Svarbiau bulvių laukai nei „Rail Baltica“

(Puslapis 1 iš 2)


Roberto Dačkaus (Fotodiena) nuotr.

Raimonda Mikučionytė / Sekundė

2013-07-11 15:27

 Bendrovė „Sweco Lietuva“ pristatė pradedamą rengti europinio standarto geležinkelio trasos „Rail Baltica“ strateginį poveikio aplinkai vertinimą (SPAV). Bendrovės viceprezidentas Aidas Vaišnoras teigia, esą ekonomiškiau būtų, jei geležinkelio trasa eitų maršrutu: Lietuvos siena–Kaunas–Panevėžys–Ryga–Piarnu–Talinas nei, kaip buvo anksčiau planuota, ją tiesti per Šiaulius.

Jeigu tarptautinio geležinkelio bėgiai kirstų Panevėžį, miesto valdžios manymu, projektas būtų naudingas miestui – atvertų plėtros galimybes. Tačiau Panevėžio ir Pasvalio rajonų vadovai į tokią perspektyvą žiūri skeptiškai. Pasak jų, geležinkelis pridarytų abiems rajonams daugiau bėdos nei naudos.

Šį projektą Vyriausybė paskelbė nacionalinės svarbos.

Tinkamesnis per Panevėžį

A. Vaišnoras pabrėžė, kad bendrovė svarstys geležinkelio linijos Kaunas–Lietuvos ir Latvijos valstybių sienos SPAV alternatyvas – maršrutus Kaunas–Šiauliai–Latvija ir Kaunas–Panevėžys–Latvija.

„Atsižvelgus į rezultatus, bus parinktas tinkamiausias variantas. SPAV turi būti pateiktas ir pristatytas visuomenei rugpjūtį. Rudenį galutinį sprendimą dėl geležinkelio plėtros turėtų priimti Vyriausybė“, – aiškino jis.

Pasak A. Vaišnoro, numatomos teikti greitos standartinės traukinių paslaugos. Planuojama, kad traukiniai važiuos nuo 200 iki 240 kilometrų per valandą greičiu.

„Kaip parodė Europos Komisijos inicijuota ir atlikta studija, Lietuvai derėtų tiesti „Rail Baltica“ per Panevėžį. Šiuo atveju trasa būtų 728 km ilgio. Traukiniai greičiau pasiektų kelionės tikslą: keleiviniai nuo Varšuvos iki Talino nuvažiuotų per 4, krovininiai – per 10 valandų. Vėžė per Šiaulius siektų 885 kilometrus, traukiniai važiuotų dvigubai ilgiau“, – teigė A. Vaišnoras.

Bendrovės viceprezidentas paaiškino, kodėl ekonomiškiau geležinkelį tiesti per Panevėžį.

„Lietuva planuoja dar vieną didelį projektą – Rytų ir Vakarų tarptautinį transporto koridorių Baltarusija–Radviliškis–Šiauliai–Telšiai–Klaipėda. Čia numatoma gana didelė plėtra, per metus planuojama pervežti iki 100 milijonų tonų krovinių. Tad per Šiaulius tiesiant „Rail Baltica“ ir numatant šį koridorių galėtų kilti nemažų techninių problemų. Europos standartus atitinkantis geležinkelis per Panevėžį būtų visiškai nauja statyba ir ji būtų perspektyvesnė“, – pabrėžė A. Vaišnoras.

Plėtros perspektyvos

Pasak UAB „Sweco Lietuva“ atstovų, atliekant SPAV projektas bus vertinamas trimis aspektais: poveikiu gamtinei, socialinei ir ekonominei aplinkai. Esą poveikio gamtai neturėtų būti, tačiau nusprendus tiesti liniją per Panevėžį reikėtų rezervuoti trasai reikalingas teritorijas – išpirkti žemes.

Straipsnio puslapiai:

- Raimonda Mikučionytė

Sekundė

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas