Nišinius lietuvių verslus gelbsti užsienio rinkos

(Puslapis 1 iš 2)


Fotolia.com nuotr. Verslas

2016-03-01 09:21

Lietuviai sukuria daug inovatyvių, patrauklių, tačiau nišinių produktų, kurie dažnai „numiršta“, nes Lietuvos rinka yra tiesiog per maža. Eksportas, pardavimai užsienyje – tai raktas, kuris išgelbėjo ne vieną verslininką.

Eksportas vaidina svarbų vaidmenį plečiant verslą ir naikina mažos vietinės rinkos apribojimus, tačiau, pasak „Ruptela“ pardavimų direktoriaus Igno Vosyliaus, tuo pavyksta pasinaudoti toli gražu ne kiekvienam, nes Lietuvoje pasiteisinęs produktas ar paslauga, užsienio rinkai gali tiesiog netikti.

„Dažnai atsitinka taip, kad verslininkas, kuriam gerai sekasi vietinėje rinkoje, bando tą patį produktą adaptuoti eksportui. Tačiau investicijos gali ir neatsipirkti. Svarbu, kaip įmanoma ankstyvesnėje verslo raidos stadijoje apsispręsti, ar planuojate ateityje plėstis į pasaulines rinkas. Nuo to priklauso, kaip jau dabar reikia kurti produktą ir formuoti komandą“, – sako I. Vosylius.

Lietuviai sėkmingiausiai dirba kaimyniniuose regionuose – Skandinavijoje, Vidurio ir Vakarų Europoje, nes būtent čia gaunama didžiausia veiklos grąža. Tačiau Lietuvos įmonių pačių susikurti apribojimai „nekišti nosies“ į tolimas rinkas, kaip, pavyzdžiui, Pietų Ameriką ar kitas egzotines šalis, dažnai nėra protinga strategija, ypač jei tai IT sektorius.

Pasak I. Vosyliaus, įmonėms, besiverčiančioms IT ar kitomis lengvai transportuojamomis veiklomis, pirmiausia reikia įsivertinti rinką iš galimybių pusės ir nebijoti galvoti plačiau. Taip pat tolimose šalyse reikia pradėti ne nuo įmonės ar produkto pristatymo, o iš pradžių pristatyti Lietuvą, iš kur mes atkeliavome ir kuo mūsų turimi resursai prisideda prie ypač konkurencingų sprendimų, kuriuos siūlome.

„Lietuva stipri IT sektoriuje, todėl reikėtų akcentuoti puikią Lietuvos IT infrastruktūrą, aukštos kvalifikacijos specialistus ir pavyzdinę darbo etiką. Tuo tikrai galime pasididžiuoti ir, svarbiausia, tą nėra sunku pagrįsti faktais. O visa kita priklauso labiau nuo konkretaus regiono – vienur labiau reikia atkreipti dėmesį į kultūrinius ar religinius aspektus, kitur – vietinių žmonių mentalitetą“, – sako pašnekovas.

Rinkos analizė – prioritetas

Bendrovės „OVC Consulting“ atstovas Kšištof Zmitrovič teigia, kad prieš žengiant į užsienio rinką, įmonė privalo įsivertinti turimus konkurencinius pranašumus. Nuo to priklauso, ar partneriai norės kartu dirbti, ar pavyks prisivilioti klientų.

„Verslo plėtra vykdoma ne pagal horoskopą – reikia atlikti išsamų analitinį darbą ir rasti konkretų atsakymą, ar mes su esamomis žiniomis, resursais, produktu ir verslo sąlygomis sugebėsime įsitvirtinti naujoje rinkoje“, – teigia K. Zmitrovič.

Straipsnio puslapiai:

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas