Europinę vėžę kreipia į privačias valdas (1)

(Puslapis 1 iš 3)


Eltos nuotr.

Gediminas Stanišauskas / valstietis.lt

2011-05-11 15:26

Pramoninei zonai įsteigti Marijampolės valdžia už žemę mokėjo tiek, kiek prašė jos savininkai, o dabar ji jau siūlo valstybei naują sandorį, galintį gerokai nutolinti europinės geležinkelio vėžės tiesimą.

Marijampolės politikai siūlo iš esmės pakeisti apie 850 mln. litų kainuosiančios europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ projektą. Jie pasiūlė Vyriausybei įrengti aplinkkelį aplink Marijampolę, bet Susisiekimo ministerija įtaria asmeninį kai kurių politikų ir verslininkų suinteresuotumą.

Gyvybiškai svarbus projektas

„Rail Baltica“ projektu europine, arba standartine, geležinkelio vėže siekiama sujungti Lenkiją, Baltijos šalis, Suomiją bei pagerinti Vidurio ir Rytų Europos jungtį su Vokietija.

Pirmu etapu minėta vėžė tiesiama nuo Lenkijos sienos iki Kauno. Nuo praėjusių metų gegužės nutiesta apie 22 km naujos geležinkelio atkarpos.

Susisiekimo ministro Eligijaus Masiulio teigimu, vėžės tiesyba iki Kauno senąja geležinkelio vėže kainuos apie 850 mln. litų. Iš jų apie 500 mln. litų skirs Europos Sąjunga (ES).

„Tai itin svarbus projektas Lietuvai. Kaunas taps savotišku logistikos centru iš kurio kroviniai geležinkeliu pasieks Vakarus“, – teigė E.Masiulis.

Ministras pabrėžė, kad jau dabar jaučia didelį užsienio ir Lietuvos kompanijų susidomėjimą. „Čia daug kas nori statyti daugiafunkcius logistikos centrus, todėl vėžės projektas svarbus nacionaliniu mastu“, – sakė ministras E.Masiulis.

Gąsdina dideliu krovinių srautu

Jau pradėjus įgyvendinti projektą, Marijampolės politikai pastarosiomis savaitėmis ėmė spausti Vyriausybę, kad ji pakeistų pirminį planą. Jie siūlo šalia Marijampolės įrengti papildomą geležinkelio aplinkkelį.

„Geležinkelio vėžė kirstų ne tik Marijampolę, bet kita atkarpa aplenktų miestą, nes mes jau dabar matome, kad dėl vienintelės vėžės miestas „užsprings“ nuo krovinių“, – „Valstiečių laikraščiui“ teigė Marijampolės mero pavaduotojas Algis Žvaliauskas.

Jis anksčiau yra dirbęs susisiekimo ministru, bet pastaraisiais metais iš didžiosios politikos buvo pasitraukęs.

Pirmadienį Marijampolėje viešėjo premjeras Andrius Kubilius ir A.Žvaliauskas vylėsi, kad dėl aplinkkelio būtinybės jam pavyks įtikinti Ministrą Pirmininką.

„Paties projekto nereikia keisti, o galimybių studijoje tereikia numatyti aplinkkelį“, – sakė A.Žvaliauskas.

Vicemero teigimu, per Marijampolę geležinkeliu kasmet pervežama daugiau kaip 2 mln. tonų krovinių, o verslininkui Bronislovui Lubiui nutiesus geležinkelio atkarpą nuo Mockavos (Lietuvos ir Lenkijos pasienis), krovinių srautas padidėtų dar apie 5 mln. t.

„Nauja „Rail Baltica“ vėžė tą krovinių srautą padidintų dar apie 2–2,5 mln. tonų, tai neįmanoma, kad miestas susitvarkytų su tokia apkrova“, – aiškino A.Žvaliauskas.

Straipsnio puslapiai:

- Gediminas Stanišauskas

valstietis.lt

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas