Lietuvos verslo plėtros ambicijos – lietuviškai santūrios

(Puslapis 1 iš 2)


Fotolia.com nuotr. Darbas

2016-10-21 09:33

„Swedbank“ inicijuotos Lietuvos verslo apklausos rezultatai rodo, kad didžioji dalis šalies verslininkų tikisi tvaraus įmonės pelno augimo. Tai nurodė 65 proc. apklaustųjų įmonių vadovų ar jų atstovų. Tikslą padvigubinti veiklos pelną yra išsikėlę 27 proc. Toliau rikiuojasi siekis būti žinomu tarptautinės rinkos dalyviu (25 proc.) ir būti namų rinkos lyderiu (21 proc.). Augimo tikslų nurodė neturinčios 10 proc. įmonių – jos pageidautų išlaikyti jau pasiektą lygį.

Lietuviškas santūrumas?

Apklausos duomenimis, ambicingiausius plėtros tikslus Lietuvoje kelia didžiosios verslo įmonės, kuriose dirba daugiau nei 250 darbuotojų. Daugiau nei pusė šių įmonių (56 proc.) siekia tapti rinkos lyderiais Lietuvoje ir būti žinomais tarptautinės rinkos dalyviais. Tačiau tokius tikslus keliančių smulkiojo verslo (iki 10 darbuotojų) atstovų ‒ kelissyk mažiau. Tapti rinkos lyderiais siekia tik 8 proc. smulkiųjų įmonių, žinomais tarptautinės rinkos dalyviais – 21 procentas.

„Mūsų verslo kultūroje neretas reiškinys, jog įmonės santūriai vertina savo plėtros galimybes ir ambicijų kartelė nebūna aukštai iškelta. Todėl Vakarų verslo pasaulyje ryški tendencija mąstyti drąsiai (angl. think big) ir kelti drąsius tikslus didesnei daliai mūsų verslo nėra įprasta. Tačiau ne visuomet taktika „žaisti saugiai“ versle pasiteisina – įmonės rizikuoja nepasinaudoti plėtrai palankiomis aplinkybėmis ir neišnaudoja konkurencinės aplinkos“, – komentuodamas apklausos rezultatus sako „Swedbank“ Verslo klientų tarnybos vadovas Antanas Sagatauskas.

Kada metas galvoti apie plėtrą?

Tai, kad šalies įmonės gali kelti ambicingesnius verslo tikslus rodo ir stiprūs įmonių balansai – net 61 proc. apklaustų įmonių nurodė, kad jų balanse laisvų pinigų yra. Beveik visada laisvų pinigų teigia turinčios beveik 30 proc. šalies įmonių – dažniausiai tai intelektines paslaugas teikiančios įmonės, taip pat stambusis ir vidutinis verslas.

Į klausimą, kada tinkamiausias metas pradėti galvoti apie plėtrą, 45 proc. apklaustų įmonių atsakė, kad apie tai reikia galvoti nuo pat verslo pradžios. „Tai yra teisingas požiūris. Apie verslo plėtrą reikia galvoti nuo pat pirmųjų jo dienų, o ne tuomet, kai yra uždirbamas pirmasis pelnas ir balanse atsiranda laisvų pinigų. Ambiciją, kokiu verslu norėsi būti po dviejų ar trijų metų, verslo pradžioje turėtų įsivardinti net ir vieno žmogaus kuriama įmonė. Žinojimas, kur eini ir kur nori būti, padeda geriau atpažinti plėtros galimybes ir jomis pasinaudoti“, – sako banko atstovas.

Beveik 40 proc. apklaustų įmonių mano, kad galvoti apie verslo plėtrą reikia tuomet, kai įmonės rezultatai ir pajamos yra stabilūs. 28 proc. įmonių apie plėtrą ima galvoti, kai yra palanki ekonominė aplinka, 12 proc. – kai įmonės balanse atsiranda laisvų pinigų.

Straipsnio puslapiai:

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas