Neuromarketingas, arba vartotojų proto įžvalgos

(Puslapis 1 iš 2)


SCANPIX nuotr.

Ekonomika.lt

2013-11-08 17:43

Auditorijos tyrimai yra atlikinėjami jau kelis dešimtmečius siekiant įvertinti, kaip visuomenė priims vieną ar kitą filmą ar tam tikrą produktą, praneša CNN. Tačiau populiarėjančios neuromarketingo srities šalininkai tiki, jog tyrimai gali atskleisti nematytas įžvalgas į vartotojų protus.

Šios srities tyrimus pradėjo Pincetono universiteto akademikas Uris Hassonas. Pasitelkdamas technologijas, jis analizavo smegenų veiklą tuo metu, kai žmonės žiūrėjo įvairius filmus.

„Tai pateikia unikalią įžvalgą į vartotojo pasąmonę, kuri reaguoja į reklamuojamų produktų dizainą bei jų įpakavimą,- pasakojo neuromarketingo kompanijos „Sands Research“ prezidentas ir generalinis direktorius Ronas Wrightas. -Tai nėra egzistuojančių marketingo technologijų substitutas, tačiau tai yra priedas, kuris pateiks papildomų įžvalgų, kurias buvo sunku išreikšti žodžiu.“

Šiuo metu yra trys neuromarketingo technologijos: funkcinė magnetinio rezonanso tomografija, kūno temperatūros svyravimų matavimas ir šiuo metu labiausiai naudojama elektroencefalografija. Pastaroji matuoja elektrinį smegenų aktyvumą, kuris yra sinchronizuotas su įrenginiu, leidžiančiu nustatyti kurioje ekrano vietoje dalyvis sutelkia savo dėmesį.

R. Wrightas teigė, kad šias technologijas galima panaudoti pateikiant struktūrą, pagal kurią reklamos turi veikti, siekdamos maksimizuoti savo poveikį. „Mes atradome, kad per pirmas 800 milisekundes žiūrovai, stebintys reklamą, labiausiai sutelkia savo dėmesį. Tuomet priekinė smegenų skiltis nusprendžia, ar tai jau yra matyta, ar toliau tęsti reklamos žiūrėjimą ir kiek smegenų išteklių reikia tam skirti.“

„Sekančios 4-5 sekundės yra svarbios siekiant išlaikyti žiūrovo dėmesį. Geros ir puikios reklamos sugeba išlaikyti žiūrovo susidomėjimą visos reklamos metu ir tai galima akivaizdžiai pamatyti aukštuose smegenų signaluose“, - pasakojo R. Wwightas.

„Siužetas taip pat yra labai svarbus siekiant išlaikyti susidomėjimą. „Bud Light“ alaus reklamoje iš pradžių yra pradedama pasakoti istorija, vėliau pateikiamas prekinis ženklas ir galiausiai užbaigiama istorija, taip išlaikant žiūrovo dėmesį per visas 30 sekundžių“, - toliau kalbėjo R. Wrightas.

Šiandieninėje perpildytoje žiniasklaidos aplinkoje neuromarketingo specialistai tiki, jog jie gali padėti kompanijoms prasiskverbti tiesiai į vartotoją. „Socialinių tinklų karta pakeitė reklamas. Šiandien prekinį ženklą apibūdina tai, kaip jį suvokia vartotojas“,- pasakojo Philipas Carlsenas iš „MindSign Neuromarketing“ kompanijos.

Iki šiandienos dar yra labai mažai neuromarketingo tyrimų, išspausdintų moksliniuose žurnaluose bei per mažai viešai prieinamų duomenų, kurie parodytų, kad pirkimo elgesys gali būti susietas su tam tikra smegenų veikla. „Didžiausios neuromarketingo kompanijos teigia, kad tai atskleidžia ir jų klientų darbai, tačiau jie nėra pateikiami tokiu būdu, kad mokslinė bendruomenė galėtų į tai pažvelgti kritiškai“, sakė neuromarketingo konsultantas ir blogeris Rogeris Dooley.

Straipsnio puslapiai:

Close

Į Lietuvą suplūs technologijų lyderiai: atsiskleidė ir lietuvių žinios

 Naujausias tyrimas parodė, kad lietuviai yra girdėję apie „blockchain“ ir kriptovaliutų technologijas, tačiau vis dar jomis nepasinaudoja. Ekspertai teigia, kad šiomis temomis trūksta diskusijų. Tad jau ketvirtus metus ...

Telefonų istorija: 7 telefonai, kurie paliko didžiausią pėdsaką

1983 m. metais pasirodė pirmas mobilusis telefonas. Šiandien, praėjus 35-iems metams po jo atsiradimo, šis įrenginys gerokai pasikeitė. Dabar jį vadiname išmaniuoju telefonu, kartais jis vargiai telpa mūsų kelnių ...

Į Lietuvos kelius grįžta „Google Street View“ automobiliai

 Šią vasarą Lietuvos keliuose vėl pasirodys „Google Street View“ automobiliai. Jų tikslas – atnaujinti šalies duomenis platformoje „Google Maps“. Šįkart bus koncentruojamasi į tarpmiestinių ...

Žingsniu arčiau Nobelio: profesorius V. Šikšnys įvertintas elitine 1 mln. dolerių vertės Kavli premija

Vilniaus universiteto (VU) profesorius Virginijus Šikšnys už CRISPR-Cas9, arba vadinamųjų „genų žirklių“, atradimą apdovanotas kas dvejus metus teikiama elitine Kavli premija, kurios vertė siekia 1 milijoną JAV ...

Atšilus orams: 3 patarimai, kaip apsaugoti telefoną

Meteorologai džiugina itin vasariško savaitgalio prognozėmis, todėl daugelis mintyse jau planuoja išvykas į gamtą. Šiluma, vandens telkiniai, smėlis – neatsiejami tokio laisvalaikio atributai, bet taip pat ir grėsmės ...

Atraskite Lietuvą: 5 išmanūs būdai padės suplanuoti tobulą kelionę

Pastaraisiais metais Lietuvą vis dažniau atranda ne vien svečiai iš užsienio, bet ir patys lietuviai. Ir tai tikrai nestebina: šalies miestai nuolat atsinaujina bei pasiūlo įdomių atrakcijų, šalia miškų bei ežerų dygsta ...

5 geriausi telefonai, kuriuos galite įsigyti tiesiog dabar

Atėjus laikui įsigyti naują išmanųjį, tenka spręsti nemažai klausimų: kurio gamintojo, kurios serijos bei modelio, dydžio ir net spalvos įrenginį rinktis, o gal, apskritai, dar palaukti geresnio? Jei laukti nesinori, „Tele2“ ...

Išmanus kelionių planavimas: 4 programėlės, padėsiančios sutaupyti

Atėjus šiltajam sezonui, daugelis mintyse vis dažniau kuria būsimų atostogų planus. Tačiau planuoti kryptis ir įspūdžius yra daug smagiau nei išlaidas, todėl technologijų lyderė „Tele2“ siūlo į pagalbą pasitelkti ...

Atlikite testą: ar žinote, koks turi būti slaptažodis?

Jei manėte, kad jūsų „Slaptazodis123“ yra saugus, turime jus nuliūdinti: taip nėra. Programišiai nuolat naudoja šimtų milijonų vartotojų prisijungimo duomenis tobulinant slaptažodžių spėjimo technikas, kuriant programinę ...

Trys fotografavimo telefonu klaidos, skiriančios mėgėją nuo profesionalo

Kiekviena įamžinta akimirka, jei ji pateikta tinkamai, gali būti išskirtinė. Deja, kartais plika akimi matomas vaizdas stipriai pranoksta tą, kurį išvystame telefono ekrane. Nuotraukos būna „išsiliejusios“, spalvų ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas