Į Šiaulių oro uostą siūloma investuoti 230 mln. litų

(Puslapis 1 iš 2)


REUTERS/SCANPIX nuotr.

Atnaujinta:2012-10-24 09:48

Elta

2012-10-24 07:25

Šiaulių miesto savivaldybėje pristatyta olandų kompanijos NACO parengta Šiaulių oro uosto išvystymo strategija iki 2027 metų. Jai įgyvendinti reikėtų 230 milijonų litų investicijų. Oro uosto perspektyva siejama su krovinių gabenimu, rašo "Šiaulių kraštas".

NACO atstovai jau trečią kartą pristatinėjo vadinamąjį „Master planą" - Šiaulių oro uosto išvystymo civilinėms reikmėms strategiją.

Šiaulių oro uostui NACO siūlo orientuotis į krovinių gabenimą ir tapti jų paskirstymo centru. Juolab kad šalia oro uosto kuriasi Pramonės parkas ir Logistikos centras, kuriuose gali kurtis ekspeditoriai ir logistine veikla užsiimančios įmonės.

Palanki tam ir oro uosto geografinė padėtis, geros būklės aerodromo kilimo-tūpimo takas, kuriame gali leistis bet kokio dydžio orlaiviai.

Šiaulių oro uosto įmonės veiklai yra suplanuota šiaurinė aerodromo dalis. Šios teritorijos panaudojimo galimybės ir analizuotos. Tačiau plėtra siejama ir su kariškių zona, nes čia ir dabar veikia peronas, yra orlaivių stovėjimo aikštelės.

Civilinio oro uosto išvystymui reikės modernizuoti krovinių aptarnavimą, statyti krovinių terminalą, išvystyti sandėlių ūkį, išplėsti esantį peroną ar statyti naują, optimizuoti patekimą į oro uostą. Siūloma įrengti tiesioginį važiavimą į būsimą Logistikos centrą.

Šiaulių oro uostas dabar užima 7 procentus krovinių gabenimo rinkos šalyje. Per metus gabena 3,5 tūkstančio tonos krovinių. 2027 metų vizija - 65 tūkstančiai tonų per metus, 1-3 orlaiviai per dieną. Palyginimui teiktas kaimynų pavyzdys - tiek krovinių 2010 metais gabeno visi Lenkijos oro uostai.

Keleivių vežimo galimybė neatmetama, bet ji siejama, kaip dabar, su užsakomaisiais reisais ir kariškių reikmėmis. Dėl keleivių Šiauliams ir toliau būtų sunku konkuruoti su Vilniaus, Kauno, Palangos ar Rygos oro uostais.

Investicijoms į naujus objektus reikėtų 230 milijonų litų. Šiaulių oro uosto įmonės pajamos per pastaruosius trejus metus vidutiniškai kasmet sudarė 5 milijonus litų, o pelningumas buvo nedidelis,

Nei pačiai įmonei, nei Savivaldybei nerealu savo biudžetuose atrasti šimtus milijonų litų oro uosto plėtrai. Kiti šaltiniai galėtų būti - valstybės, Europos Sąjungos paramos lėšos ir privačios investicijos.

Savivaldybei siūloma įsileisti privačius operatorius į atskiras oro uosto veiklas, panaudoti viešosios ir privačios partnerystės galimybes.

Šiaulių oro uosto įmonės atstovai pasigedo konkrečių plėtros etapų įvardijimo. Vienas iš jų, Algirdas Ulčinas, įmonės Avicijos saugumo skyriaus vadovas, „Šiaulių kraštui" teigė, jog kol kas „tik prarandamas laikas" investuotojams pritraukti. Užsienio investuotojų siūlymų statyti krovinių terminalą yra jau dabar.

Straipsnio puslapiai:

Elta

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas