Laivų statykloms trūksta darbuotojų


AFP/SCANPIX nuotr.

Elta

2012-10-11 14:05

Nuolat dėl kvalifikuotų darbuotojų trūkumo kenčiantys laivų statytojai, patys imasi rengti paklausiausius specialistus - suvirintojus, laivų korpusininkus. Tačiau tokių trūksta visoje Europoje, todėl išlaikyti parengtus naujokus nebus lengva.

Vakarų laivų gamykloje nuolat trūksta iki 300, o gavus stambų užsakymą ir dar daugiau, kvalifikuotų specialistų - daugiausia suvirintojų, laivų korpusininkų, dažytojų ir vamzdininkų. Nedarbo lygis uostamiestyje siekia beveik 8 proc., tačiau, pasak įmonės atstovų, surasti motyvuotų, mokytis ir dirbti norinčių žmonių - sudėtinga.

Įmones 8-ose šalyse, tarp jų ir Lietuvoje (Klaipėdoje), valdančio estų koncerno vadovai sako, kad tokių specialistų trūksta visoje Europoje.

„Šiandien niekas negali prognozuoti užimtumo - kiekviena šalis, kiekviena laivų statykla gali gauti užsakymą arba ne. Ir kada užsakymą gauna, pavyzdžiui, Suomijos, Norvegijos gamyklos, mes iškart tą pajaučiam - žmonės iš Klaipėdos, Talino iškart važiuoja tenai. O mums tenka arba stabdyti gamybą, arba ieškoti darbuotojų svetur", - LRT televizijos laidai "Panorama" sakė „BLRT Grupp" valdybos pirmininkas Fjodoras Bermanas.

Iki šiol daugiausia darbuotojų samdyta Ukrainoje, Rumunijoje, Bulgarijoje, Rusijoje.

„Rusijai dabar pačiai reikia itin daug darbuotojų. Ir uždarbis šiandien Rusijoje tų specialistų, kokių mums reikia, yra netgi aukštesnis nei Baltijos šalyse. Todėl prisivilioti specialistų tampa ypač sudėtinga", - tvirtina F. Bermanas.

Nebematydami kitos išeities laivų statytojai šiemet pradėjo patys rengti paklausiausių specialybių specialistus.

„Šiemet mes planuojam iki metų pabaigos 60 žmonių įtraukti į profesijos suteikimo kursus ir suteikti galimybę dirbti pas mus toliau įmonėje. Tai būtų suvirintojai, korpusininkai. Kitais metais planuojam į mokymus įtraukti apie 150 darbuotojų", - pasakojo Vakarų laivų gamyklos administravimo direktorius Tomas Vainorius.

Pasirašydami darbo sutartis naujokai turės įsipareigoti mažiausiai dvejus metus dirbti įmonėje arba grąžinti į jų mokslus investuotus pinigus - 4 tūkst. litų. Ar to užteks darbuotojams išlaikyti - neaišku, nes šių specialistų uždarbis pačioje Vakarų laivų gamykloje, pagal kvalifikaciją, siekia nuo 2,5 tūkst. iki 5 tūkst. litų neatskaičius mokesčių.

 

Elta

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas