Ieškos sprendimų dėl susiklosčiusios situacijos su „Orlen Lietuva“

(Puslapis 1 iš 2)


REUTERS/SCANPIX nuotr.

Ekonomika.lt

2014-04-18 11:50

Premjero Algirdo Butkevičiaus kabinete vyko pasitarimas dėl AB „Orlen Lietuva tolesnės veiklos perspektyvos. Pasitarime dalyvavo Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius ir AB „Lietuvos geležinkeliai“ generalinis direktorius Stasys Dailydka. Ministras pirmininkas išklausė „Lietuvos geležinkelių“ poziciją dėl pervežimams taikomų tarifų.

„Informavome Premjerą, kad mūsų taikomi tarifai yra praktiškai mažiausi Europoje, todėl sąlygos vežti krovinius yra tikrai geros, – teigė S. Dailydka. – „Orlen Lietuva“ atstovų teiginiai, neva mes Baltarusijos tranzitui taikome mažesnius tarifus, nėra korektiški. Negalima lyginti vietinių krovinių vežimo tarifų su tranzitu į Klaipėdą gabenamų krovinių tarifais. Iš Baltarusijos tranzitu į Klaipėdą gabenamų krovinių tarifas yra mažesnis, kadangi jame nėra įskaičiuotos papildomos geležinkelių paslaugos, tokios kaip privačių vagonų vežimas pakrovai ir po iškrovos, jų einamieji remontai, paruošimas, plovimas, cisternų laikymas ir kitos“.

Premjeras taip pat buvo informuotas apie nuo šių metų pradžios „Orlen Lietuva“ susikaupusią skolą „Lietuvos geležinkeliams“ dėl pasikeitusio infrastruktūros mokesčio.

„Nuo šių metų pradžios, po Vyriausybės nutarimo, yra išaugęs infrastruktūros mokestis pavojingiems kroviniams. Taip pat ir naftos vežimui. Pirmąjį metų ketvirtį „Orlen Lietuva“ mums nepilnai apmoka už paslaugas, dėl ko šiuo metu turime susidariusią 5 milijonų litų skolą“, – sakė S. Dailydka.

S. Dailydkos teigimu, nėra lengva ne tik „Orlen Lietuvai“: „Paskutiniais metais ekonominė situacija kaimyninėse šalyse atsiliepia ir „Lietuvos geležinkelių“ krovinių srautams. Dedame itin daug pastangų siekdami išlaikyti esamus srautus – aktyviai bendraujame su savo klientais, kuriame naujus maršrutus, produktus ir paslaugas. Tai mums padeda išlikti konkurencingais“.

Vis dėlto, pasak S. Dailydkos, „Lietuvos geležinkeliai“ supranta situaciją, į kurią dėl pasaulinių naftos kainų yra patekusi „Orlen Lietuva“, tad bendrovė yra pasiruošusi ieškoti abi puses tenkinančių sprendimų. Tačiau pabrėžė, kad jie neturėtų prasilenkti su elementaria verslo etika.

Bendrovės „ORLEN Lietuva“ komentaras

„Pagal įstatymą, infrastruktūros mokestį Lietuvoje gabenamiems kroviniams moka vežėjas – „Lietuvos geležinkeliai“, o ne „ORLEN Lietuva“. „ORLEN Lietuva“ moka „Lietuvos geležinkeliams“ vadovaujantis šalių sutartimi, pagal kurios nuostatas ne „ORLEN Lietuva“ skolinga „Lietuvos geležinkeliams“ įvardintus 5 mln. litų, bet „ORLEN Lietuva“ už pirmus šių metų 4 mėnesius permokėjo „Lietuvos geležinkeliams“ apie 6 mln. litų, skaičiuojant infrastruktūros mokesčio įtaką nustatant 2014 metų tarifus už produktų pervežimo paslaugas“, – teigia „Orlen Lietuva“ atstovai.

Straipsnio puslapiai:

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas