAV vyriausybės pozicija labai liūdina. Viena iš Nobelio premijos įteikimo prezidentui Barakui Obamai priežasčių buvo jo įsipareigojimas kovoti su klimato kaita. Deja, kalbant apie aviacijos sukeliamą taršą dabartinės administracijos veiksmai niekuo nesiskiria nuo Bušo administracijos.

Kas pasikeitė nuo 2008 m., kai ES direktyva dėl aviacijos įtraukimo buvo priimta?

Būtinybė veikti tapo akivaizdesnė. Deja, politinėje atmosferoje padaugėjo neryžtingumo ir skeptiškumo kovos su klimato kaita atžvilgiu. Vis dėlto, jei esame atsakingi politikai, neturime pasiduoti šiandienos nuotaikoms – turime remtis moksliniais faktais. Todėl manau, kad privalome ginti mūsų priimtas priemones.

Kiek šios priemonės kainuos ir kas jas apmokės – skrydžių bendrovės ar vartotojai?

Komisijos skaičiavimais, tarpžemyninio skrydžio kaina vidutiniškai padidėtų 2 eurais. Palyginti su nacionaliniais mokesčiais ir rinkliavomis (pvz., Jungtinėje Karalystėje jie siekia 160 svarų, o Vokietijoje – 50 eurų), šis pabrangimas gana nežymus.

Straipsnio puslapiai:

technologijos.lt

Close

Analitikų verdiktas: Lietuvos ekonomika augs lėčiausiai Baltijos šalyse

 Euro zonos ekonomika pirmą pusmetį augo lėčiau, negu buvo tikėtasi, todėl šių metų prognozuojama 2,1 proc. ūkio plėtra jau neprilygs praėjusių metų augimo tempui. O štai Baltijos šalių plėtra po puikių praėjusių metų ...

Vienas didžiausių bankų pasaulyje perspėjo: pasekmes pajaus visi

 Vienas didžiausių bankų pasaulyje pareiškė, kad Žemės gyventojai baigia išnaudoti visus resursus ir perspėja: nei šalių valdžios, nei didžiosios bendrovės nėra pasiruošusios klimato kaitai. Pasirodo, pasaulis ...

Įvardijo miestus, kur mažiausiai dirbama, bet uždirbama daugiausiai

Visi svajoja, kuo mažiau laiko praleisti darbe, tačiau uždirbti nemenkas sumas. Naujas tyrimas atskleidė, kokia mieste dirbant tai padaryti lengviausia. Įvertinta ir Vilniaus pozicija. Kaip rašo „Expert Market“, tyrime remtasi ...

„Lidl“ Nyderlanduose palaipsniui atsisako prekybos cigaretėmis

Vokiečių prekybos tinklas „Lidl“, užpernai atėjęs ir į Lietuvos rinką, Nyderlanduose pradeda palaipsniui atsisakyti cigarečių dėl sumažėjusio poreikio. Gyventojų įpročius paveikė aktyvūs valdžios veiksmai kovoje su rūkymu. Leidinio ...

Europos Komisija reaguoja į JAV nustatytus plieno ir aliuminio importo apribojimus

JAV paskelbus, kad nuo 2018 m. birželio 1 d. taikys papildomus importo muitus iš ES į Jungtines Valstijas eksportuojamam plienui ir aliuminiui, atitinkamai 25 proc. ir 10 proc., Europos Komisijos Pirmininkas Jeanas-Claude'as Junckeris sakė: ...

Į euro zoną šliejasi „skurdžiosios šalys“: ar sugriautų visą sistemą?

Trimis skurdžiausiomis Europos Sąjungos šalimis įvardijamos Bulgarija, Kroatija ir Rumunija siekia būti ne tik ES dalimi, bet ir euro zonos. Analitikų teigimu, jų dar laukia ilgas kelias, tačiau būtent skausmingos reformos gali lemti, kad į ...

Priminimas emigrantams: paskubėkite pildyti mokesčių deklaracijas

Vykstant deklaracijų pildymo bumui Lietuvoje, emigrantai turėtų neužmiršti, kad užsienyje mokestiniai metai taip pat įsibėgėję. Tai reiškia, kad svetur uždarbiavę tautiečiai turi pateikti deklaracijas užsienio mokesčių institucijoms, ...

Atsiveria galimybės lanksčiau nustatyti naujus PVM tarifus

 Šiandien Europos Komisija pateikė siūlymus dėl taisyklių, kuriomis siekiama leisti valstybėms narėms lanksčiau nustatyti PVM tarifus ir sukurti geresnę mokestinę aplinką. Teikiami siūlymai yra paskutiniai vykdomos PVM taisyklių ...

Lietuvių pamėgtoje atostogų šalyje norima atsisakyti „viskas įskaičiuota“ pasiūlymų

 Nemažai keliaujančiųjų į Turkiją renkasi „viskas įskaičiuota“ pasiūlymus, tačiau Turkijoje piktinamasi, kad dėl to turistai nepietauja mieste, mažiau keliauja. Dėl to siūloma panaikinti programą „viskas ...

„Ryanair“ meta visus kozirius: rado naują būdą spręsti skrydžių atšaukimo problemą

Pigių skrydžių bendrovės „Ryanair“ sprendimas atšaukti dešimtis tūkstančių skrydžių sugriovė 750 tūkstančių žmonių planus keliauti. Dabar kompanija bando atsitiesti ir tam ieško kuo įvairiausių sprendimų. Pastarasis buvo itin netikėtas, rašo independent.co.uk.

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas