Naujam uosto terminalui – Europos milijonai

(Puslapis 1 iš 2)


Audriaus Bagdono (Fotodiena) nuotr.

Elta

2012-02-22 18:30

Uosto direkcijos rizika nesulaukus sprendimo dėl Europos Sąjungos paramos skyrimo pradėti naujojo Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalo infrastruktūros statybas pasitvirtino - vien savo lėšomis jų finansuoti neteks. Trečiadienį Europos Komisija pranešė leidusi šiam objektui skirti 18 mln. eurų (62,15 mln. litų be PVM) subsidiją, rašo VE.lt.

Pozityvia linkme, anot Uosto direkcijos vadovo Eugenijaus Gentvilo, juda ir naujų keltų linijų pritraukimo į šį terminalą klausimas, iki tol kėlęs jam nerimą.

Europos Komisija nusprendė, kad šis terminalas yra būtinas Lietuvos pasiekiamumui jūra gerinti ir regioninei plėtrai skatinti. Esą poveikio kaimyninių keltų terminalų veikimui nebus.

"Jūrų uostai labai svarbūs veiksmingam ir tvariam transporto tinklui. Uostų projektams gali reikėti kapitalo investicijų, kurios gali būti susigrąžintos tik per labai ilgą laiką. Tokių projektų viešasis finansavimas yra priimtinas, jeigu būtina padengti projekto sąnaudas ir projektu siekiama aiškiai nustatyto bendro Europos intereso tikslo neiškraipant konkurencijos", - pranešime cituojamas už konkurencijos politiką atsakingas Komisijos pirmininko pavaduotojas Joaquinas Almunia.

Komisija vadovavosi argumentais, kad šiuo metu į Klaipėdos uostą esą gali įplaukti tik mažos grimzlės keltai, o dėl uosto infrastruktūros neįmanoma teikti saugių, veiksmingų ir aukštos kokybės paslaugų.

Be Europos Sanglaudos fondo lėšų, Klaipėdos uosto direkcija taip pat investuos 10 mln. eurų (35,4 mln. litų) dabartinei prieplaukai plėsti ir tobulinti.

Teigiama, kad bendrovė Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalas (KKKT), kuris eksploatuos naująjį objektą, į jo suprastruktūrą investuos apie 21 mln. eurų (72,5 mln. litų).

Uosto direkcijos generalinis direktorius E. Gentvilas teigė, jog ši žinia iš Briuselio tikrai džiugina.

"Tiesa, investicijas vis tiek būtume vykdę, nes turėjome įsipareigojimus ir rangovams "Latvijas tilti". Lieka tikėtis, kad ir būsimas operatorius pagal numatytus terminus vykdys savo investicijas į suprastruktūrą. Manau, kad viskas bus gerai", - sakė E. Genvtilas.

Anksčiau jis ne kartą buvo piktinęsis, jog KKKT delsia pateikti įrodymus, jog į naująjį terminalą bus pritrauktos naujos keltų linijos. Esą valstybė negali statyti naujo terminalo dabar į Klaipėdą ir taip plaukiojantiems "DFDS Seaways" keltams, kurie naudojasi "Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos" (KLASCO), kaip ir KKKT priklausančios "Acehemos grupei", perkėla.

"Reikalai juda į priekį pozityvo link, esame gavę konfidencialios informacijos iš KKKT", - sakė E. Gentvilas.

Europos Komisijos sprendimu pasidžiaugė ir KKKT vadovas Benediktas Petrauskas.

"Mes visada palaikėme Uosto direkciją ir padėjome atsakyti į keltus klausimus. Šiuo metu kaip tik Švedijoje ieškome naujų keltų linijų", - teigė B. Petrauskas.

Straipsnio puslapiai:

Elta

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas