Lietuvoje automobilių pardavimai vejasi rekordus

(Puslapis 1 iš 2)


AFP/SCANPIX nuotr.

Ekonomika.lt

2013-07-24 11:57

 Antrąjį šių metų ketvirtį Lietuvos automobilių rinkoje užfiksuoti seniai regėti rodikliai. Pirmą kartą nuo rekordiniais vadinamų 2008 metų, balandžio–birželio mėnesiais įvyko daugiau nei 100 tūkstančių sandorių. Didžioji dalis – 56,7 tūkst. – buvo Lietuvoje registruotų automobilių, 39,6 tūkst. – naujai į šalį įvežtų transporto priemonių sandorių, rodo lankomiausio transporto skelbimų portalo Baltijos šalyse Autoplius.lt ir valstybės įmonės „Regitra“ duomenys.

Viktoras Daukšas, Autoplius.lt plėtros vadovas, pastebi, kad lyginant su praėjusių metų antruoju ketvirčiu, padaugėjo tiek naujai į šalį įvežtų naudotų automobilių, tiek sandorių vidinėje šalies rinkoje.

„Ketverius metus iš eilės antrąjį ketvirtį naujų ir naudotų automobilių sandorių skaičius augo. Prireikė kelerių metų, kad automobilių rinka priartėtų prie buvusių rodiklių, o iki rekordinių aukštumų stiebtis dar yra kur. Tiesa, ateityje augimas bus lėtesnis“, – sako V. Daukšas.

Naudoti automobiliai nežymiai atpigo, nauji – pabrango

Vidutinės naudotų ir naujų automobilių kainos balandžio–birželio mėnesiais buvo atitinkamai 10,3 ir 73 tūkst. litų. Naudoti automobiliai atpigo 0,4 proc., arba 41 litu, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai.

Naujų automobilių vidutinė kaina toliau nuosekliai augo ir pasiekė 73 tūkst. litų, t. y. 6,2 tūkst. litų daugiau nei pernai tuo pat metu.

„Apskaičiavome, kad populiariausių Lietuvoje 11–15 metų automobilių vidutinė kaina nežymiai, apie 80 litų, krito ir dabar yra apie 7,5 tūkst. litų. Naujesni automobiliai pabrango. Pavyzdžiui, 6–10 metų automobilių kaina padidėjo 624 litais ir norint įsigyti tokį automobilį, reikės daugiau nei 17 tūkst. litų“, – kainų pokyčius pristato V. Daukšas.

Į Lietuvą įvežama mažiau 1–5 metų automobilių

Lyginant su kaimynėmis Latvija ir Estija, į Lietuvą ir toliau įvežami senesni automobiliai. Antrąjį šių metų ketvirtį daugiausiai buvo įvežama 11–15 metų automobilių, o į Estiją ir Latviją naujesnių – 6–10 metų amžiaus transporto priemonių. Autoplius.lt ir „Regitros“ duomenimis, į Lietuvą per antrąjį ketvirtį įvežta 16,7 tūkst. 11–15 metų automobilių, t. y. 969 daugiau nei pernai tuo pačiu metu.

Per metus sumažėjo į Lietuvą įvežamų prieš 1–5 metus pagamintų automobilių skaičius. Jie sudaro tik 9,7 proc. visų į šalį įvežamų automobilių. Latvijoje jaunesni nei 5 metų automobiliai sudarė 17 proc., Estijoje – 29,7 proc. visų į šalį įvežamų automobilių.

„Senesni įvežami automobiliai lemia tai, kad Lietuvos automobilių parkas savo vidutiniu amžiumi nusileidžia latviams ir estams. Tačiau turime kuo ir pasidžiaugti. Lietuvos naudotų automobilių rinka kelis kartus didesnė negu Latvijos ir Estijos. Ne veltui pas mus įsigyti automobilio dažnai atvyksta ne tik baltarusiai, rusai ar kazachai, taip pat vis dažniau matomi latviai ir estai“, – automobilių rinkas lygina V. Daukšas.

Straipsnio puslapiai:

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas