Pigių dyzelinių automobilių reikės palaukti?

(Puslapis 1 iš 3)


Roberto Dačkaus (Fotodiena) nuotr.

Romualdas Baliutavičius / Šiaulių naujienos

2012-04-02 07:14

Nuo šių metų kovo 1 d. techninių apžiūrų specialistai skiria daugiau dėmesio automobiliams su dyzeliniais varikliais. Vadimo SIMUTKINO nuotr.

Nuo kovo 1 d. šalyje sugriežtinus techninės apžiūros reikalavimus automobiliams su dyzeliniais varikliais, viena interneto svetainė atliko lankytojų apklausą. Rezultatai parodė, jog keli tūkstančiai respondentų yra įsitikinę, kad senesnių dyzelinių variklių remontas gali pareikalauti nemažų investicijų, todėl daug kas paskubės jais atsikratyti ir dėl to automobilių su dyzeliniais varikliais kainos turi kristi... Ar tikrai? Išsiaiškinti bandome kalbindami šios dienos pašnekovus.

Kainų pokyčių nepastebi

„Mūsų parduodami automobiliai yra apynauji, trijų-penkerių metų, gal todėl permainos nepasijautė, - teigia vienos važinėtais automobiliais prekiaujančios bendrovės pardavimų vadybininkas Remigijus Liutkus. - Varikliai dar palyginti nauji, nesusidėvėję, tad ir mašinų savininkams nerimauti dėl jų techninės būklės nėra ko.“

Pirkėjai lūkuriuoja

Kalbamės su automobilių salono vadybininku.

„Niekas nepasijuto. Nesuprasi, kas darosi. Vieną mėnesį perka, kitą – nieko. Bangomis. Nepastovi rinka. Dyzelinius automobilius pirko visą laiką. Daug metų perka beveik vien juos. Nebeatsimenu, kada esu pardavęs automobilį su benzininiu varikliu. Mūsų parduodamai automobilių markei populiariausi yra dyzeliniai varikliai. Nuo seno taip. Ir kaina jų lieka kokia buvusi. Jokios įtakos rinkai tie sugriežtinti techninės apžiūros reikalavimai kol kas nepadarė. Sunku būtų išvesti kažkokį pardavimų vidurkį – nežinia, nuo ko tai priklauso? Vaikšto, žiūrinėja, bet šį mėnesį pardavėme vos vieną automobilį. Tarsi kažko pirkėjai lūkuriuotų...“

Anot pašnekovo, perkamiausi mažesnio litražo automobiliai su 77-81-103 kilovatų galios varikliais.

Beje, maždaug vienodai jų nuperka tiek fiziniai, tiek juridiniai asmenys.

„Niekas nesikeis“

Žvalgomės mašinų pardavimų aikštelėje. „Niekas mums tų mašinų už dyką neduoda, tai kaip jos gali pigti? Sugalvojo, pamanykite, sudėtingesnę techninę apžiūrą, o Belgijoje, Vokietijoje niekas tokių nesąmonių nedaro... Valdžiai reikia pinigų, tai ėmė ir sumąstė. Tam jie ten ir sėdi Seime. O daugiau tai niekas čia nesikeis“, - piktinasi prisistatyti nepanoręs smulkusis verslininkas.

Automobilių parduoda nedaug

Kalbiname dar vieną prekiautoją naudotais automobiliais – Virginijų. „Sugriežtinus techninės apžiūros reikalavimus dyzeliniams automobiliams, faktiškai, tai nelabai kas pasijuto, - teigia jis. - Dyzelinių automobilių į Lietuvą privežta daugiau nei kitokių. Tačiau, dyzelino kainoms kylant, dažnas susimąsto ir perka mašiną su benzininiu varikliu, o vėliau įsideda dujinę įrangą, kuri, kiek žinau, yra atpigusi. Tik senų mašinų su benzininiais varikliais pasirinkimas mažesnis.

Straipsnio puslapiai:

- Romualdas Baliutavičius

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas