Laivybos kompanijos pranašauja ekonomikos lėtėjimą


Audriaus Bagdono (Fotodiena) nuotr.

Elta

2011-10-06 10:25

Lietuvos laivų savininkų asociacijos valdybos pirmininko Vytauto Lygnugario manymu, laikinas ekonomikos vystymosi sulėtėjimas pasaulyje vis dėlto bus, tai rodo jau ir pirmosios apraiškos kai kuriuose laivybos segmentuose, rašo „Vakarų ekspresas“. Laivų, plaukiojančių su Lietuvos vėliava skaičius nuolat mažėja (šiuo metu Lietuvos jūrų laivų registre yra 122 laivai), tačiau valstybiniu lygiu tai mažai kam rūpi. Tiesa, Klaipėdos uostininkai džiaugiasi gerais rezultatais - krova nuolatos auga, tad jie antros ekonominės krizės bangos artėjimo neįžvelgia. V. Lygnugario manymu, geri Klaipėdos uosto krovos rezultatai šiuo metu yra daugiau džiugi išimtis nei taisyklė. Juos lėmė praeito laikotarpio įdirbis, geras pasiruošimas konkurencijai, ir, žinoma, tai, kad Lietuvos uoste daugėja baltarusiškų krovinių. Pasak jo, tai teisingos kaimyninės politikos rezultatas. Bet V. Lygnugaris neneigia antros ekonominės krizės bangos pojūčio - mažėja jūrinių pervežimų frachtai, t. y. krovinių gabenimo kaina. Šių metų pavasarį nuotaikos buvo optimistiškos: jūriniai frachtai ženkliai šoktelėjo į viršų, o maždaug prieš porą mėnesių prasidėjo atvirkščias procesas - ėmė mažėti, ir tokia tendencija, tikėtina, laikysis bent jau iki žiemos pradžios.

Paklaustas, kodėl laivų, plaukiojančių su Lietuvos vėliava, nuolatos mažėja, V. Lygnugaris atsakė: "Mažėjimo tendencija aiški ir ji tęsiasi jau daugelį metų. Lietuva kaip valstybė nesugeba savęs "marketinguoti". Ar šiandien, be Lietuvos laivų savininkų, kas nors bando padidinti laivų, plaukiojančių su Lietuvos vėliava, skaičių? Ar yra nors viena valstybės programa, kuri siūlytų registruoti laivus Lietuvoje? Ar apie tai kalba Lietuvos atstovai parodose, tarptautinėse konferencijose, kuriose dalyvauja valstybės institucijų atstovai? Aš pasigendu kalbų valstybės lygiu apie Lietuvos vėliavos patrauklumą. Užsienio kapitalo bendrovės mūsų šalyje investuoja į fabrikus, atidaro naujas gamybos linijas, tačiau investicijų į laivus praktiškai nėra. Kodėl to nepropaguoja valstybinės institucijos, ar tai ne jų prievolė?" Pokalbis su V. Lygnugariu

Elta

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas