Tolimųjų pigių skrydžių oro linijos, apie kurias nieko negirdėjote

(Puslapis 1 iš 2)


AFP/SCANPIX nuotr.

Ekonomika.lt

2013-06-14 18:00

Tai ko gero didžiausios oro linijos, apie kurias nieko negirdėjote. „Norwegian Air Shuttle“ (NAS) nėra labai ryškūs, bet turi didelių ambicijų, rašo BBC.

Kompanija bus nebe tokia norvegiška, kai atsidarys bazes likusioje Europoje ir Azijoje. NAS siekia supurtyti Europos žemų kainų oro linijas ir tapti pagrindiniu „Easyjet“ ir „Ryanair“ konkurentu. Vis dėl didžiausią susidomėjimą kelia kompanijos ilgalaikės ambicijos.

Vienas iš NAS įkūrėjų Bjornas Kjosas sako, kad naujos orlaivių technologijos ir keleivių skaičiaus augimas prisidės prie žemų kainų sektoriaus plėtros.

Problema yra tame, kad kitų oro linijų vadovai taip vadovavosi panašiomis prielaidomis, kol nesusidūrė su komercine realybe.

Freddie Laker dar 1970-aisiais pristatė kuklius skrydžius tarp Londono ir Niujorko, bet prieš penkerius metus kompanija žlugo. Honkonge įkurtos „Oasis“ oro linijos buvo kitas nesėkmės pavyzdys. Kompanija veiklą vykdė maždaug dvejus metus ir nesugebėjo pateisinti pažadų skraidinti keleivius į 60 skirtingų miestų.

Malaizijos „Air Asia X“ puikiai prisitaikė ilgų, bet pigių skrydžių rinkoje, bet galiausiai sumažino krypčių skaičių iki Londono ir Paryžiaus.

Nauja šluota gerai šluoja

B. Kjosas siekia pritaikyti „tinkamų“ ilgalaikių skrydžių modelį, pagal kurį skrydžiai truks ilgiausiai 6 valandas. NAS skrydžius pradėjo nuo Oslas – Niujorkas, Oslas – Bankokas ir Stokholmas – Bankokas reisų, tačiau per ateinančius dvejus metus pasiūlys ir daugiau skrydžių, kai gaus užsakytus „Dreamliner“ lėktuvus.

Kas gi leidžia jiems manyti, kad pasiseks ten, kuri kiti tik klupo? Trumpai tariant, naujos kartos, kurą taupantys orlaiviai. „Dreamliner“ ir „Airbus“ pakeis žaidimo sąlygas šioje rinkoje“, - sakė B. Kjosas.

„Paskaičiavome, kad negalime vykdyti veiklos su senaisiais orlaiviais. Reikėjo naujų. Kiti neturėjo „Dreamliner“ ir „A350” prilygstančių savybių. Anksčiau tiesiog nebūtų pavykę vykdyti pigių ir 8 valandas trunkančių skrydžių“, - sako jis.

NAS naujuosius „Dreamliner“ gaus iki birželio pabaigos, o komerciniai skrydžiai prasidės rugpjūtį. Bus pasiūlytos ekonominė ir aukštesnė ekonominė klasės, tačiau keleiviai galės rinktis iš keturių tipų bilietų, kurie suteiks galimybę papildomai užsisakyti užkandžių, papildomo bagažo galimybę ir vietų rezervavimą.

„Dreamliner“ leis talpinti 292 keleivius ir suteiks papildomos vietos „Premium” paketo turėtojams. Taip pat sėdynese bus įmontuoti ekranai, bus galima naudotis bevieliu internetu.

B. Kjosas teigia, kad NAS skrydžio išlaidos bus perpus pigesnės nei konkurentų, o ir keleiviai už bilietą mokės perpus pigiau. Visgi sunku nuspėti, kokia tiksliai bus bilieto kaina. Šiuolaikinė bilietų rezervavimo internetu sistema leidžia oro linijų bendrovėms keisti kainas priklausomai nuo paklausos.

Straipsnio puslapiai:

Close

Analitikų verdiktas: Lietuvos ekonomika augs lėčiausiai Baltijos šalyse

 Euro zonos ekonomika pirmą pusmetį augo lėčiau, negu buvo tikėtasi, todėl šių metų prognozuojama 2,1 proc. ūkio plėtra jau neprilygs praėjusių metų augimo tempui. O štai Baltijos šalių plėtra po puikių praėjusių metų ...

Vienas didžiausių bankų pasaulyje perspėjo: pasekmes pajaus visi

 Vienas didžiausių bankų pasaulyje pareiškė, kad Žemės gyventojai baigia išnaudoti visus resursus ir perspėja: nei šalių valdžios, nei didžiosios bendrovės nėra pasiruošusios klimato kaitai. Pasirodo, pasaulis ...

Įvardijo miestus, kur mažiausiai dirbama, bet uždirbama daugiausiai

Visi svajoja, kuo mažiau laiko praleisti darbe, tačiau uždirbti nemenkas sumas. Naujas tyrimas atskleidė, kokia mieste dirbant tai padaryti lengviausia. Įvertinta ir Vilniaus pozicija. Kaip rašo „Expert Market“, tyrime remtasi ...

„Lidl“ Nyderlanduose palaipsniui atsisako prekybos cigaretėmis

Vokiečių prekybos tinklas „Lidl“, užpernai atėjęs ir į Lietuvos rinką, Nyderlanduose pradeda palaipsniui atsisakyti cigarečių dėl sumažėjusio poreikio. Gyventojų įpročius paveikė aktyvūs valdžios veiksmai kovoje su rūkymu. Leidinio ...

Europos Komisija reaguoja į JAV nustatytus plieno ir aliuminio importo apribojimus

JAV paskelbus, kad nuo 2018 m. birželio 1 d. taikys papildomus importo muitus iš ES į Jungtines Valstijas eksportuojamam plienui ir aliuminiui, atitinkamai 25 proc. ir 10 proc., Europos Komisijos Pirmininkas Jeanas-Claude'as Junckeris sakė: ...

Į euro zoną šliejasi „skurdžiosios šalys“: ar sugriautų visą sistemą?

Trimis skurdžiausiomis Europos Sąjungos šalimis įvardijamos Bulgarija, Kroatija ir Rumunija siekia būti ne tik ES dalimi, bet ir euro zonos. Analitikų teigimu, jų dar laukia ilgas kelias, tačiau būtent skausmingos reformos gali lemti, kad į ...

Priminimas emigrantams: paskubėkite pildyti mokesčių deklaracijas

Vykstant deklaracijų pildymo bumui Lietuvoje, emigrantai turėtų neužmiršti, kad užsienyje mokestiniai metai taip pat įsibėgėję. Tai reiškia, kad svetur uždarbiavę tautiečiai turi pateikti deklaracijas užsienio mokesčių institucijoms, ...

Atsiveria galimybės lanksčiau nustatyti naujus PVM tarifus

 Šiandien Europos Komisija pateikė siūlymus dėl taisyklių, kuriomis siekiama leisti valstybėms narėms lanksčiau nustatyti PVM tarifus ir sukurti geresnę mokestinę aplinką. Teikiami siūlymai yra paskutiniai vykdomos PVM taisyklių ...

Lietuvių pamėgtoje atostogų šalyje norima atsisakyti „viskas įskaičiuota“ pasiūlymų

 Nemažai keliaujančiųjų į Turkiją renkasi „viskas įskaičiuota“ pasiūlymus, tačiau Turkijoje piktinamasi, kad dėl to turistai nepietauja mieste, mažiau keliauja. Dėl to siūloma panaikinti programą „viskas ...

„Ryanair“ meta visus kozirius: rado naują būdą spręsti skrydžių atšaukimo problemą

Pigių skrydžių bendrovės „Ryanair“ sprendimas atšaukti dešimtis tūkstančių skrydžių sugriovė 750 tūkstančių žmonių planus keliauti. Dabar kompanija bando atsitiesti ir tam ieško kuo įvairiausių sprendimų. Pastarasis buvo itin netikėtas, rašo independent.co.uk.

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas