Stotelė yra. Reikia traukinio

(Puslapis 1 iš 2)


Ruslano Kondratjevo nuotr.

Atnaujinta:2011-05-09 17:27

Kazimieras Šliužas / Ekonomika.lt

2011-05-09 17:44

Šiandien Vilniaus miesto savivaldybėje pradedami svarstyti miesto transporto plano variantai. Vienas „pradėtas įgyvendinti“ praėjusią savaitę savavališkai.

Savivaldybė 872 tūkst. litų skyrė parengti miesto transporto planui ir pavedė rinktis iš keturių alternatyvų: tramvajaus, metro, dabartinės transporto sistemos tobulinimo, oro transporto. Pastarasis būdas, pasiūlytas buvusio mero Juozo Imbraso, tiktų nebent turistams perkelti nuo Gedimino pilies iki Trijų Kryžių kalno, bet kažin ar galėtų pagerinti miesto transporto funkcionavimą. Gerinti dabartinę transporto sistemą nebūtų paprasta turint omenyje nuolat augančias energijos išteklių kainas ir tai, kad ir dabar miesto autobusų bei troleibusų parkai per metus patiria 78 mln. litų nuostolių, be dotacijų, skirtų vežti pensininkams, moksleiviams ir studentams. Tramvajus pakeistų dabartinius 2 ir 5 maršrutų troleibusus, vežančius į stotį. Be kita ko, pasirinkus šį planą vairuotojams tektų perlaikyti vairavimo egzaminus.

Barzdotas projektas

Ambicingiausias projektas – etapais nutiesti metro liniją. Jo idėja – kad metro taptų miesto transporto stuburu, sudarančiu galimybę per 5–7 minutes vadinamųjų miegamųjų rajonų gyventojams nuvažiuoti į centrą ir atgal, o kitos miesto transporto priemonės juos išvežiotų į reikalingas vietas.

Vilniuje įrengti metro pradėta planuoti dar 1984 metais. Dėl politinių permainų projektas buvo sustabdytas ir apie jį, jau vešlia barzda apaugusį, prisiminta tik 2003 metais, sostinei nesugebant susidoroti su transporto spūstimis. Statybos bendrovės vadovas Juozas Zykus tąsyk pradėjo kurti Metro sąjūdį, kuriam šiandien jau priklauso apie 6 000 narių: mokslininkų, visuomenės veikėjų, transporto specialistų ir sostinės gyventojų. Praėjusią savaitę sąjūdininkai prie sostinės Baltojo tilto surentė improvizuotą metro stotį – informacijos centrą, kuriame, kaip teigė J. Zykus, nusileidę iš Savivaldybės naujosios tarybos nariai ir sostinės visuomenė visą vasarą galės semtis informacijos apie Vilniaus metro projektą. Stotis į požemius neveda, tačiau čia yra maketai, stendai su vaizdo informacija ir, žinoma, žmonės, kurie mielai papasakos apie sostinei dar neįprastą transporto priemonę.

Sklaidė gandus

Į informacijos centro atidarymą pakviestiems žurnalistams Vilniaus Gedimino technikos universiteto profesorius architektas Jonas Anuškevičius pabrėžė, kad pastaraisiais metais ypač pablogėjo Vilniaus ekologinė padėtis, rytais ir vakarais vargina automobilių transporto spūstys, nuolat brangsta energijos ištekliai.

„Mano bendradarbiai į darbą jau važiuoja 2 valandomis anksčiau, kad turėtų kur automobilį pastatyti“, – sakė J. Anuškevičius. Anot jo, buvo atlikti įvairūs skaičiavimai, atliktos geologų, ekonomistų, urbanistų, architektų studijos ir padaryta išvada, kad metro būtų, ko gero, vienintelė išeitis iš esmės pagerinti transporto eismo sąlygas mieste.

Straipsnio puslapiai:

- Kazimieras Šliužas

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas