Į Lietuvos rinką žengia naujas e. vežėjas


AFP/SCANPIX nuotr.

Ekonomika.lt

2014-10-03 15:13

 Nuo šiandien Vilniuje pradeda veikti naujas e. vežėjas – „Taxify“. Estų sukurta mobilioji programėlė leis keleiviams greičiau išsikviesti taksi net ir piko metu bei pasirinkti norimą arčiausiai esantį vairuotoją pagal kilometro kainą, vairuotojo įvertinimą, laukimo laiką, automobilio modelį ir galimybę atsiskaityti banko kortele. Šiuo metu „Taxify“ vienija 200 vairuotojų, per pirmus veiklos metus tikimasi užimti 20 proc. taksi rinkos Lietuvoje.

„Žengti į Lietuvos rinką paskatino tokios pačios vyraujančios problemos kaip ir Estijoje bei Latvijoje – taksi automobilių būklė dažnai yra neprognozuojama, o išsikviesti taksi dėl įvairių priežasčių gali užtrukti, ypač piko metu. Pavyzdžiui, taksi kvietimas telefono skambučiu atima daug laiko – patvirtinimo laukimas gali trukti kelias minutes, be to, niekuomet negali būti garantuotas, kad bendrovė turės laisvų taksi automobilių. Tuomet vėl viskas prasideda iš pradžių. Tuo tarpu „Taxify“ vienija kelias taksi kompanijas, tad visada atsiras laisvų vairuotojų, o partneriai bendradarbiavimui atrenkami pagal griežtus kriterijus, siekiant optimizuoti paslaugos kokybę ir užtikrinti keleivio saugumą“, – sako Mantvydas Vaičiūnas, „Taxify“ atstovas Lietuvoje.

Pasak M. Vaičiūno, dirbama tik su kruopščiai atrinktais taksi vežėjais, turinčiais tvarkingus registruotus automobilius, o visi programėle besinaudojantys vairuotojai yra apmokomi individualiai. Taip pat sistema suprogramuota taip, kad per žemus įvertinimus turintys vairuotojai yra tiesiog užblokuojami ir nebegali teikti paslaugų. Be to, kiekvienos kelionės istorija išsaugoma programėlės atmintyje, todėl keleivis visuomet turi įrodymą su kuo, kada ir kur važiavo. Tokiu būdu užtikrinamas keleivio saugumas. Dar vienas „Taxify“ privalumas – tikslus kviečiančiojo vietos nustatymas su GPS, taigi nebūtina įvedinėti pirminio adreso. Taip pat nereikalaujamas galutinis kelionės tikslas.

„Sistema patraukli ir vairuotojams – jei konkurentai iš vežėjų ima mokestį už bet kokį nuvažiuotą atstumą – net klientui neįsėdus į taksi, „Taxify“ mokestį skaičiuoja tik nuo įvykdytos kelionės. Svarbu ir tai, kad konkurentų aplikacija besinaudojančiose taksi bendrovėse užsakymus tvirtina patys vairuotojai, tačiau tai nebūtinai būna arčiausiai esantys vežėjai, kas dažnai taip pat sukelia papildomų komplikacijų keleiviams, kurie yra priversti ilgiau laukti automobilio, ypač jei jis atsiduria spūstyje“, – pabrėžia M. Vaičiūnas.

Vilniuje „Taxify“ jau vienija 200 vairuotojų, o per metus planuojama užimti 20 proc. taksi rinkos. Po starto sostinėje planuojama ir didesnė plėtra į kitus didžiuosius Lietuvos miestus. Taip pat numatyta ateityje sudaryti galimybę keleiviams už taksi paslaugas atsiskaityti mobiliuoju telefonu. Programėle jau gali naudotis iOS ir Android operacinių sistemų vartotojai.

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas