Vežėjai nerimauja dėl bankroto

(Puslapis 1 iš 3)


Rasos Jonaitienės (Fotodiena) nuotr.

Panevėžio balsas

2011-09-22 14:49

Panevėžio autobusų parko noras didinti bilietų kainas vis dar nesulaukia politikų palaikymo. Jiems nepritarus, baiminamasi, kad įmonei liks vienintelis kelias – bankrotas, nes skolos didžiulės, o vidinių rezervų išsikapstyti iš duobės, tikinama, nėra.

Pastarąjį kartą miesto Savivaldybės taryba miesto maršrutinių autobusų bilietų kainas kėlė 2008 metais, tai yra tuomet, kai pridėtinės vertės mokestis buvo lengvatinis ir siekė 5 procentus. Gana greitai jis išaugo iki 21 procento. Visą šį skirtumą bendrovė kompensuodavo iš vidinių rezervų.

Siūlo pirmiau parengti planą

Per tą laiką nekėlusi kainų Panevėžio autobusų parko bendrovė šiemet vis dėlto paprašė Savivaldybės leisti tai padaryti – pabranginti bilietus iki 1,80 lito, o perkamus autobuse – net iki 2,20 lito.

„Panevėžio balsas“ jau rašė, kad Savivaldybėje suabejota, ar verta tai daryti. Tad paprašyta atlikti įmonės auditą. Šis dar labiau supainiojo vežėjų planus. Mat audito Autobusų parke metu rasta nemažai pažeidimų viešųjų pirkimų srityje. Nors neaišku, kokią įtaką jie galėjo turėti įmonės sąnaudoms, politikai vis dėlto nusprendė nepritarti ir Savivaldybės administracijos darbuotojų parengtam projektui didinti kainas. Tad dabar Tarybai teikiamame sprendimo projekte jau siūloma kainų nedidinti, bet įpareigoti Autobusų parką parengti bendrovės veiklos efektyvumo didinimo priemonių planą ir iki lapkričio 1 dienos pateikti įmonės stebėtojų tarybai.

Milijonų nenupaišys

Panevėžio autobusų parko generalinis direktorius Rimantas Petukauskas neslepia nevilties. Bendrovei jau dabar reikia trūks plyš iš kažkur paimti 2 mln. litų, tačiau iš kur, jis nė nenumanantis – visi vidiniai rezervai esą išsemti. Anot R. Petukausko, įmonės skolos siekia 7 mln. litų. Tad sunku įsivaizduoti, kaip parengti tokį planą, kokio prašo Tarybos politikai.

Audito išvadų R. Petukauskas neginčija – pripažįsta, jog vykdant viešuosius pirkimus buvo „procedūrinių pažeidimų“. Tačiau tvirtina, jog jie įtakos tarifui neturėjo, nes konkursas nebuvo surengtas draudimo paslaugoms pirkti. Dabar ši klaida atitaisyta, tačiau ji Autobusų parkui irgi brangiai kainuoja: anksčiau per metus įmonė draudimui sumokėdavo 107 tūkst. litų, dabar gi, surengus atvirą konkursą, moka jau 110 tūkst. litų.

Kelti bilietų kainas, R. Petukausko aiškinimu, paprašyta dėl 16 procentų išaugusio PVM. Brango ir degalai, prisidėjo kiti veiksniai. Autobusų parko apyvarta mieste sudaro apie 11 mln. litų, tad tai sudaro apie 2 mln. litų papildomų mokesčių, kurie mokami iš vidinių rezervų.

„Baisiausia, kad pravalgome savo turtą“, – dabartinę situaciją apibūdina generalinis direktorius.

Straipsnio puslapiai:

Panevėžio balsas

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas