Kaip R. Bransonas stiebėsi į dangų

(Puslapis 1 iš 3)


AFP/SCANPIX nuotr.

Savaitraštis „Ekonomika.lt“

2012-09-15 15:00

„Man regis, visą gyvenimą ir aviacijoje, ir kitur mėginau atskirti tai, ko niekas nedaro, nes tai nepadeda, nuo to, ko niekas nedaro, nes to nedarome mes“, – sako Richardas Bransonas, vienas žymiausių šio meto verslininkų.

Tai naujoje savo knygoje „Siekti dangaus“, išleistoje „Baltų lankų“, pasakoja „Virgin Group“ įkūrėjas. Joje žinomas verslininkas pasakoja ne tik aviacijos istorijos subtilybes, bet ir dalijasi įžvalgomis apie aviacijos verslą, savo žingsnius ir sprendimus. „Ekonomika.lt“ leidžia savo skaitytojams pirmiesiems susipažinti su ištraukomis iš naujos, knygynų dar nepasiekusios, knygos.

***

Štai pavyzdys, ko niekas nedaro, nes tai nepadeda. Visai neseniai pasiūliau ištempti lėktuvus iš angaro ant kilimo ir leidimosi tako. Teoriškai taip būtume sutaupę nemažai aviacinių degalų. Atlikus bandymus paaiškėjo, kad tempiant reaktyvinį lainerį už priekio gadinamas jo karkasas. Todėl dabar ieškome būdų, kaip įrengti elektrinius varikliukus priekiniuose mūsų lėktuvų ratuose.

Toliau palyginimui, – ko tiesiog nedarėme.

Jei lėktuve norite įrengti tokias sėdynes, kad keleiviai galėtų atsigulti ir visai neblogai nusnūsti, geriausia jas išdėstyti eglute. Taip į saloną tilps daugiau žmonių ir visiems bus patogiau. Tačiau man nuolat būdavo tvirtinama, kad taip daryti negalima. Visi aiškindavo, jog taip nuspręsta dėl to, kad jei lėktuvą ištiktų avarija, saugos diržai sužeistų keleivius. Lyg niekas nebūtų girdėjęs apie oro pagalves. Nūdien eglute išdėstytos sėdynės ir saugos diržai su oro pagalvėmis yra „Virgin Atlantic“ prabangaus salono pasididžiavimas.

Bėgant metams pirmieji pateikėme rinkai patogias atlenkiamas sėdynes, plokščias lovas, poilsio kambarius su plaukų stilistais ir masažuotojomis, paslaugą būti paimtam iš namų motociklu ir limuzinu.

„Virgin Atlantic“ buvo pirmoji bendrovė, kurios lėktuvuose kiekvienos sėdynės atlošo kitoje pusėje buvo įrengti asmeniniai vaizdo ekranai, kad kiekvienas keleivis galėtų išsirinkti ir pasižiūrėti norimą filmą ar televizijos laidą. Šios idėjos padeda. Be abejo, buvo daugybė tokių, kurios nieko vertos. Ar kas nors prisimena mūsų „gyvai“ rengtas pramogas skrydžio metu?

***

Vienas sudėtingiausių ir įdomiausių iššūkių tvarkant oro linijas – kaip išsaugoti kelionių oru žavesį, ir man keista, kiek mažai bendrovių į tai žiūri rimtai. Daugelis mūsų keleivių yra skraidę tik pigiausia komercinių reaktyvinių lėktuvų klase. Vis dėlto skrydis gali būti jaudinamas, tiesiog stebuklingas, ir tik nuo mūsų priklauso, ar keleivių patirtis bus įvairi ir įdomi, ar mažų mažiausiai bent patogi.

***

2001 m. rugsėjo 11 d. visam laikui pakeitė oro keliones. Devyniolika lėktuvo užgrobėjų dviem keleiviniais reaktyviniais lėktuvais trenkėsi į Pasaulio prekybos centro bokštus dvynius Niujorke, vienu – į Pentagoną, o ketvirtasis sudužo laukuose: lėktuvo keleiviai rizikuodami savo gyvybe priešinosi pagrobėjams.

Straipsnio puslapiai:

Close

Penki eksperto patarimai padės padaryti svajonių karjerą

Informacinių technologijų (IT) sektoriaus perspektyvos žavi ir gundo daugelį, tačiau ką daryti, jei šioje srityje turi mažai patirties arba jos visai nėra? „Viskas įmanoma, svarbiausia turėti noro, užsidegimo ir tinkamai ...

Šeši ekspertų patarimai, kaip išsirinkti tinkamą praktikos vietą

 Kiekvienas studentas dar mokydamasis aukštojoje mokykloje turi šansą praktikos metu išbandyti save pirmoje profesinėje stotelėje. Tyrimai rodo, kad praktiką atlikę studentai turi tris kartus didesnę tikimybę gauti darbo ...

Darbo rinka ateityje: kokios savybės padės neužleisti vietos robotui?

Spartus technologijų progresas neatpažįstamai pakeitė ne tik mūsų kasdienį gyvenimą, bet ir darbo specifiką. Retas įsivaizduojame savo darbo dieną be kompiuterio ar išmanaus telefono, tačiau ateityje technologijų įtaka didės dar labiau. ...

Naujas darbo paieškų sezonas: senos viltys ir naujos bėdos

 Kartu su naujais mokslo metais prasidėjęs naujas darbuotojų ir darbų medžioklės sezonas atneša kozirių tiek darbdaviui, tiek darbuotojui, teigia specialistų paieškos portalas cvmarket.lt. „Kaip ir kasmet, rugsėjo pirmoji ...

Trys darbuotojų perdegimo požymiai – kaip to išvengti?

Įsibėgėjęs vasaros sezonas – tai ne tik metas, kai sulėtėja darbų tempas, bet ir išryškėja darbuotojų perdegimo požymiai. Sveikatos atžvilgiu vasarą energijos turėtų netrūkti – daugiau šviesių valandų, natūralių ...

Ekspertų patarimai: kaip netapti darbo įkaitu?

Kiekvienas, ėmęsis kurti verslą, galėtų patvirtinti, kad riba tarp nuosavo verslo ir asmeninio gyvenimo labai plona. Vis dėlto, specialistų teigimu, atskirti darbą ir asmeninį gyvenimą būtina. Norint kelti našumą, reikia išmokti ...

Pats sau bosas: svajonių profesija, tačiau ne visiems įkandama

Turbūt ne vienas norėtų keliauti, tačiau tuo pačiu metu ir dirbti mėgiamą darbą. Ypač apie tai svajoja jaunimas: laisvė, kūryba, kelionės. Vis dėlto, dirbti laisvai samdomą darbą (angl. freelanceris) gali būti itin sunku. Kelionių ...

Reikiamą darbuotoją darbdaviai vis dar gaudo ant tuščio kabliuko

„Visos socialinės garantijos“, „laiku mokamas atlyginimas“. Dažnas Lietuvos darbdavys, naršantis po vis labiau tuštėjančią darbo jėgos rinką, iki šiol tiki, kad tokie pasiūlymai padės ...

Prireikia vis daugiau darbuotojų: įvardijo, kurių trūksta labiausiai

Darbo rinka pirmąjį metų ketvirtį buvo itin aktyvi. Jos vis daugiau įmonių susiduria su darbuotojų trūkumu įrodo išaugęs darbo skelbimų skaičius. Skelbimų apie siūlomą darbą įdėta pirmąjį ketvirtį net 24 proc. daugiau, rodo portalo ...

Slaptųjų agentų darbą primenanti profesija: jų prisibijo ne vienas darbuotojas

Kaip dirba jų darbuotojai siekia išsiaiškinti ne tik privataus sektoriaus verslininkai, bet ir valstybės valdomos įmonės. Tam pasitelkiami „slaptieji pirkėjai“, kurių darbas kartais gali priminti filmo scenarijų. Kad ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas