„Startup’ų“ meistras A. Berzins: stebinkite, šokiruokite, provokuokite

(Puslapis 1 iš 2)


Konstantin Novikov nuotr.

Agnė Pikšrytė / Balsas.lt

2012-11-16 17:01

Latvijos prezidento bendravardis, latvis Andris Berzins, užaugo Londone, vėliau karjerą technologijų srityje tęsė Silicio slėnyje. Nuo šių metų jis yra Šiaurės šalių rizikos kapitalo įmonės „Creandum“ investicijų konsultantas Baltijos šalims. Vilniuje vykstančioje konferencijoje „Silicon Valley Comes to the Baltics“ A. Berzins dalinosi patirtimi ir taktika, padedančia naujam verslui būti pastebėtam naujovių kupinoje rinkoje.

Jis sako, kad didžiausia problema rinkodaroje šiuo metu yra ta, kad niekas nesiklauso, ką norima pasakyti, todėl norint išlikti reikia imtis drąsių priemonių - stebinti, šokiruoti, provokuoti.

„Startup'ai“ randasi lengviau nei anksčiau, todėl jų yra begalės. „Reikia iš anksto žinoti, ką norite pasakyti. Mano patarimas – ne tik galvokite kitaip, bet iš tiesų būkite kitokie. Nebijokite daryti beprotiškų sprendimų. Jūsų, t.y. naujos kompanijos privalumas tas, kad jūs neturite, ką prarasti“, - sakė A. Berzins.

Vienas svarbiausių žingsnių, kuriant kompanijos įvaizdį, yra teisingo logotipo pasirinkimas. „Jei dirbate B2B lauke, pastebėsite, kad aplinkui visur pilna mėlynos spalvos. Kodėl? Tai natūralu, juk tokie rinkos milžinai kaip IBM irgi pasirinko mėlyną. Tai saugu, jūsų niekada neatleis iš darbo už tai, kad pasiūlėte mėlynos spalvos logotipą. - sakė A. Berzins, kuris savo kompanijai parinko kiek neįprastą B2B arenoje spalvą – oranžinę. – Tai klaikus logotipas, tačiau jis išliko 12 metų. Reikia rizikuoti, kad išsiskirtum.“

Puikiu to pavyzdžiu A. Berzins laiko kompaniją „ZeroTurnaround“, laimėjusią Java įskiepio apdovanojimą. „Vieno renginio metu komandos nariai apsivilko marškinėlius su piešiniais, primenančiais kraujo dėmes. Jie pristatė produktus pavadinimu „Live Rebel“, visa jų išvaizda kalbėjo pati už save. Tai paprastas, elementarus marketingas, padedantis atkreipti į save dėmesį“, - sakė pasaulinio lygio technologijų srities verslininkas.

Efektyviausias ir pigiausias būdas būti dėmesio centre – naudotis medijų ir viešųjų ryšių pagalba. Pasak A. Berzins, praktiškai nemokama reklamą galima gauti naudojantis socialiniais tinklais, naujienlaiškiais, kompanijos internetiniu puslapiu. „Viena žinutė ar straipsnis, kad ir nemokamame restorano leidinyje gali padaryti labai daug. Todėl tikrai verta negailėti tam laiko“, - sakė A. Berzins.

Tačiau su žiniasklaida reikia mokėti bendrauti, reikia mokėti pateikti save. „Žiniasklaidą reikia sudominti. Jai rūpi skaitytojai – ji nori rašyti tai, ką skaitytojai norėtų skaityti. Todėl, norint, akd apie jus rašytų, turite sukurti įdomią istoriją“, - sakė specialistas. Pavyzdžiui, restoranas apie save gali pranešti sukurdamas patogią programėlę mobiliajam telefonui, kurios pagalba restorano klientai galėtų matyti meniu, rezervuoti vietas, etc.

Straipsnio puslapiai:

- Agnė Pikšrytė

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas