Reklamos apimtys ir toliau auga

(Puslapis 1 iš 2)


Roberto Dačkaus (Fotodiena) nuotr.

Ekonomika.lt

2013-07-01 10:35

Rinkos ir žiniasklaidos tyrimų kompanijos TNS LT atlikta reklamos monitoringo analizė parodė, kad šiemet sausio – gegužės mėnesiais bendros reklamos apimtys Lietuvoje paaugo 3,6 proc lyginant su pernai analogišku laikotarpiu. Nuo pat metų pradžios nuosekliai auga radijo – 42,4 proc. bei interneto reklamos apimtys – 18,1 proc.

Vertinant pagal produktų grupes, per pirmuosius penkis šių metų mėnesius daugiausiai reklamos generavo prekybos tinklai, mobiliojo ryšio bendrovių mokėjimo kortelės ir greitieji kreditai, kurie išstūmė vieną poziciją žemiau mobiliuosius telefonus. Didžiausias pokytis lyginat su praėjusiais metais – paskolų ir lizingo paslaugų grupėje, kuri iš 49 vietos pernai šoktelėjo į 9 vietą. Tuo metu didžiausių reklamuotojų trejetukas nesikeitė – Tele2, Studio Moderna bei Procter& Gamble.

Per pirmus penkis šių metų mėnesius pastebėtas žymesnis TV reklamos augimas, iki 3,5 proc. Augimui įtakos turėjo TV kanalo RTR Planeta, kuris pradėtas matuoti nuo 2013 metų kovo mėnesio, apimtys. Be šio kanalo duomenų, TV reklamos laikas ūgtelėjo 0,8 proc. Per penkis 2013 metų mėnesius televizijoje buvo ištransliuoti 532 tūkst. reklaminių klipų.

Tuo metu spaudos reklamos apimtys krito 7,7 proc. Laikraščiuose reklamos ploto mažėjimas buvo 9,3 proc., žurnaluose reklamos plotas smuktelėjo 4,5 proc. Laikraščiuose buvo išspausdinta 5 mln. 329 tūkst., žurnaluose – 2 mln. 699 tūkst. kv.cm. reklamos.

Labiausiai augo reklama radijuje, kur per pirmus šių metų mėnesius buvo ištransliuota 2 mln. 601 tūkst. sekundžių reklamos, kas yra 42,4 proc. daugiau nei pernai. Augimą lėmė šių metų pradžioje pradėta matuoti ZIP FM radijo stotis. Lyginant radijų stočių sąrašą be ZIP FM, per radijo reklamos laikas išaugo 27,5 proc.

Automatinė interneto reklamos sistema Evaliant™ šiemet užfiksavo 18,1 proc. daugiau reklamos negu per 2012 metų sausį-gegužę. Iš viso šiemet buvo užfiksuota 1 mln. 790 tūkst. reklamos vienetų .

Lauko video reklamos ekranuose buvo transliuota 1 mln. 487 tūkst. sekundžių reklamos. Palyginus su praėjusiais metais, lauko video reklamos apimtis sekundėmis krito beveik penktadaliu – 19 proc.

Lauko reklamos vidutinis vienos dienos plotas, lyginant šių ir praėjsuių metų sausio-gegužės mėnesių duomenis, krito 21,5 proc.

Labiausiai smuko, iki 25,4 proc., reklamos apimtys ant degalinių degalų pylimosi pistoletų, kur per pirmus penkis šių metų mėnesius 19,7 tūkst. reklaminių lipdukų.

Taip pat mažėjo vidaus TV reklamos kiekis. Lyginant 2013 ir 2012 metų sausio-gegužės mėnesių duomenis, mažėjas siekė 14,8 proc.

Straipsnio puslapiai:

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas