Kaip galima sutaupyti pabrangusį kurą? (1)

(Puslapis 1 iš 2)


Tomo Lukšio (Fotodiena) nuotr.

Almantas Karčiauskas / Balsas.lt

2011-03-24 14:23

Šio teksto autorius vakar į savo automobilį pylė kassavaitinę porciją benzino, kiekvienas į baką suleistas litras kainavo po 4 litus ir 51 centą. Baisu? Baisu, o svarbiausia, šios kainos greičiau didės nei mažės. Tai stabilus ir nenumaldomas procesas.

Štai šį pavasarį, tvarkantis garaže, į rankas pakliuvo seniausiai pamirštas ir pageltęs čekis. Nepatikėsite, popiergalys garažo kertėje išgulėjęs nuo 2004 pavasario, pasirodė kaip praeities stebuklų metraštis, nes juodu ant balto ten buvo parašyta ir tų laikų kuro kaina – 2,40 Lt už litrą. O jei dar prisiminus 1995 metus...

Tendencijos aiškios – kuras brango, brangsta ir, panašu, toliau sėkmingai brangs. Kuro kainoms įtakos daryti mes negalime, tačiau galima bandyti sumažinti išlaidas. Tai nėra radikalus sprendimas, tačiau kurą galima visai sėkmingai taupyti.

Kurą taupo ne tik šiuolaikinės technologijos, bet ir žmogaus žinios ar norai. Pasodinus prie visiškai vienodų automobilių vairo skirtingus vairuotojus, kuro sąnaudos gali skirtis vos ne dvigubai. Taigi, nemokantys taupiai važiuoti vairuotojai gali niekais paversti net ir pačio ekonomiškiausio automobilio galimybes.

Kur dingsta energija? Šiek tiek teorijos

Norint taupiai važiuoti, vertėtų žinoti, nuo ko priklauso suvartojamo kuro kiekis. Praktika be teorijos ne visuomet leidžia pasidžiaugti norimais rezultatais. Todėl jums siūlome nors ir ne universitetinį, tačiau trumpą automobilinės teorijos kursą.

Ar įsivaizduojate, kad dažniausiai pusė sunaudojamo kuro energijos tik šildo aplinką. Tai yra paprasčiausia šiluma, išsiskirianti dirbant varikliui. Nuo vairuotojo sugebėjimų priklauso tik tai, kaip panaudoti likusią energijos pusę. Kaip tvirtino automobilių inžinierius Žydrūnas Janušauskas, ši likusi energijos dalis ne tik varo automobilį, ją godžiai „siurbia“ ir visos pagalbinės automobilio sistemos.

„Sukant generatorių ar variklio aušinimo ventiliatorių prarandama dar 10 proc. energijos. Kita nemaža energijos dalis prapuola tarp transmisijos krumpliaračių, bet kuriuo atveju nuostoliai čia siekia 7-15 proc., o konstruktoriams jų sumažinti niekaip nepavyksta. Dar daugiau praradimų automatinėse pavarų dėžėse, ypač senesnėse. Visa energijos nuostolių grandinė čia dar nesibaigia, paskutinė grandis – automobilio ratai. Varikliui tenka nugalėti ratų riedėjimo pasipriešinimą, o jo koeficientas nemaža dalimi priklauso nuo padangų. Todėl galiausiai lieka visai nedaug energijos, skirtos automobiliui varyti į priekį. Ir žinoma, šiuos likučius reikia mokėti tinkamai panaudoti“ – pasakojo automobilių inžinierius.

Kaip sumažinti praradimus?

Nors aukščiau minėti energijos praradimai yra neišvengiami, tinkamai eksploatuojant automobilį jų mes nepadidinsime dar daugiau, ar net šiek tiek sumažinsime.

Straipsnio puslapiai:

- Almantas Karčiauskas

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas