ES nutarė priversti automobilių gamintojus nemeluoti


REUTERS/SCANPIX nuotr.

Žinių radijas

2014-08-26 14:25

Sąjungos funkcionieriai žada priversti automobilių gamintojus atskleisti realias degalų suvartojimo sąnaudas savo gaminamuose automobiliuose. Kartu būtų skelbiamos ir realios anglies dvideginio emisijos, o tai labai svarbu Vakarų Europos gyventojams – daugelis jų būtent pagal šį parametrą moka mokesčius.

Europos Komisija žada siekti, kad automobilių degalų sąnaudos būtų testuojamos ir deklaruojamos po bandymų atliktų su realiais automobiliais realiuose keliuose, o ne laboratorijose remiantis daugiau ar mažiau teoriniais skaičiavimais, kurie kartais itin smarkiai prasilenkia su praktika.

Pastebima, kad automobilių gamintojai pastaruoju metu kurdami naujus automobilius juos daro taip, kad jie naudotų kuo mažiau degalų būtent tomis laboratorijos sąlygomis, kurios vėliau deklaruojamos kaip degalų sąnaudos, o į realų gyvenimą visai neatsižvelgia. Būtent dėl to automobilius nusipirkę žmonės vis dažniau yra nepatenkinti, kai realios sąnaudos kartais net iki 50 procentų skiriasi nuo tų, kurias deklaruoja gamintojas.

Tai yra dalis visame pasaulyje besiplečiančios kampanijos už realias degalų sąnaudas – šis procesas prasidėjo Amerikoje, kai vienas pirkėjas padavė į teismą Honda už tai, kad jos hibridinio CIVIC modelio degalų suvartojimas kone dvigubai skyrėsi nuo realaus gyvenimo.

Europos Komisijos tyrimas parodė, kad testuojant automobilius degalų sąnaudoms nustatyti kai kurie automobilių gamintojai užsandarindavo visas automobilio ertmes, kad jis turėtų kuo mažesnį oro pasipriešinimą. Buvo pastebėta netgi, kad šių testų metu naudojami ypač lygūs kelio paviršiai, kokių paprasčiausiai nebūna gyvenime.

Dėl to gamintojai pasiekdavo mažiausiai 11 procentų geresnius degalų suvartojimo rodiklius, negu bandant automobilius normaliuose keliuose.

Šiek tiek sugriežtinti degalų suvartojimo testai bus paskelbti ir įsigalios jau nuo rugsėjo pirmosios, tačiau planuojama juos gerokai sugriežtinti iki metų galo.

Komisijos teigimu, azoto oksido, kuris kasmet sukelia plaučių vėžį tūkstančiams žmonių, šie parametrai yra dar labiau nutolę nuo realybės. Manoma, kad paskelbus realius šio itin toksiško elemento išmetimo kiekius, jie nuo deklaruojamų gamintojų gali skirtis net iki penkių kartų.

Automobilių gamintojai smarkiai priešinasi tokiems planams, nes paskelbtos gerokai sugriežtintos ekologijos normos šių metų pradžioje jiems tampa sunkiai įgyvendinamos. Nuo 2025 metų įsigaliosiančios naujos ypač griežtos ekologijos normos naujiems automobiliams taps beveik neįmanomos, jeigu Europos Komisija tuo pat metu privers gamintojus deklaruoti ir realias savo gaminamos produkcijos anglies dvideginio emisijas. Gali būti, kad po dešimtmečio automobiliai taps gerokai brangesni, nes gamintojai turės mokėti didžiules baudas už ekologijos standartų neatitinkančių automobilių gamybą, kurios žinoma, užguls pirkėjų pečius.

Close

Į Lietuvą suplūs technologijų lyderiai: atsiskleidė ir lietuvių žinios

 Naujausias tyrimas parodė, kad lietuviai yra girdėję apie „blockchain“ ir kriptovaliutų technologijas, tačiau vis dar jomis nepasinaudoja. Ekspertai teigia, kad šiomis temomis trūksta diskusijų. Tad jau ketvirtus metus ...

Telefonų istorija: 7 telefonai, kurie paliko didžiausią pėdsaką

1983 m. metais pasirodė pirmas mobilusis telefonas. Šiandien, praėjus 35-iems metams po jo atsiradimo, šis įrenginys gerokai pasikeitė. Dabar jį vadiname išmaniuoju telefonu, kartais jis vargiai telpa mūsų kelnių ...

Į Lietuvos kelius grįžta „Google Street View“ automobiliai

 Šią vasarą Lietuvos keliuose vėl pasirodys „Google Street View“ automobiliai. Jų tikslas – atnaujinti šalies duomenis platformoje „Google Maps“. Šįkart bus koncentruojamasi į tarpmiestinių ...

Žingsniu arčiau Nobelio: profesorius V. Šikšnys įvertintas elitine 1 mln. dolerių vertės Kavli premija

Vilniaus universiteto (VU) profesorius Virginijus Šikšnys už CRISPR-Cas9, arba vadinamųjų „genų žirklių“, atradimą apdovanotas kas dvejus metus teikiama elitine Kavli premija, kurios vertė siekia 1 milijoną JAV ...

Atšilus orams: 3 patarimai, kaip apsaugoti telefoną

Meteorologai džiugina itin vasariško savaitgalio prognozėmis, todėl daugelis mintyse jau planuoja išvykas į gamtą. Šiluma, vandens telkiniai, smėlis – neatsiejami tokio laisvalaikio atributai, bet taip pat ir grėsmės ...

Atraskite Lietuvą: 5 išmanūs būdai padės suplanuoti tobulą kelionę

Pastaraisiais metais Lietuvą vis dažniau atranda ne vien svečiai iš užsienio, bet ir patys lietuviai. Ir tai tikrai nestebina: šalies miestai nuolat atsinaujina bei pasiūlo įdomių atrakcijų, šalia miškų bei ežerų dygsta ...

5 geriausi telefonai, kuriuos galite įsigyti tiesiog dabar

Atėjus laikui įsigyti naują išmanųjį, tenka spręsti nemažai klausimų: kurio gamintojo, kurios serijos bei modelio, dydžio ir net spalvos įrenginį rinktis, o gal, apskritai, dar palaukti geresnio? Jei laukti nesinori, „Tele2“ ...

Išmanus kelionių planavimas: 4 programėlės, padėsiančios sutaupyti

Atėjus šiltajam sezonui, daugelis mintyse vis dažniau kuria būsimų atostogų planus. Tačiau planuoti kryptis ir įspūdžius yra daug smagiau nei išlaidas, todėl technologijų lyderė „Tele2“ siūlo į pagalbą pasitelkti ...

Atlikite testą: ar žinote, koks turi būti slaptažodis?

Jei manėte, kad jūsų „Slaptazodis123“ yra saugus, turime jus nuliūdinti: taip nėra. Programišiai nuolat naudoja šimtų milijonų vartotojų prisijungimo duomenis tobulinant slaptažodžių spėjimo technikas, kuriant programinę ...

Trys fotografavimo telefonu klaidos, skiriančios mėgėją nuo profesionalo

Kiekviena įamžinta akimirka, jei ji pateikta tinkamai, gali būti išskirtinė. Deja, kartais plika akimi matomas vaizdas stipriai pranoksta tą, kurį išvystame telefono ekrane. Nuotraukos būna „išsiliejusios“, spalvų ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas