Mantas Bartuška: EK suinteresuota padėti išpirkti SGD laivą

(Puslapis 1 iš 2)


SGD terminalas

BNS

2016-02-26 18:27

Europos Komisija (EK) suinteresuota padėti Klaipėdos suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalo operatorei „Klaipėdos naftai“ iš Norvegijos „Hoegh“ išpirkti SGD laivą-saugyklą po to, kai 2024 metų pabaigoje baigsis laivo nuomos sutartis, sako „Klaipėdos naftos“ vadovas Mantas Bartuška. Anot jo, šiuo terminalu taip pat domisi 2-3 pasaulinio lygio dujų tiekėjai.

„(Apie konkrečią EK pagalbą) dar sunku kalbėti, preliminarūs, pirminiai pokalbiais su EK, ieškant galimybių, kaip EK galėtų prisidėti prie laivo išpirkimo, vyksta. Priemonės gali būti tiesioginė injekcija ar subsidija, ar finansinių instrumentų pagalba, paskola, konsultavimas. (...) Šiandien faktas, kad SGD terminalas užtikrina tiekimo saugumą visam regionui, todėl siekiant išlaikyti tą naudą ir didinti konkurencingumą galėtų būti ir tiesioginė EK pagalba“, - penktadienį žurnalistams sakė M.Bartuška.

„Išpirkimo klausimas mums yra aktualus, ieškome finansinio sprendimo, tęsiame paskolų pirkimą, deramės su bankais. Matome galimybę, kad būtų galima rasti koncepciją su bankais, kuri užtikrintų tą refinansavimą ir kurio rezultate tikimasi sumažinti išlaikymo sąnaudas 15-20 metų išdėstant jas per ilgesnį laikotarpį“, - pridūrė „Klaipėdos naftos“ vadovas.

Jo, teigimu, kalbama apie SGD laivo „Independence“ išpirkima po to, kai baigsis nuomos sutartis, nes Norvegijos „Hoegh“ nesutinka laivo parduoti anksčiau laiko.

„Hoegh“ sutikimo išpirkti laivą anksčiau laiko neturime. Pagal kontraktą turime galimybę išpirkti po 10 metų, bet šiandien priėmus įsipareigojimą pirkti po 10 metų, būtų galima išlyginti sąnaudas“, - sakė M.Bartuška.

Pasak jo, sprendimą išpirkti SGD laivą turėtų priimti Vyriausybė, o 300 mln. eurų vertės paskolos, kurios lėšos būtų skirtos SGD laivo nuomai ir išpirkimui, konkursą „Klaipėdos nafta“ tikisi baigti šiais metais.

Pasak Manto Bartuškos, neįvardijami tiekėjai šiuo metu atlieka auditus SGD terminale, o dujas galėtų tiekti Estijos ar Latvijos importuotojams.

„Suinteresuotumas didinti terminalo pajėgumą yra jaučiamas, ieškomos galimybės papildomam kiekiui. Latvijos galimybės priklausys nuo jų reguliavimo pakeitimo. Reikia suprasti, kad iki spalio mėnesio terminale suplanuoti 12 krovinių ir pagal procedūras papildomi kiekiai yra galimi, bet yra sudėtingiau perorganizuoti grafiką. Tai yra numatoma, galimybės yra, bet sudėtinga, nes planavimas vyksta metams į priekį. Šiuo metu yra 2-3 pasaulinio lygio žaidėjai, kurie atlieka auditus terminale, atlieka pasirengiamuosius darbus ir jei būtų galimybė šalia „Statoil“ galėtų atsirasti kiti žaidėjai“, - penktadienį spaudos konferencijoje sakė M.Bartuška.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.
Straipsnio puslapiai:

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas